Kala hukassa!
Valvoja: Moderaattorit
Alueen säännöt
Ennen kuin esität kysymyksesi, huolehdi, että ainakin osa seuraavista tiedoista ovat viestissäsi:
Ilmoittamalla ainakin osan em. tiedoista heti ensimäisessä viestissä, varmistat että muilla on helppo työ vastata viestiin ja näin ratkaista mahdolliset ongelmat. Kiitos!
Ennen kuin esität kysymyksesi, huolehdi, että ainakin osa seuraavista tiedoista ovat viestissäsi:
- akvaarion tilavuus ja mitat
- Valaistus (millaiset putket, esim. 58W Philips 86)
- Suodatus (suodattimien merkit ja mallit)
- Akvaarion hoito (vedenvaihdot, ruokinta, kasvilannoiteet yms.)
- Akvaarion asukit (kalat + muut eliöt)
- Vesiarvot (pH, GH, KH, NO2-, NO3-, lämpötila)
- Mikä on ongelma ja miten se esiintyy? Täysi kertomus kalan/kasvien oireista
- Milloin huomasit ongelman, onko jatkunut jo kauan? Onko ollut jotain muita ongelmia?
Ilmoittamalla ainakin osan em. tiedoista heti ensimäisessä viestissä, varmistat että muilla on helppo työ vastata viestiin ja näin ratkaista mahdolliset ongelmat. Kiitos!
-
- Senior Member
- Sukupuoli: Mies
Kala hukassa!
Kuparimonninen on kadonnut mystisellä tavalla.kala alkoi eilisestä alkaen eristäytyä muista ja tänään en ole löytänyt enää sitä yhtään mistään,vaikka olen etsinyt joka kolkan läpi.Kalastona on 8 Platya ja 9 Intiaanisulkaa ja olen miettinyt että jos se on kuollut esim.yöllä niin syökös nuo toiset kalat sen raadon naamariin kun en voi käsittää mihin se olis voinu muuten hävitä?
-
- Senior Member
No se oli sitten nopea toimitus se.
Ei kala kyllä oikein iso ollut n.1.5cm.Toivottavasti sillä ei ollu kovin isoa tautia,ettei muut sairastuis ja mietin sitäki että mikähän sillä olis mahollisesti voinu olla kun ei suostunu tekeen muuta kuin makaan ja ruokakaan ei oikein maistunut?Vesiarvot on kaikilta osin kunnossa kyllä.Kala ei kereny olla kuin viikon kun toin sen kaupasta ja onkos se kuinka tavallista että ne sitten vain kupsahtaa yhtäkkiä jostain syystä tuonne?

-
- Junior Member
- Akvaarioseurat: Jyväskylän Akvaarioseura
Kalalla on saattanut olla joku tauti jo kaupassa. Oliko se pullea? Jos oli, sillä oli varmaan vesipöhö. Meilläkin kuoli kiilakylki vesipöhöön vain vähän aikaa oston jälkeen.
M: Nuori lehtikalakoiraswww.aqua-web.fi/forum/viewtopic.php?f=10&t=131634
L: Täpläpartiksen poikasia www.aqua-web.fi/forum/viewtopic.php?f=12&t=131636
L: Täpläpartiksen poikasia www.aqua-web.fi/forum/viewtopic.php?f=12&t=131636
-
- Senior Member
Eipä sitä kalaa ole tosiaan näkynyt missään enää.Ulkoisesti kalassa ei ollut mitään vikaa mutta se vain möllötti yksikseen,eikä oikein jaksanu liikkua vissin mihinkään.karanteeniallas olis tärkeä tosiaan mutta se tässä minun kämpässä on aika vaikeaa kun en saa sitä mahtuun mihinkään muualle kuin makuhuoneeseen ja sitten mites sielä enää nukkuu kun suodatin pörisee vieressä.
Paitsi jos joku osais suositella jotain hiljaista suodatusta tuollaiseen pikkualtaaseen,ääntä siitä ei kestä lähteä juuri nimeksikkään kun olen niin huono uninen muutenki?

Paitsi jos joku osais suositella jotain hiljaista suodatusta tuollaiseen pikkualtaaseen,ääntä siitä ei kestä lähteä juuri nimeksikkään kun olen niin huono uninen muutenki?
-
- Elite Member
- Akvaarioseurat: LAS
- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
Täällä sama ongelma, tai itse asiassa olkkari on täynnä altaita ja mies äärettömän herkkäkorvainenHomerXVI kirjoitti:Paitsi jos joku osais suositella jotain hiljaista suodatusta tuollaiseen pikkualtaaseen,ääntä siitä ei kestä lähteä juuri nimeksikkään kun olen niin huono uninen muutenki?

Sisäsuodatimista tällä hetkellä "kelpaavat" Fluvalit, TSI-sisäsuodatin Eheim compact 1000:lla sekä AquaBee. Ulkosuodattimena TetraTec.
1-2-3 sydäntä särkyy , vielä löytyy se joka ehjänä säilyy
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
Kyllä ne pystyy loikkaan meillä oli myös yks monni joka harrasti tuotta loikkimista ja oli kadoksissa pari päivää syytin kissaa ,että oli syönyt sen mutta kala oli halunnut tehdä komean hypyn ja loikannut lattialla olevaan kastelukannuun ja uiskenteli sielä meillä on noita kukkia hirevvsti niin se 10litran kastelukannun suu aukko oli siin iso että mikäs sinne oli joikatessa
ja sopivasti akvaarion alla niin että suora yhteys toiseen veteen kaikkea ne kalatkin keksii!

-
- Senior Member
- Akvaarioseurat: TAS
- Viesti: