Mistä saa luonnonturvetta?
Valvoja: Moderaattorit
Mistä saa luonnonturvetta?
Tarvitsisin luonnonturvetta kasvilannoitteeseen punasaven sekaan. Mistäköhän turvetta voisi ostaa?
Entä mistä PMDD: tä saisi? Vai tekisikö itse?
Turvetta saa lannoittamattomana puutarhamyymälöistä vaikka Kekkilän pussittamana. Punasavea saa Sinelli/Tiimari, jotka myy sitä savenvalajille. PMDD:tä saa SATEK. Itse voi tehdä Kemiran lannoitteista, mutta myyntierien koot luokkaa valtavan iso(joku kaupallinen vesikasvitarha tai iso akvaarioseura tekee itse).
-
skare
- Advanced Member

- Akvaarioseurat: Tampereen Akvaarioseura ry
- Sukupuoli: Nainen
Re: Mistä saa luonnonturvetta?
Nuo kaikki kuuluvat Suomen Akvaariotekniikan (SATEK) valikoimiin:sini235 kirjoitti:Tarvitsisin luonnonturvetta kasvilannoitteeseen punasaven sekaan. Mistäköhän turvetta voisi ostaa?
Luonnonturve
Punasavi
PMDD-paketti (tee-se-itse pakkaus, josta tulee 2 litraa valmista lannoitetta)
Satek PMDD-kasvilannoitetta myydään myös valmiina litran ja puolen litran pulloissa.
-
Pörriäinen
- Junior Member

-
VesiEläin
- Elite Member

- Akvaarioseurat: TAS
- Sukupuoli: Nainen
Kasvit kasvaa hyvin(laitetaan juurellisille kasveille maltillisesti pohjamateriaaliin).Pörriäinen kirjoitti:Miten oletteko kokeneet punasavesta olevan seura-akvaariossa jotain erityistä hyötyä?
Soraan en laittais, hiekassa liuennutkin mössö pysyy hyvin piilossa, eikä aiheuta leväinvaasiota. En suosittele myöskään altaaseen, jossa on runsaasti pohjaa kaivelevia kalasia(kuten nyt vaikka tonkijat).
-
nosegoblin
- Member

- Sukupuoli: N/A