Valvoja: Moderaattorit
Onpas söpö, oliko kalliskin?Salama-Santeri kirjoitti:Käypä kurkkaamassa Aquaelin nettisivuilla. https://sklep.aquael.pl/webapp/wcs/stor ... gory=10526
Olen itse ostanut tuollaisen 60-litraisen tilattuna Siniriutasta eli nykyisestä Akvaariolinnasta vuosi sitten.
Hitsi, kun en muista varmaksi, mutta tuo 60-litrainen oli muistaakseni noin 150 euroa. Siinä on valaisinkansi, suodatin ja lämmitin. Olen omaani laittanut lisäsuodattimeksi pienimmän aquaballin ja valo ei riitä kaikkien kasvien kasvatteluun, mutta anubiakset, afrikansaniainen ja kurttumelalehdet ainakin viihtyvät hyvin.f_isu kirjoitti:Onpas söpö, oliko kalliskin?
Laitappas kuvahelzy kirjoitti:Itse metsästin 8 kulmaista 40 litraista allasta useita kuukausia, sillä budjettini oli todella tiukka. Sain kuitenkin haluamani (googletin 8 kulmaista akvaariota, kunnes lemmikkipalstoilta löysin ilmoituksen). Tein suodattimen itse, sillä minulla oli vanha pöytäkokoisen vesiputouksen vesipumppu tallella. Siitä tuli erinomainen ja valaisimeksi laitoin altaan mukana tulleen työpöydän valon (sellainen, jossa u-mallinen loisteputki). Lisäsin toisen samanlaisen valon, sillä huomasin muutaman kasvin tarvitsevan enemmän valoa. Kasveina minulla siellä vedensuosikkia, intianvesitähdikkiä, tiikerivallua, anubias nanaa sekä jotakin punertavaa melalehteä tms. Ja hyvin kasvavat! Asukkeina siellä ovat omppukotilot, kirsikkasukarapuset ja ensi viikolla toivottavasti haaremi hohtomillejä. Olen niin tyytyväinen pakettiini!
Altaassa on siis mustat kehykset ylä- ja alareunassa, kansilasit sekä korkea lipasto, jonka huusin huutonetistä. Vaikka allas on pieni, on se kuitenkin katselukorkeudella (taso on jotain vähän reilu 100cm korkea!).Jos joku tahtoo kuvan, voin sen laittaa. Hintaa tuolle satsille kertyi tasoineen ym. vain 80e!! Allas on täysin naarmuton jne. Hiekat ostin Bauhausista, samantapaista kuin Bilteman hiekka.