Pieni akvaario!

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Canttarelli
Junior Member
Junior Member

Pieni akvaario!

Viesti Kirjoittaja Canttarelli »

Hei olisin nyt täällä tiedustellut, että onko jollain tiedossa liikettä/nettikauppaa josta saisi pienen 12-25l akvaarion mielellään 8 tai 6 kulmaisen missä olisi miellään suodatin ja valokansi mukana ? :D ja tietysti edullinen hinta ei olisi pahitteeksi. Olen kyllä googlea yrittänyt käyttää, mutta en oikein ole mieleistäni löytänyt :(
Salama-Santeri
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Salama-Santeri »

Käypä kurkkaamassa Aquaelin nettisivuilla. https://sklep.aquael.pl/webapp/wcs/stor ... gory=10526
Olen itse ostanut tuollaisen 60-litraisen tilattuna Siniriutasta eli nykyisestä Akvaariolinnasta vuosi sitten.
f_isu
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja f_isu »

Salama-Santeri kirjoitti:Käypä kurkkaamassa Aquaelin nettisivuilla. https://sklep.aquael.pl/webapp/wcs/stor ... gory=10526
Olen itse ostanut tuollaisen 60-litraisen tilattuna Siniriutasta eli nykyisestä Akvaariolinnasta vuosi sitten.
Onpas söpö, oliko kalliskin?
Salama-Santeri
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Salama-Santeri »

f_isu kirjoitti:Onpas söpö, oliko kalliskin?
Hitsi, kun en muista varmaksi, mutta tuo 60-litrainen oli muistaakseni noin 150 euroa. Siinä on valaisinkansi, suodatin ja lämmitin. Olen omaani laittanut lisäsuodattimeksi pienimmän aquaballin ja valo ei riitä kaikkien kasvien kasvatteluun, mutta anubiakset, afrikansaniainen ja kurttumelalehdet ainakin viihtyvät hyvin.
jkeckman
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja jkeckman »

83 € tuo hinta näytti tuola olevan. Toki pitää muistaa että se pitää hakea tai tilata.
cruella
Member
Member

Viesti Kirjoittaja cruella »

Mistä sen hinnan näkee?
146l sekä 3 maatiaiskissaa ja sfinx-kissa.
Romppis
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Romppis »

Ainakaan 20-litraiseen Hexa Setiin ei tule lämmitintä eikä suodatinta mukana, vaan ne pitää ostaa erikseen. Valaisinkansi kyllä löytyy. Tämä kannattaa huomioida. 60-litraisessa sensijaan on itsessään suodatin ja lämmitin, niinkuin jo ylempänä kerrottiin. Itseltäni löytyvät molemmat koot [;)]
Vähiin käy ennenkuin loppuu
Canttarelli
Junior Member
Junior Member

Tuota samaista hexa 20l katselin pienestä akvaariokaupasta, Oli kyllä ihan suloinen. Mutta juuri se että kun ei ole sitä valmista tuodatinta niin pienenkin aquaball tekee sinne varmaan aika myrskyn.. :D

Ajatuksena olisi saada riccia kasvamaan kivessä kiinni. Joten riittääköhän valo siihen :/
tepy
Senior Member
Senior Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja tepy »

Onkos kellään kokemusta tällaisesta? Lähinnä paketin ulkomitat kiinnostavat, korkeus valaisimineen eniten.
helzy
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja helzy »

Itse metsästin 8 kulmaista 40 litraista allasta useita kuukausia, sillä budjettini oli todella tiukka. Sain kuitenkin haluamani (googletin 8 kulmaista akvaariota, kunnes lemmikkipalstoilta löysin ilmoituksen). Tein suodattimen itse, sillä minulla oli vanha pöytäkokoisen vesiputouksen vesipumppu tallella. Siitä tuli erinomainen ja valaisimeksi laitoin altaan mukana tulleen työpöydän valon (sellainen, jossa u-mallinen loisteputki). Lisäsin toisen samanlaisen valon, sillä huomasin muutaman kasvin tarvitsevan enemmän valoa. Kasveina minulla siellä vedensuosikkia, intianvesitähdikkiä, tiikerivallua, anubias nanaa sekä jotakin punertavaa melalehteä tms. Ja hyvin kasvavat! Asukkeina siellä ovat omppukotilot, kirsikkasukarapuset ja ensi viikolla toivottavasti haaremi hohtomillejä. Olen niin tyytyväinen pakettiini!

Altaassa on siis mustat kehykset ylä- ja alareunassa, kansilasit sekä korkea lipasto, jonka huusin huutonetistä. Vaikka allas on pieni, on se kuitenkin katselukorkeudella (taso on jotain vähän reilu 100cm korkea!). [;)] Jos joku tahtoo kuvan, voin sen laittaa. Hintaa tuolle satsille kertyi tasoineen ym. vain 80e!! Allas on täysin naarmuton jne. Hiekat ostin Bauhausista, samantapaista kuin Bilteman hiekka.
~200 litraa tetroja, kaksi Shetlantilaista "lammas"koiraa ja Belgianpaimenkoira Malinois. :)
http://sinisetotukset.blogspot.com/
narm
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: ---
Viesti:

Viesti Kirjoittaja narm »

helzy kirjoitti:Itse metsästin 8 kulmaista 40 litraista allasta useita kuukausia, sillä budjettini oli todella tiukka. Sain kuitenkin haluamani (googletin 8 kulmaista akvaariota, kunnes lemmikkipalstoilta löysin ilmoituksen). Tein suodattimen itse, sillä minulla oli vanha pöytäkokoisen vesiputouksen vesipumppu tallella. Siitä tuli erinomainen ja valaisimeksi laitoin altaan mukana tulleen työpöydän valon (sellainen, jossa u-mallinen loisteputki). Lisäsin toisen samanlaisen valon, sillä huomasin muutaman kasvin tarvitsevan enemmän valoa. Kasveina minulla siellä vedensuosikkia, intianvesitähdikkiä, tiikerivallua, anubias nanaa sekä jotakin punertavaa melalehteä tms. Ja hyvin kasvavat! Asukkeina siellä ovat omppukotilot, kirsikkasukarapuset ja ensi viikolla toivottavasti haaremi hohtomillejä. Olen niin tyytyväinen pakettiini!

Altaassa on siis mustat kehykset ylä- ja alareunassa, kansilasit sekä korkea lipasto, jonka huusin huutonetistä. Vaikka allas on pieni, on se kuitenkin katselukorkeudella (taso on jotain vähän reilu 100cm korkea!). [;)] Jos joku tahtoo kuvan, voin sen laittaa. Hintaa tuolle satsille kertyi tasoineen ym. vain 80e!! Allas on täysin naarmuton jne. Hiekat ostin Bauhausista, samantapaista kuin Bilteman hiekka.
Laitappas kuva :D . Itsekin metsästän pientä 8-kulmaista....
Canttarelli
Junior Member
Junior Member

Itse luovuin nyt tuosta 8 kulmasta ja tyydyin ihan vaan neljään :D Tuli niin kova hinku päästä laittelemaan kaikkea kuntoon ja huomenna pitäisi altaan tulla kotiin :) ja litroja tuli nyt sen 20
25L uusi rapula
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”