Epäkohtelias myyjä
Valvoja: Moderaattorit
-
- Advanced Member
- Sukupuoli: Nainen
Epäkohtelias myyjä
Kävin kauppaa ostaakseni käytetyn akvan ja jalustan. Kun epäröin ja harkitsin ostoani, ilmoitti myyjä tylysti ja loukaten minulle, ettei tarvitse ostaa, kun on niin hankalaa. Ovatko muut törmänneet vastaavaanlaisiin tilanteisiin?
Tällä hetkellä käynnissä neuvottelut toisen akvaariomyyjän kanssa, jotka uskoakseni sujuvat paremmin.
Tällä hetkellä käynnissä neuvottelut toisen akvaariomyyjän kanssa, jotka uskoakseni sujuvat paremmin.
No tuotahan saa kuulla päivittäin. Oma työni on asiakaspalvelua ja ihmiset jotka odottavat ja vaativat, hyvää, ystävällistä ja nopeaa palvelua, itse kuitenkin käyttäytyvät töykeästi ja epäystävällisesti kun he itse ovat samassa tilanteessa. Eihän kenenkään meistä kuulu olla toiselle ilkeä tai epäystävällinen tai saada jonkun toisen elämä hankalaksi. Ei se minulta ole pois jos toinen on iloinen ja hyvällä tuulella.
-
- Advanced Member
Minulle tuo on silti kummallista, sillä tuskin täällä kukaan työkseen myy. Mulle tää akvaariohomma on silkkaa harrastusta ja lopettaisin, jos rupeis liikaa pinnaa kiristää.
Olen myös tehnyt paljon asiakaspalvelutyötä ja olen kyllä selvinnyt onnekseni ilman kovin vaikeita asiakkaita. Ehkä johtuu myös asenteestani.
Olen myös tehnyt paljon asiakaspalvelutyötä ja olen kyllä selvinnyt onnekseni ilman kovin vaikeita asiakkaita. Ehkä johtuu myös asenteestani.
-
- Junior Member
Mulla käyny samallalailla kerran. Olin ostamassa jtn akvaario koristeita ja sanoin että mun pitää vielä miettiä, että ilmotan seuraavana pvänä. Ni tämä myyjä sitten mulle tiuskasi että ostatko sä tän vai et? Et voin mä tän jollekki toisellekki myydä. Siinä vaiheessa jäi tavara ostamatta ja ois tehny mieli sanoa pari valittua sanaa! ![Evil or Very Mad [}:)]](./images/smilies/icon_evil.gif)
![Evil or Very Mad [}:)]](./images/smilies/icon_evil.gif)
-
- Advanced Member
- Viesti:
Itse jos jotakin myyn ja minulla on kaksi ostajaehdokasta joista ensimmäinen haluaa asiaa miettiä, toinen on valmis tekemään kaupat niin kyllä mä myyn sille joka kaupat tekee ekana. Eli en jää odottamaan pariksi päiväksi, kenties viikoksi että haluaako tämä miettijä ostaa vai ei.
Ihan sillee että joskus tosian on kiire päästä tavarasta eroon joko tilanpuutteen tai rahapulan vuoksi. Tyly ei kuitenkaan tarvitse olla, asiallisesti vaan ilmoittaa että myyn sille joka ekana ehtii maksamaan ja hakemaan tavaran. Vain nopeat elävät![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Ihan sillee että joskus tosian on kiire päästä tavarasta eroon joko tilanpuutteen tai rahapulan vuoksi. Tyly ei kuitenkaan tarvitse olla, asiallisesti vaan ilmoittaa että myyn sille joka ekana ehtii maksamaan ja hakemaan tavaran. Vain nopeat elävät
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
-
- Katalysaattori
- Viesti:
Ostaessa ei ole tullut tuollaista tilannetta vastaan, mutta kerran myydessä...tai no ehkä useamman kerran myydessä, jos lasketaan mukaan kaikki ne ketkä eivät sitten koskaan ottaneet yhteyttä harkittuaan. Tämä yksi kerta siis oli sellainen että olin ostoilmoitukseen vastannut ja kertonut millä hinnalla ja ehdoilla tuotteen toimitan. Ostaja ei ollut tyytyväinen siihen ratkaisuun että rahat pitäisi näkyä tililläni ennen postitusta. Hän kuitenkin soitti minulle ja kertoi siirtäneensä rahat, lupasi vielä lähettää s-postilla tositteen. Kerroin, että en tarvitse tositetta, näen kyllä siirron tililläni sitten kun se tulee ja vien samana päivänä tuotteen postiin. Se oli ilmeisesti väärä vastaus, koska ostaja sanoikin että ei sellainen käy, nyt heti tuote postiin. Siinä kun puhelimessa asiaa selvittelin vähän kun ostaja halusi perua kauppaa, selvisi tilinumeroa kysellessäni (olisin palauttanut rahat) että mitään rahoja ei oltukaan edes aiottu siirtää mihinkään.
