Nykyiset suodattimeni altaassa:
Shark 400l/h
Rena vol2
EHEIM aquaball 2010
EHEIM 2213
Mattosuodatinta haaveilin yhdessä vaiheessa kun on kuulemma tehokas ja aiheesta lueskelin paljon mutta silti rakennus tuntui kovin vaikealta.

Valvoja: Moderaattorit
phanny kirjoitti:
Katselin tossa akvaariokeskuksen sivuilta noita ulkosuodattimia ja silmään pisti tuo Eheim professionel II 2026. Oisiko se hyvä jos jättäisin vielä vaikka tuon aquaballin sen kanssa?
Minusta vaikuttaisi siltä että suodattimesi ei siis toimi oikein kunnolla. Itse selvittäisin missä vika ennenkun lähtisin uutta hommaamaan, etenkin kun nuo professionel 2:set on melko suolaisen hintaisia. Eli: oletko puhdistanut roottoripesän sekä roottorin ja siinä olevan magneetin kunnolla? (esim. pienellä pulloharjalla, vanupuikolla tms.) Olen huomannut että roottoripesässä oleva todella hienojakoinen lietekerrostuma heikentää tehoja huomattavasti, ainakin näin on ollut omien vehkeitteni kohdalla.phanny kirjoitti:Hmph, tuo 2213 oli alussa tehokkuudeltaan juuri sellainen kuin olin haaveillut kunnes nyt vuoden käytössä olon jälkeen sen teho on tippunut aivan huomattavasti! Pesunkaan jälkeen teho ei ole edes lähellä uutuuden pumppausta. Virtaus joka ulostulo putkesta tulee on aika säälittävä.. Jos tämä olisi yksikseen pyörittämässä altaan vettä niin a) pintaan tulisi heti bakteerikalvo b) virtaus ei riittäisi akvaarion joka nurkkaan..![]()