Keltabarbien sukupuolijakauma

Barbit, rasborat, seeprakalat, kardinaalikalat jne.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Toffeli
Junior Member
Junior Member

Keltabarbien sukupuolijakauma

Viesti Kirjoittaja Toffeli »

Täällä tutkailtuani keltabarbien sukupuolien erottamista olin ymmärtävinäni, että koirailla on kyljissään yhtenäisempi tumma alue ja vihreä metallihohde. Naarailla sen sijaan hajanaisempi musta väritys ja vihreä hohde puuttuu. Koirailla on myös vahvempi punainen väri evissään. Olenko oikeassa?

Nyt on siis käsittääkseni sitten ratkennut arvoitus, jota aikoinaan kummastelin. Nimittäin saman tien, kun keltsut muuttivat akvaan, niin eräs keltsusista joutui muiden hjahtaamaksi ja sai pari ärtsyä puremaakin selkäeväänsä, ennenkuin muut tyytyivät sen jahtaamiseen.

Minulla taitaa olla altaassanib 9 urosta ja vain yksi naaras! :roll:

Ero värityksessä on todella selkeä. Ja kaikki nuo 9 ukkoa tykkäävät silloin tällöin ihan laumana ajelehtia tuon hurmaavan naaraksen perässä...

Että nyt minua jo säälittää. Täytyisi vissiin pikaisesti hankkia takuuvarmoja naaraita tuonne sen 6 kpl ja luopua osasta uroksia, ettei tuo naaras sairastu stressistä. Lempi on mukavaa, mutta liika on aina liikaa!
Chisantha
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Chisantha »

Voi... :roll: No ainakin toinen saa ihailua osakseen. 8-)
Mutta kyllä tosiaan voisi olla paikallaan hommata muutakin naarasseuraa, ettei ainokainen rasitu jatkuvasta ihailun kohteena olemisesta.
"Any colour you like as long as it's black." -Tiamat
tricolour
Senior Member
Senior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tricolour »

Juu, osuit oikeaan noissa sukupuolen tunnistamisen merkeissä ( vai miten se nyt kuuluu sanoa oikein :D ).

Itselläni 4 naarasta ja 1 uros. Neljästä naaraasta 1 on oma kasvatti, ja vielä hiukan keskenkasvuinen, mutta näyttää kehittyvän naaraaksi.

Tosiaan kannattaa hankkia sille tyttöpololle seuraa, meillä jo pelkästään 1 uros voi jahdata kerralla kaksi naarasta uuvuksiin.
Kuvia
317L kalakippo.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Särkikalat”