Jäger-kiinnikkeiden kestävyydestä

Valaisimet, suodattimet, lämmittimet ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
jokelamaniac
Advanced Member
Advanced Member

Jäger-kiinnikkeiden kestävyydestä

Viesti Kirjoittaja jokelamaniac »

Jos jägerin lämmittimen kiinnittää veden alle vaakasuoraan, joutuu tuon kiinnitysaparaatin laittamaan keskelle lämmitintä, ei siis yläosaan kuten normaalisti. Niin ikään ajattelin käyttää kahta kiinnityspalikkaa, että pysyy kunnolla vedenvaihtojen yhteydessä. Tulevat siis ainakin osin vastusten alueelle. Kestävätkö nuo kiinnikkeet tuon lämmön, minkä tuo lämmitin veden alla antaa?

Ajattelin kysyä ennenkuin kokeilen...
Minä juon nyt kahvia!
Suomu
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Suomu »

Itselläni on kiinnityshärpäke ollut aina noin puolessa välissä lämmittimen vartta, lämmitin siis pystyasennossa. Tällä lailla lämmitin on ollut altaassa jo parisen vuotta, eikä ainakaan vielä ole havaittavissa hajoamista. Kyllä tuo kiinnikesysteemi nämä Jägereiden lämmöt kestää :mrgreen: .
jokelamaniac
Advanced Member
Advanced Member

Kiitoksia, lähdetään tältä pohjalta!
Minä juon nyt kahvia!
lehtiju2
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja lehtiju2 »

Muistaakseni Jägerin ohjeessa sanotaan, että lämmitin on sijoitetttava pystyasentoon. Syytä tähän en tiedä enkä ole varma toimiiko muistini oikein, en jaksa nyt ohjeesta tarkistaa...
jokelamaniac
Advanced Member
Advanced Member

lehtiju2 kirjoitti:Muistaakseni Jägerin ohjeessa sanotaan, että lämmitin on sijoitetttava pystyasentoon. Syytä tähän en tiedä enkä ole varma toimiiko muistini oikein, en jaksa nyt ohjeesta tarkistaa...
Varmaan vanhempi malli, nykyisen saa sijoittaa sekä veden alle että vaakatasoon. Vai?
Minä juon nyt kahvia!
lehtiju2
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja lehtiju2 »

jokelamaniac kirjoitti:
lehtiju2 kirjoitti:Muistaakseni Jägerin ohjeessa sanotaan, että lämmitin on sijoitetttava pystyasentoon. Syytä tähän en tiedä enkä ole varma toimiiko muistini oikein, en jaksa nyt ohjeesta tarkistaa...
Varmaan vanhempi malli, nykyisen saa sijoittaa sekä veden alle että vaakatasoon. Vai?
No tässä helmi-maaliskuussa sen ostin, joten ei se nyt kovin vanhakaan malli voi olla. Tarkistin ja totesin, että olen heittänyt pakkauslaatikon roskikseen ja käyttöohjeen olen arkistoinut niin hyvään paikkaan, etten sitä tähän hätään löytänyt. Sellainen muistikuva on, että ohjeen mukaan pitäisi sijoittaa pystyasentoon, mutta syytä siihen en ymmärrä, koska kokonaan upottamista ei taas kielletty, itse asiassahan lämmittimen pitää olla koko ajan tiettyyn rajaan asti veden alla, kun se on päällä. Joten sorry, jos aiheitan epätietoisuutta, olisi ollut parempi olla hiljaa... :?
Santler
Member
Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja Santler »

Tarkistin itseltä ohjeista. Ostin kyseisen laitteen 2kk sitten.
Sanottiin vain et aseta pystysuoraan akvaarioon sellaiseen kohtaa jossa käy virtausta.
Eli ei erikseen kielletä, mutta eikö se kaikki ole kiellettyä joka ei ole erikseen sallittua. 8-)
Kids, just because I don't care doesn't mean I'm not listening!
260L, 189L
jokelamaniac
Advanced Member
Advanced Member

Tällättii ne minua neuvo eräässä suomen tunnetuimmassa akvaarioliikkeessä, että tän uuden voi laittaa miten päin vain.
Minä juon nyt kahvia!
Santler
Member
Member

Ehkä kannattaa tehdä niin, että kysyy sieltä liikkeestä mistä ostaa/ on ostanut laitteen, et mitä ne ajattelee takuuehtojen olevan.
Ja jos laite menee rikki takuuaikana, niin saavat pulittaa uuden. 8-)
Kannattaahan sitä kokeilla, mutta tuskin suostuu kauppias. [;)]
260L, 189L
Muffe
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: HAS

Viesti Kirjoittaja Muffe »

Santler kirjoitti:Ja jos laite menee rikki takuuaikana, niin saavat pulittaa uuden. 8-)
Asia ei muuten mene näin. Rikkoontunut tavara viedään liikkeeseen, mahd. korvaus saadaan liikkeestä -> liike tekee reklamaation maahantuojalle, maahantuoja maksaa korvauksen tuotteesta (-> maahantuoja tekee reklamaation valmistajalle, saa rahat takaisin).

Suluissa olevasta en ole aivan varma, muuten menee kuitenkin noin.
Santler
Member
Member

Muffe kirjoitti:
Santler kirjoitti:Ja jos laite menee rikki takuuaikana, niin saavat pulittaa uuden. 8-)
Asia ei muuten mene näin. Rikkoontunut tavara viedään liikkeeseen, mahd. korvaus saadaan liikkeestä -> liike tekee reklamaation maahantuojalle, maahantuoja maksaa korvauksen tuotteesta (-> maahantuoja tekee reklamaation valmistajalle, saa rahat takaisin).
Tiedän miten asia menee Muffe. :)
Mutta joskus voi kauppiailta yrittää saada vakuutukset tiettyyn asiaan, ja perään kuuluttaa sitä jos laite rikkoutuu.
Esim. tässä tilanteessa voi saada vakuutuksen, ettei laite mene rikki normaalissa käytössä vaakatasossa.
Eli jos menee niin kauppias itse korvaa oman "tiedottomuutensa" .
260L, 189L
Fransesca
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Fransesca »

Mulle myyjä sanoi liikkeessä, että nykyisen Jägerin saisi asettaa vaikka vaakaan, jos mieli tekee. Ilmeisesti vastus on siinä pakattu entistä fiksummin putken sisään. Eikös ne lämmitinrikot vinoon asetetuissa lämppäreissä ole usein johtuneet siitä, että vastus on päässyt ottamaan kuoreen kiinni ja ylikuumeneminen on sitten särkenyt vekottimen?
Mihin tv:tä tarvitaan, kun akvaario on keksitty?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tekniikka”