Ja se kalasto, tänne on pelastettu muutamia kaloja lopetetuista akvaarioist ja määrä alkaa vaikuttaa omaan korvaan jo hurjalta. Muutoksia luvassa kalastoon kylläkin pikimmiten. Mitä ehdottaisitte säilytettäväksi yhdessä ja mitkä pois:
*partaimumonni uros
*5x täplä(?)monninen
*2xneontetra ja 5xkardinaalitetra, jotka ovat parveutuneet!
(itse olin luulossa, etteivät kävisi edes samaan tankkiin)
*6xseeprakala
*3xplaty (jotka itse kasvatettu

*4xlehtikalalasta, pieniä vielä
*3 erittäin kaunista kalaa, jotka ovat kuulemma huntupyrstöisiä miekkakaloja
*lisäksi pari kotiloa, sekä rapuja, joihin en juuri ole perehynyt. Punaisia ovat ja hassuja. Pelastin eräästä pikkuakvasta, mutta ovat lehtikalojen ruokaa, eikö vain? Ainakin alinomaa piilossa.
Jemmapaikkoja olen yrittänyt rakentaa paljon tukkimatta koko allasta täyteen kasveja kuitenkaan.
Lehtikalat ovat häätöuhan alla tästä altaasta, vievät vain turhaan kapasiteettia ja joitain pienempiä haluaisin siirtää. Omaa silmää miellyttäisi enemmän muutama isompikokoinen kala, kuin montamonta pientä. En kuitenkaan haluaisi pelkkää yhden lajin allastakaan. Mieli tekisi ryhtyä perehtymään lähemmin johonkin tiettyyn maanosaan. Jossain liikkeessä olivat sitä mieltä, että rihmakaloja voisi ottaa useampiakin tämän kokoiseen purkkiin. Eivät kuulemma vaadi niin paljon litroja kuitenkaan, vaikka ovat isohkoja. Oliko se olevinaan vain hyvä myyntipuhe?
Tämä harrastus on saanut vasta lähiaikoina enemmän tuulta purjeisiin, vaikka jonkinlainen puteli on jo vuosia tavannut aina jossakin nurkassa pörrätä. Vaikutan aikasta untuvikolta näissä asioissa, kun aina ihan maalaisjärjellä vain olen kalojani hoidellut. Ei löydy levittimiä, metallilamppuja, eikä rakettimoottoreita
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)