Mitä kasveja mattosuodattimen pinnalle?

Kasvien hoito, ongelmat ja sisustus.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
lehtiju2
Junior Member
Junior Member

Mitä kasveja mattosuodattimen pinnalle?

Viesti Kirjoittaja lehtiju2 »

Otsikko kertoo kysymyksen. Yksi vaihtoehto on 500-litraiseni uusimiseen se, että rakennnan mattosuodattimen akvaaríon koko takalasiin. Tylsä vaahtomuovi ei minua esteettisesti kiinnosta, vaan haluaisin mahdollisimman rehevän kasvikasvuston. Kasveista en vaan paljoa tiedä, joten siksi kysyn.

Olen muuten saletti, että joku ylläpidon poliisi tulee tähän selittämään, että hakua saa käyttää ja muuta nerokasta. Mutta en käytä, kysyn vaan.
muiscu
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja muiscu »

Mulla kasvaa konnanputkea sen päällä. Ja jotain sammalta.

Kyl sitä hakuu kandee käyttää, voi saada hyviä ideoita ;)
jippo
Senior Member
Senior Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja jippo »

Itse koteloin maton korkilla ja aion koteloida myös seuraavan maton samalla tavalla. Tosin oma mattoni ei ole koko altaan mittainen. Ainoastaan maton kiinnittäminen altaaseen tuottaa hiukan päänvaivaa kelluvuutensa takia mutta kyllähän siihenkin konstit löytyy. Korkkiin saa juurrutettua aika kivasti kaikenlaisia kasveja ja jos aikoo poikasia kasvattaa seura-akvassa niin korkin ja maton väliin jää hyvin piilopaikkoja niille.
Skerries
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja Skerries »

Mulla oli joskus ideana vuolla paksummasta koko takalasin peittävästä mattosuodattimesta ns. "kalliotausta."
Ensin se olisi sininen, mutta tummuisi siitä lopulta kallioisemman näköiseksi.
Lisäksi käyttäen vaikka hieman silikonia, vuolluille tasanteille ja muihin muodostelmiin voisi kiinniittää hiekkaa sekä siimalla kasveja.

Saa käyttää ja ideoida, jos haluaa.
Itse en koskaan toteuttanut, enkä toteuta, koska olen tullut siihen tulokseen, että niin kiinteä mattosuodatin ei ole kovin hyvä ja toimiva idea.
Parempi on mm. JJ:n sivuillakin esitelty siirrettävä mattosuodatin.
If you want the rainbow, you gotta put up with the rain. - Steven Wright
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kasvit ja sisustus”