Ja kaikki tämä vaiva ja vääntö jonkun vitosen takia!

-
- Junior Member
Myöskin se näissä kaupoissa täällä harmittaa, jos ollessani myyvänä osapuolena mahdollinen ostajaehdokas ei ilmoita onko kiinnostunut vai ei...ensin pitkät litaniat kerrot kyselijälle lisätietoa tuotteen ominaisuuksista ja sitten ei tulekkaan enää vastausta. Voi sitä ilmoittaa jos ei lisätiedot kuultuaan olekkaan enää kiinnostunut. Kiitos mutta ei kiitos selventää tilannetta kummasti!
-
- Advanced Member
Uskon että tekstin pätkällä on vaikutusta moneen ihmiseen, kirjoittaako myyjälle tällä tavalla:
1)Olen kiinnostunut myymästäsi eheim 2206 suodattimesta ja haluan siitä lisätietoja.
2)Olen valmis ostamaan myymäsi eheim 2206 suodattimesi, voisitko kertoa siitä jotain tehosta ym..??
Tai sitten tällä tavalla:
3)Olen kiinnostunut myymästäsi eheim 2206 suodattimesta ja haluan siitä lisätietoja. Otan yhteyttä pian jos kyseinen suodatin soveltuu akvaariooni.
1)Olen kiinnostunut myymästäsi eheim 2206 suodattimesta ja haluan siitä lisätietoja.
2)Olen valmis ostamaan myymäsi eheim 2206 suodattimesi, voisitko kertoa siitä jotain tehosta ym..??
Tai sitten tällä tavalla:
3)Olen kiinnostunut myymästäsi eheim 2206 suodattimesta ja haluan siitä lisätietoja. Otan yhteyttä pian jos kyseinen suodatin soveltuu akvaariooni.
-
- Katalysaattori
- Akvaarioseurat: HAF, HAS, SMAS, ja Ciklidistit
- Viesti:
Joskus menee kyllä myyjänä hermo jos on esim. kasvi myynnissä ja kolme ostajaehdokasta, joista ensimmäinen sanoo haluavansa kasvin. Sitä varaa kasvin ko henkilölle ja ilmoittaa muille, että sorry, meni jo. Sitten ensimmäinen ostajaehdokas ei annakaan kuulua itsestään pariin päivään (itse hermoilee kun kasvit kärsivät sangossa) ja kun vastaa, niin ei ole enää varma ottaako, tai sanoo ottavansa jos saa jotain muuta kasvia kaupan päälle!!
Silloin on kyllä pari kertaa tultu otettua seuraavaan ostajaehdokkaanseen yhteyttä josko kasvi vielä kiinnostaisi.
Parhaimmassa tapauksessa postitin JÄTTIsatsin kasveja pohjoiseen sovitusti kalliimmalla postimaksulla ja sain reilun viikon päästä maksaa paluupostituksen maksun ja ison pussillisen vihreää limaa takaisin
Että ei se ole pelkästään myyjäpuolella tuo ärsyttävyys, täällä on porukkaa moneen junaan, vähän on pidettävä jotkut jutut omassa arvossaan.

Parhaimmassa tapauksessa postitin JÄTTIsatsin kasveja pohjoiseen sovitusti kalliimmalla postimaksulla ja sain reilun viikon päästä maksaa paluupostituksen maksun ja ison pussillisen vihreää limaa takaisin
Että ei se ole pelkästään myyjäpuolella tuo ärsyttävyys, täällä on porukkaa moneen junaan, vähän on pidettävä jotkut jutut omassa arvossaan.
Koralli- ja kasvinisti. Minkäs sille voi.
-
- Advanced Member
Ais...-Alix- kirjoitti:Parhaimmassa tapauksessa postitin JÄTTIsatsin kasveja pohjoiseen sovitusti kalliimmalla postimaksulla ja sain reilun viikon päästä maksaa paluupostituksen maksun ja ison pussillisen vihreää limaa takaisin![]()
Minulle kävi joskus samoin, tosin kahden puhdistajalapon suhteen.
Mulle kävi joskus niin että postitin paketin kasveja ja kasvit paleltuivat ostajan postilaatikkoon. Olin ilmoittanut ajankohdan milloin postitan ja kysyin haluaako hän ne suoraan laatikkoon vaiko postiin sisätiloihin. Hän oli luottanut siihen ettei ole pakkasta tai että mies hakee ne... ja -2 asteessa päivän oltuaan kasvit kuulemma kuolivat. Ostaja ilmoitti että voin postittaa lämpöisemmällä kelillä uudelleen kun ensimmäiset kerran kuolivat
ja en tietenkään saanut maksua kasveista ja postimaksutkin menivät piikkiini.

