Levän liikakasvu

Malawi- ja Tanganjika-akvaariot, kalat ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Basiron
Starting Member
Starting Member
Viestit: 2
Liittynyt: 22:46, 20.01.2008
Paikkakunta: Lempäälä

Levän liikakasvu

Viesti Kirjoittaja Basiron »

Mulla on 400 litran Malawiallas. Siihen on ruvennut tulemaan ylettömästi vihreää levää.
Onko vika loisteputkissa.
Valaisin on Giant, malli 111. Putkina normaalit Sylvanian Gool White 36 w 2 kpl.

Vaikuttaako Putkien vaihto levän kasvuu?
Juhis90
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 1294
Liittynyt: 18:47, 15.04.2004
Paikkakunta: Joensuu, LAS

Viesti Kirjoittaja Juhis90 »

Jos kummatkin putket vaihtaa kerralla niin silloin levät voivat lähteä reippaaseen kasvuun :?
ninuska
Member
Member
Viestit: 466
Liittynyt: 19:50, 10.08.2004
Akvaarioseurat: Ciklidistit
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Hausjärvi

Viesti Kirjoittaja ninuska »

Tuosta putkien vaihdosta en sano mitään, mutta kevätauringon alettua paistaa, on minun altaaseeni viimeisen kuukauden aikana alkanut laseihin kertyä vihreää levää. Ja tietysti siihen päähän allasta mihin auringonvalo iltapäivisin osuu. Että jos kyseessä on nyt äkillisesti ilmaantunut ongelma, niin ongelma voi olla sama kuin minulla. Jostain syystä tanganjikoissa jyllää piilevä aika-ajoin ja malawissa sitten tämä vihreä levä, joka on tosi tiukassa laseissa.
Demi
Junior Member
Junior Member
Viestit: 189
Liittynyt: 08:54, 04.05.2004
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Demi »

Ja sitten perinteiset, eli jos vettä ei tule vaihdettua riittävän usein, niin nitraatti määrä vedessä nousee. Liikaa ravintoa, liikaa levää. Kokeile mitata nitraatin määrä myös.
Aqualung
Katalysaattori
Katalysaattori
Viestit: 5530
Liittynyt: 13:54, 06.04.2007
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja Aqualung »

Täällä vähensin hiukan malawien ruokintaa ja nyt tuntuu ettei tuota vihreää oikein kerry kiviin tarpeeksi. Ennen viherlevää tuli kauniisti ja piilevästä oli hiukan harmia. Nyt on jo viherlevällä tukalaa ja piilevääkään ei kerry niin nopeasti. Täällä ei aurinko pääse suoraan paistamaan altaaseen.
My word's but a whisper - your deafness a SHOUT.
I may make you feel, but I can't make you think.

Liikkuvaa ja liikutettua kuvaa riutastani YouTubessa
DonJFO
Starting Member
Starting Member
Viestit: 36
Liittynyt: 14:34, 21.01.2008
Sukupuoli: Mies
Paikkakunta: Helsinki, Konala metropolitan
Viesti:

Viesti Kirjoittaja DonJFO »

Itselläni paistoi _epäsuorasti_ auringonvalo altaaseeni. valaisi koko huonetta, levää tuli silminnähtävästi. Nykyään olen heivannut kaikki kasvit ulos huoneestani ja pidän verhoa visusti kiinni :) Ja loisteputket tosiaan ovat valittava viisaasti malawaarioon. Itselläni on 1 päivänvalo sekä 1 värejä vahvistava sekä kasveja "kasvattava". Kasvit nyt eivät kukoista, mutta kasvavat kuitenkin ;) Levää ei ole juuri yhtään.

Jos sulla ei ole kasveja ollenkaan, mikä sinänsä on ihan normaalia, saavat levät helposti vallan.
Don't drive, drink.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Malawi ja Tanganjika”