Montako lehtikalaa 375 l altaaseen?

Kirjoahventen hoito, ongelmat ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
dsl
Advanced Member
Advanced Member

Montako lehtikalaa 375 l altaaseen?

Viesti Kirjoittaja dsl »

Montako lehtikalaa voi laittaa 375 litraiseen. Täyskasvuisena niitä voisi olla 2 tai 4, mutta montako pientä, josta sitten ehkä parit muodostuvat?
Akvan mitat tulevat olemaan 150x50x50.
hmm. aw on kyllä aika lailla hölmö paikka.
Jaani
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja Jaani »

Itse laittaisin 8-10 kpl:tta ja parien muodostumisen jälkeen nappaisin ylimääräiset pois.

-Jaani-
Aix
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Aix »

Lehtikala on parvikala eikä 2-4ole vielä parvi. Sinne mahtuu kyllä 10-15 kpl.
dsl
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja dsl »

Tarkennetaanpa kysymystä, montako myyntikokoista poikasta ja montako sitten kun ne ovat täyskasvuisia?
dressage
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja dressage »

Itselläni ei mahtunut 400l:aan kuin yksi pariskunta kun olivat sukukypsiä, reviiririitojen takia, yksi pariskunta ei sietänyt muita lehtikaloja enää ollenkaan samassa altaassa. Riippuu varmaan yksilöistäkin.
Aix
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Aix »

dressage kirjoitti:Itselläni ei mahtunut 400l:aan kuin yksi pariskunta kun olivat sukukypsiä, reviiririitojen takia, yksi pariskunta ei sietänyt muita lehtikaloja enää ollenkaan samassa altaassa. Riippuu varmaan yksilöistäkin.
Semmoista voi kyllä tapahtua, jopa kiekkojen kanssa. Yleensä, jos kasvavat yhteessä ei pitäisi tulla ongelmia. Ongelmat kyllä ilmenevät, jos kutuaika lähestyy, mutta ideana onkin, että kalat valitsisivat kumppanin itse ja valikoima olisi mahdollisen iso. Niin myös pitäisi löytää paremmat kumppanit. Olen joskus kasvattanut lehtikaloja näinkin, että samanaikaisesti oli 500litraisessa 3 paria, jotka kaikki ihan rauhassa puuhailivat. Ei tietysti semmoisessa paikassa poikaiset kasvaa, jos ei toiset, niin vanhemmat syövät ne varmasti. Eli mahdollisen iso valikoima siihen asti, kunnes on paras pari muodostunut ja sitten ehkä toiset pois. Niinhän tekevät myös parhaat kiekkojen viljelejät.
Lisa
Katalysaattori
Katalysaattori
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lisa »

Minä laittaisin 8 kpl nuoria kaloja ja parien muodostumisen jälkeen jättäisin 1-2 pariskuntaa altaaseen.
Kun syö kylliksensä, ajattelee sivistyneesti ja ihmeen hienosti monesta asiasta.
dsl
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja dsl »

Lisa kirjoitti:Minä laittaisin 8 kpl nuoria kaloja ja parien muodostumisen jälkeen jättäisin 1-2 pariskuntaa altaaseen.
Kiitos. Jatkan muista kaloista alkeissa :)
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kirjoahvenet”