-
- Elite Member
Juu, kyllä mäkin ymmärrän oikein hyvin tuota myyjäpuoltakin. Jos asiat tosiaan menevät kovin vaikeiksi, sitä mielellään tulee lopetettua turhanpäiväinen asioiden vaivaaminen ja eestaas virpominen ja myytyä seuraavalle.
Nyt toki tässä tilanteessa on vaikea tietää mistä myyjä on kimmastunut, kun ei ole ollut kaupantekoa seuraamassa.
Usein kuitenkin myyjän intressinä on saada kyseessä oleva tavara mahdollisimman nopeasti ja pienellä vaivalla nurkista pyörimästä ja jos asia alkaa kovasti venymään tai siihen alkaa ilmestyä moninaisia mutkia, tulee varmasti helposti tokaistua että unohda koko juttu, myyn toiselle.
Itse olen sitä mieltä, että akvaariopaketista on mahdollista saada kaikki tarvittava selville ja asiat sovittua n. 3 viestin vaihdolla, jonka jälkeen asiaan alkaa kulua jo turhaa aikaa ja vaivaa.
Nyt toki tässä tilanteessa on vaikea tietää mistä myyjä on kimmastunut, kun ei ole ollut kaupantekoa seuraamassa.
Usein kuitenkin myyjän intressinä on saada kyseessä oleva tavara mahdollisimman nopeasti ja pienellä vaivalla nurkista pyörimästä ja jos asia alkaa kovasti venymään tai siihen alkaa ilmestyä moninaisia mutkia, tulee varmasti helposti tokaistua että unohda koko juttu, myyn toiselle.
Itse olen sitä mieltä, että akvaariopaketista on mahdollista saada kaikki tarvittava selville ja asiat sovittua n. 3 viestin vaihdolla, jonka jälkeen asiaan alkaa kulua jo turhaa aikaa ja vaivaa.
En käy enää juurikaan foorumilla. Yhteydenotot tärkeissä asioissa: riesale@hotmail.com En vastaile yksityisesti tuleviin kalasto-, tauti- ymv. kyselyihin.
Itse asiakaspalvelijana ja myyjänä työskentelevänä otan kantaa tuohon "mietin vielä (huomiseen)". Kokemuksesta tiedän, että se tarkoittaa lähes aina 'kiitos mutta ei kiitos'. Jostain syystä sitä vaan ei sanota suoraan. Tosin itsekin asiakkaana ollessa sitä huomaa sanovansa välillä saman, ja se vasta onkin huvittavaa.
-
- Advanced Member
Välillä vain tuntuu, että netissä saattaa helpommin unohtua ihan tavalliset hyvät käytöstavat.
Itse olen käynyt kauppaa, ostanut ja myynyt, tuolla huuto.netin puolella ja palautteeet kertovat puolestaan (positiivista). Akvaarion hankinnassa olen kyllä tarkka, sillä olen seurannut vierestä aika pahoja tapauksia. On vain ikävää molemmin puolin, jos asiat menevät mönkään.
Itse olen käynyt kauppaa, ostanut ja myynyt, tuolla huuto.netin puolella ja palautteeet kertovat puolestaan (positiivista). Akvaarion hankinnassa olen kyllä tarkka, sillä olen seurannut vierestä aika pahoja tapauksia. On vain ikävää molemmin puolin, jos asiat menevät mönkään.
-
- Member
- Akvaarioseurat: LAS
- Viesti:
Minulla ei ole epäkohteliasta myyjää tullut vastaan, mutta epämääräisiä ostajia kylläkin. Useita kertoja olen joutunut tekemisiin ostajan kanssa, joka on sanonut tulevansa esim. ensi tiistaina klo 18 hakemaan tavaran.
Tietenkin varaudun ostajan tulemiseen enkä suunnittele sille päivälle mitään muuta siihen aikaan. Sitten odottelen, odottelen ja odottelen... kunnes parin tunnin päästä laitan viestiä ostajalle, että tuletko hakemaan vai et? Vastauksena yleensä aina jotain tyyliin "ai hitsi, unohdin koko jutun!"
Mikäs siinä jos unohtaa tai "unohtaa", mutta kun siinä menee minulta koko päivä turhaksi odotteluksi.
Myös ostajat, jotka viime sekunnilla soittavat ja sanovat, että en mä sittenkään ota sitä, potuttavat suuresti.
Kaiken myymäni tavaran olen kuitenkin pois jaloista saanut ja onneksi niitä mukavia ja asiallisia ostajia on ollut reilu enemmistö.
Tietenkin varaudun ostajan tulemiseen enkä suunnittele sille päivälle mitään muuta siihen aikaan. Sitten odottelen, odottelen ja odottelen... kunnes parin tunnin päästä laitan viestiä ostajalle, että tuletko hakemaan vai et? Vastauksena yleensä aina jotain tyyliin "ai hitsi, unohdin koko jutun!"
