Eheimin takuu

Valaisimet, suodattimet, lämmittimet ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Elmiira
Member
Member
Sukupuoli: Nainen

Eheimin takuu

Viesti Kirjoittaja Elmiira »

Karanteeniakvaarion Eheim 2006 päätti lopettaa toimintansa .
Takuu on voimassa, ja kymysys kuuluukin, että vienkö aparaatin liikkeeseen, joka myy eheimejä (joka taas lähettää sen eteenpäin maahantuojalle) vai pitääkö minun itse lähettää se ? Laite on ostettu suomalaisesta verkkokaupasta.
Cory
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: HAS

Viesti Kirjoittaja Cory »

En ole koskaan joutunut EHEIM:n takuita peräämään, joten ei ole kokemusta, mutta itse aloittaisin pirauttamalla myyjälle ja kysymällä mitä tehdä. Heidäen luulisi tietävän, tuleeko tuote lähettää heille.

Tai mitä takuulapussa sanotaan? En muista ulkoa, eikä ole omia papereita tässä, mutta luulisi siinä olevan "toimintaohjeet".

Äsken, epäillessäni lämmittimessäni olevan vikaa, toimitin tuotteen kyllä myyjälle, joka pisti sen edelleen maahantuojalle.

Universities are full of knowledge. Freshmen bring little in and seniors take none out and knowledge accumulates.
jusa
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jusa »

quote:
Karanteeniakvaarion Eheim 2006 päätti lopettaa toimintansa .
Takuu on voimassa, ja kymysys kuuluukin, että vienkö aparaatin liikkeeseen, joka myy eheimejä (joka taas lähettää sen eteenpäin maahantuojalle) vai pitääkö minun itse lähettää se ? Laite on ostettu suomalaisesta verkkokaupasta.

Yleensähän tämä toimii virallisten jälleenmyyjien osalta niin että niillä on velvollisuus ottaa se vastaan korjattavaksi ja välittää rikkinäinen laite maahantuojalle. Ei maahantuoja voi olettaa että esim tapauksessa että olisit ostanut laitteen helsingistä ja muuttanut vaikkapa rovaniemelle että asioisit vain ja ainoistaan sen kyseisen liikkeen kanssa joka sinulle laitteen möi.

Itse kauppiaalle tästähän ei tule mitään kuluja, vaan amazon juotuu makselemaan rikkinäisen laitteen postituksen ym kulut.

Tosin en kylläkään tunne amazonin toimintaperiaatteita, joten kannattaa vaikkapa pistää sinne mailia, tai käydä kysymässä paikallisesta liikkeestä <---joka ei välttämättä ole kovin ihastunut ostoksestasi

Muokattu - jusa on 17/01/2002 11:26:55
Kawai
Member
Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kawai »

Kun nyt kerran takuusta puhutaan, niin mieleeni tuli sellainen tapaus että olisi ostanut tuon suodattimen saksalaisesta verkkokaupasta. Kuka silloin ottaa suodattimen vastaan? Olettaisin takuun olevan maailmanlaajuinen ja lähin jälleenmyyjä hoitaa asian sen kummemmin mukisematta. Näin ainakin luulisi hyvin toimivan jälleenmyynti/takuuorganisaation toimivan.

Mutta onko kellään kokemuksia? Itse ainakin haluaisin luottaa Eheimiin kuin vuoreen.
Elmiira
Member
Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Elmiira »

Vein tänään sen 2006:n lähimpään akvaarioliikkeeseen, joka myy Eheimejä. Ennen kuin vein sen sinne kokeilin vielä toimiiko se. No ryökäles, sehän pörähti taas käyntiin. No vein sen kuitenkin sinne liikkeeseen, koska suodatin saattaa tuon tempun uudelleen. Myyjä lupasi lähettää suodattimen maahatuojalle (Amazonille) ja eikä silloin puhunut mitään postikuluista. Hetken päästä hän soitti ja sanoi, että kun suodatin ei ole heiltä ostettu, niin joudun itse maksamaan postimaksut(n.6.5€) Amazonille.

No ei sen puoleen, olisi suodatin pitänyt muutenkin lähettää maahantuojalle, sillä se luvattu PickUp ei oikein toiminut. Patruunakotelo ei suostunut muuten irtoamaan, kuin raakaa voimaa käyttämällä. Akvaarioliikkeen mukaan siinä oli ilmeisesti "valuvirhe".

Tämä pieni vastoinkäyminen ei liiemmälti vie minun uskoani Eheimiin, sillä kahdessa altaassa minulla on Eheim 2010 ja 2235 ja molemmat ovat toimineet erinomaisesti.
KAri
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja KAri »

Monesti tapana takuukorjauksissa on ylläoleva tyyli, eli asiakas maksaa postikulut takuuhuoltoon ja huolto vastaa lopuista kuluista ml. paluupostitus. Ellen väärin muista, niin osassa takuutodistuksia tuo on oikein "präntättynäkin".
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tekniikka”