Omput + taisto

Muihin ryhmiin sopimattomat kalat (sateenkaarikalat, sädekalat, pallokalat jne.), mukaan lukien muut "örkit".

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
cinnamon^^
Starting Member
Starting Member

Omput + taisto

Viesti Kirjoittaja cinnamon^^ »

Minulla on tällä hetkellä kaksi omppua 40 l akvassa, tahtoisin sinne kovasti jotain suht helppoja kaloja jotka sopivat omppujen kanssa.
Mitä suosittelisitte?
Olen myös kovin hullaantunut taistoihin, mutta taistot taitavat olla kovia nyppimään.? :? Tästä saattaa olla jo keskustelua, mutta tuota taisto juttua tässä lähinnä ajattelinkin. ^^
narm
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: ---
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja narm »

Minulla on 1taistomies+muutama pikku omppu+sukaravut samassa altaassa. Taisto ei nypi eikä jahtaa ketään.
¤albiinomonninen¤
Member
Member
Akvaarioseurat: Tas
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ¤albiinomonninen¤ »

Taistot eivät ole erityisemin kiinnostuneet muiden lajien edustajista.
Eivätkä täten kyllä selkärangattomistakaan.
Omassa porukassa voi syntyä kinaa, mutta en usko yksinäisen taiston kiusaavan ketään.
Olivian lemmikkisivut =)
Tiesin sen, mutta unohdin.
Lasitetra
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Lasitetra »

Kysyn samaan ketjuun, miten miljoonakalat sopivat omppujen kanssa? Kovan veden takia menestyisikö taisto miten? Voisin taistoakin harkita, jos soveltunee vesioloihin.
lottä_
Junior Member
Junior Member

Omppu+taisto

Viesti Kirjoittaja lottä_ »

Lasitetra kirjoitti:Kysyn samaan ketjuun, miten miljoonakalat sopivat omppujen kanssa? .
Miljoonakalat saattavat nyppiä omppuja. Ainakin minulla olen välillä huomannut että ne nyppivät omppujen kuoria.
4 Akvaariota,2 koiraa ja 5 gerbiiliä :)
cinnamon^^
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja cinnamon^^ »

Kiitos kaikille vastenneille. [;)] Alkaa vaan kyllä epäilyttää että ehkä en ala noi pieneen tankiin pistämään kaloja, kun on jo kuulemma liian pieni ompuillekkin.
Kalallinen
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Mies
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kalallinen »

Taistot ja omput eivät oikein viihdy samoissa vesiarvoissa, taistolle vesi saisi olla pehmeää ja hapanta ja ompuille emäksistä ja kovaa.

Tuon kokoiseen menisi hyvin kääpiökokoisia rasboroita, esim. hehkurasboroita, mutta silloin omput eivät oikein käy.
Akvaario91
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Akvaario91 »

Mulla on kyllä ollut Omput ja miljikset samassa, eikä miljikset nyppineet omppuja tuntosarvista... :roll: Se taitaa olla vähän niin, että jotkut nyppii, jotkut ei meinigillä. :mrgreen:
.Mia.
Starting Member
Starting Member
Akvaarioseurat: TAY

Viesti Kirjoittaja .Mia. »

Meillä taistot yhdessä altaassa tutkivat välillä hieman suullaan omppuja, toisessa eivät lainkaan. Kolmannessa altaassa millikset käyvät omia omppujaan välillä testailemassa, mutta miljoonakala-altaan omput ovat kyllä niitä rohkeimpia, eli olettaisin sen nyppimisen olevan harmitonta. Eivät ne omput näytä kovinkaan häiriintyneiltä tai stressaantuneilta. Yleensä ne miljoonakalat napsivat kuitenkin vain jotain kuoren päältä, eikä se tietenkään haittaa omppuja ollenkaan.
Kaikki omppuni ovat aktiivisia ja suht pitkillä tuntosarvilla varustettuja, joten en menisi väittämään kummankaan kalalajin olevan mahdoton asuinkumppani ompulle. :)
(Toki terroristi-yksilöitä, kuten myös yli-kilttejä versioita, löytyy joka lajista.)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muut kalat ja eliöt”