Onko mun sinileuka naaras normaali vai?
Valvoja: Moderaattorit
Onko mun sinileuka naaras normaali vai?
Minulla oli sinileuka pariskunta jotka olivat osaa parvea. Eränä päivän löysin koiraan kuolleena. Naaras, Gladys, ei näkynyt missään. Altaasani on piilossa oleva luolla ja sieltä hän viikoa myöhemmin ilmestyi. Todella aggresiivinen kaikelle muille kaloille altaassa. Väri oli muutunut lähes mustaksi ja eväät harmattaviksi. Silmätkään eivät olleet enää siniset. Suunnittelin jo tämän terroristin pois ottoa, kun Gladys ilmestyi ulos luolasta katras mukana! Hän on hyvä emo ja paapoo poikasia hyvin, mutta muut altaan asukkit ovat kovilla. Hän on tappanut lähes koko sinileukaparven, kaksi vaan jäljellä. Onko tämä nyt ihan normaalia että sinileuat tapaa ukkossa + muut ja muutuvat näin aggresiivisiksi? 
-
Aallotar
- Junior Member

- Akvaarioseurat: HAS
- Sukupuoli: Nainen
Kuulostaapa melko erikoiselta!
Omat sinileukani ovat ainakin erittäin rauhallisia ja mukavia, niin uros kuin naaraskin. Hoitavat tälläkin hetkellä monikymmenpäistä jälkikasvukatrastaan sulassa sovussa. Eivät tule puremaan vaikka allasta puhdistaessani työnnänkin kädet sinne. Pariskunnan lisäksi altaassa on monni, joka kyllä saa kyytiä jos erehtyy liian lähelle. Mutta ei sitäkään erikoisemmin pahoinpidellä, ajetaan vaan pois poikasten läheltä.
Omat sinileukani ovat ainakin erittäin rauhallisia ja mukavia, niin uros kuin naaraskin. Hoitavat tälläkin hetkellä monikymmenpäistä jälkikasvukatrastaan sulassa sovussa. Eivät tule puremaan vaikka allasta puhdistaessani työnnänkin kädet sinne. Pariskunnan lisäksi altaassa on monni, joka kyllä saa kyytiä jos erehtyy liian lähelle. Mutta ei sitäkään erikoisemmin pahoinpidellä, ajetaan vaan pois poikasten läheltä.
Mulla oli kans sinileuat aggressiivisia poikasten kans, jouduin ottaa perheen omaan altaaseen, kun terrorisoivat seura-akvassa kaikkia muita. Tosin tässä oli asialla molemmat vanhemmat, ei pelkästään naaras.
Akvaariot 40l, 180l, 243l, 252l ja 760l
Asukkaina kaloja ja sukarapuja. Perheessä myös kissa.
kuvia
akvasivuni
Asukkaina kaloja ja sukarapuja. Perheessä myös kissa.
kuvia
akvasivuni
Poikaset ovat nyt n.1cm mittaiset. Hieman on "Gladys" rauhoittunut. Ajaa kyllä vielä kaikki pois mutta ei ole niin aggresiivinen, että kävis kiinni esim. Marmori-rihmakalaan. Olen tiukasti seurannut hänen touhuja, ja täytyy myöntää että mielekiintoista tämä on. Hänellä näyttäisi olevan jonkunlainen "kieli". Ohjaa näin lapsiaan. Katras pysyy tiiviisti yhdessä. Kun emo hyökkä, lapset painuvat pohjaan piiloon. Tämä on Gladyksen eka kutu, ehkä hän ei vielä tiedä mikä kala on vihollinen ja mikä ei. Ottanut varman päälle ja ajaanut vaan kaikki pois koska on yksin.