Mikäs siinä jos unohtaa tai "unohtaa", mutta kun siinä menee minulta koko päivä turhaksi odotteluksi.
Myös ostajat, jotka viime sekunnilla soittavat ja sanovat, että en mä sittenkään ota sitä, potuttavat suuresti.
Kaiken myymäni tavaran olen kuitenkin pois jaloista saanut ja onneksi niitä mukavia ja asiallisia ostajia on ollut reilu enemmistö.

340 l seura-akvaario (loistobarbit + haarniskat), 225 l siniravut, 63 l taistelukala. Mukana myös kääpiöpinserit Eeka, Numa, Jusu, Jeni ja Koru.
Mulle kävi viime perjantaina ikävä tilanne. Olin eräässä pienessä akvaarioliikkeessä ja aikani katseltuani kaloja kaverin kanssa päätin ostaa kaksi keisaritetraa. Kaksi sen takia että itseltä löytyy jo yksi kotoa, eikä ollut siinä vaiheessa varaa kuin kahteen kalaan (maksoivat 6€ kappale). Aijoin ostaa lisää keisaritetroja parveen helsingistä, kunhan sinne vain pääsen viikon päästä.
No kuitenkin, kun ilmoitin myyjälle haluavani kaksi keisaritetraa tämä vanhempi nainen vain mulkkasi minua halveksuvasti tiskin takaa eikä liikkunut minnekkään. Toistin asian ja sitten myyjä tiuskasi että "ne on kyllä parvikaloja ja niitä täytyy olla se yli kymmenen kappaletta". Sanoin että omasta akvaariosta löytyy jo ennestään muutama (oikeastaan vain yksi
) keisaritetra. Oltiin siinä sitten ihan hiljaa molemmat muutama minuutti myyjän vain katsellessa kattoon kunnes tämä huokaisi syvään ja raahautui hakemaan haavin ja tulemaan akvaariolle. Siinä vaiheessa olis kyllä tarvinnu varmaan lähteä menemään, mutten enää viitsinyt kun myyjä kerran pyydysti jo kaloja.
Kerroin myyjälle että silmien väristä tunnistaa helposti naaraan ja koiraan. Pyysin että hän pyydystäisi vihreäsilmäisiä kaloja. Myyjä tiuskasi vihaisesti että "ei niitä minkään silmien perusteella eroteta, evistä kalojen sukupuolen erottaa ettäs tiedät". Tässä vaiheessa alko pinna kiristymään toden teolla. Ja ne keisaritetrat oli kaikki tosi pieniä vielä, eivätkä niiden evät olleet kunnolla vielä kasvaneet. Sanoin myyjälle että ihan miten vaan ja menin kassalle maksamaan. (Pisti muuten kalapussin niin täyteen vettä että ilmavaraa tuskin jäi ollenkaan, en viitsinyt tästä huomauttaa)
Maksoin kalat ja lähdin nopeasti pois.
Ja siihen kauppaan en enää mene. Todella raivostuttavaa toimintaa mielestäni
On siinäkin myyjä, kun asiakkaan täytyy suorastaan maanitella myyjä ottamaan kalat akvaariosta -__-
No kuitenkin, kun ilmoitin myyjälle haluavani kaksi keisaritetraa tämä vanhempi nainen vain mulkkasi minua halveksuvasti tiskin takaa eikä liikkunut minnekkään. Toistin asian ja sitten myyjä tiuskasi että "ne on kyllä parvikaloja ja niitä täytyy olla se yli kymmenen kappaletta". Sanoin että omasta akvaariosta löytyy jo ennestään muutama (oikeastaan vain yksi

Kerroin myyjälle että silmien väristä tunnistaa helposti naaraan ja koiraan. Pyysin että hän pyydystäisi vihreäsilmäisiä kaloja. Myyjä tiuskasi vihaisesti että "ei niitä minkään silmien perusteella eroteta, evistä kalojen sukupuolen erottaa ettäs tiedät". Tässä vaiheessa alko pinna kiristymään toden teolla. Ja ne keisaritetrat oli kaikki tosi pieniä vielä, eivätkä niiden evät olleet kunnolla vielä kasvaneet. Sanoin myyjälle että ihan miten vaan ja menin kassalle maksamaan. (Pisti muuten kalapussin niin täyteen vettä että ilmavaraa tuskin jäi ollenkaan, en viitsinyt tästä huomauttaa)
Maksoin kalat ja lähdin nopeasti pois.
Ja siihen kauppaan en enää mene. Todella raivostuttavaa toimintaa mielestäni

On siinäkin myyjä, kun asiakkaan täytyy suorastaan maanitella myyjä ottamaan kalat akvaariosta -__-
-
- Elite Member