Eheim professionel 2224 rätisee

Valaisimet, suodattimet, lämmittimet ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
SirpaN
Junior Member
Junior Member
Viestit: 245
Liittynyt: 09:30, 17.01.2007
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Espoo

Eheim professionel 2224 rätisee

Viesti Kirjoittaja SirpaN »

Auttakaahan tyhmää. Eheimin ulkosuodatin on alkanut ritisemään. Se on vajaan vuoden vanha. Joskus alussa se vähän ritisi, mutta meni ohi, varsinkin jos pysähdyksissä olon jälkeen laittoi päälle niin se ritisi ja ku otti pois ja uudestaan päälle, ääni katosi. Nyt se rätisee ja ritisee kokoajan, virta on täysillä. Onkohan siellä hiekkaa? Palettikalat ovat kyllä kaivelleet sen imun lähellä.

Mikä avuksi? Voiko se nyt hajota? Ritissyt jo pari päivää. Avomies on matkoilla vielä pari päivää ja itse en osaa sille mitään tehdä. Se onkin koko, muuten niin mukavan harrastuksen, ongelma, sillä se on niiiin vaikea kapistus :x
En ole tekniikan ihmelapsi todellakaan vaan peukalo keskellä kämmentä ja arka tuon suodattimen suhteen. Hyvä jos massat saan huuhdeltua, saati sitten osaan mihinkään roottoriin koskea [:I]
paul
Advanced Member
Advanced Member
Viestit: 3302
Liittynyt: 12:39, 15.01.2005
Sukupuoli: N/A

Viesti Kirjoittaja paul »

Se on todella yksinkertainen purkaa ja kasata

Vaikuttaa, että olisi hiekkaa sisällä joten pitäis avata ja huudella moottoriosa sekä suosittelen vaseliinin lisäämistä liikkuviin osiin.
Malawi - hietikko-biotoppi
4 x Scieanochromis fryeri iceberg
6 x Labidochromis caeruleus
SirpaN
Junior Member
Junior Member
Viestit: 245
Liittynyt: 09:30, 17.01.2007
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja SirpaN »

Kestäiskö se vielä viikonloppuun saakka noin? En uskaltaisi yksin alkaa jos en osaakaan koota enää sitä [:I]
-ozkuz-
Senior Member
Senior Member
Viestit: 507
Liittynyt: 17:39, 22.01.2006
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja -ozkuz- »

SirpaN kirjoitti:Kestäiskö se vielä viikonloppuun saakka noin? En uskaltaisi yksin alkaa jos en osaakaan koota enää sitä [:I]
KEstää varmaan, mutta sitä ei tiedä, että tykkääkö se mottori siitä, että on hiekkaa siellä. Mutta luulisi kestävän...
SirpaN
Junior Member
Junior Member
Viestit: 245
Liittynyt: 09:30, 17.01.2007
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja SirpaN »

JEI! Voittaja fiilis! :D
Hajoamisesta johtuvan ison laskun pelossa päätin yrittää ja soitin akvaariokeskukseen. Sain hyvät neuvot ja henkisen tuen. Onnistuin, eikä ollut edes vaikeaa! Kamala päänsärky ja hiki tuli, mutta selvisin ja nyt osaan. Ihan turhaan olen tuota laitetta pelännyt :mrgreen:
Nyt ei rutise. Hiekkaa en roottorista löytänyt, mutta semmosta keltaruskeeta mössöä kyllä. Kiitos vastanneille.
-ozkuz-
Senior Member
Senior Member
Viestit: 507
Liittynyt: 17:39, 22.01.2006
Paikkakunta: Lieto

Viesti Kirjoittaja -ozkuz- »

Hyvä juttu.

Älä vaan sanoa avokille, että "olipa se helppoa", muuten joudut tekemään sen aina jatkossa.
Hyvä lähestymistapa on: "meni henki ja terveys, mutta onnistuin 3 tunnin jälkeen", ei viitsi avokki laittaa sinua seuraavalla kerralla asialle :mrgreen:

Huomaa, että tämä on vain laiskan ihmisen kommentti! [;)]
SirpaN
Junior Member
Junior Member
Viestit: 245
Liittynyt: 09:30, 17.01.2007
Sukupuoli: Nainen
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja SirpaN »

:mrgreen: Laiska se olen minäkin. Mutta pakko hehkuttaa, kun meillä olen ainut akvaarioharrastaja. Avomies harrastelee akvaarion osalta vain katselemista. Tuo suodatin on alusta asti ollut se ainut ylitsepääsemättömän vaikealta tuntunut ongelmani ja nyt selviänkin siitä itse. Ei tarvitse enää pyytää apuun ihmistä joka vaan hyvää hyvyyttään auttaa, mutta jota homma nyppii vielä enemmän kuin minua laiskaa.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tekniikka”