Eli etsiskelin haulla mutta en löytänyt kunnolla vastausta kysymykseeni. Minulla on siis 100l akvaariossani tällä hetkellä 4 albinoa kuparimonnista ja 3 tavallista kuparimonnista. Näyttävät aika hiljaisilta, möllöttävät pohjalla eivätkä parveudu keskenään, vain albinoparvena ja tavisparvena.
Voisinko ottaa molempia hiukan lisää? Mahtuuko akvaariooni esim. 11 kpl? Vai parveutuvatko ne varmasti sitten ajan myötä?
Kiitokset niille, jotka viitsivät vastata!
Kuparimonniset 100l?
Valvoja: Moderaattorit
-
- Junior Member
- Sukupuoli: Mies
Kuparimonniset 100l?
- Toisen pöllö on toisen satakieli -
Tähän asti 102l seka- ja 20l poikasakvaario.
-
- Member
- Akvaarioseurat: Tas
- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
Kyllähän niiden pitäisi sillä ne ovat kuitenkin omalla tavallaan samaa lajia.
Ovathan albiinot ihmisetkin ihmisiä, eikö?
Ovathan albiinot ihmisetkin ihmisiä, eikö?
Olivian lemmikkisivut =)
Tiesin sen, mutta unohdin.
Tiesin sen, mutta unohdin.
Re: Kuparimonniset 100l?
Hmm.. Mä en ehkä ottais noin montaa monnista (siis tuota mainitsemaasi 11kpl) 100-litraseen, kuitenkin niistä kasvaa aikamoisia mötiköitä. Mikä pohjapinta-ala altaassasi on? Mulla itsellä on 128-litrasessa 8 monnista, enkä enempää tuohon ota. Tuntuu jäävän tuokin allas pian niille pieneksi (4 aikuista yksilöä ja 4 pikkuista).Monniluola kirjoitti:Eli etsiskelin haulla mutta en löytänyt kunnolla vastausta kysymykseeni. Minulla on siis 100l akvaariossani tällä hetkellä 4 albinoa kuparimonnista ja 3 tavallista kuparimonnista. Näyttävät aika hiljaisilta, möllöttävät pohjalla eivätkä parveudu keskenään, vain albinoparvena ja tavisparvena.
Voisinko ottaa molempia hiukan lisää? Mahtuuko akvaariooni esim. 11 kpl? Vai parveutuvatko ne varmasti sitten ajan myötä?
Kiitokset niille, jotka viitsivät vastata!
Mulla on altaassa 2 täplämonnista, 3 albiinoa täplää, 2 kuparimonnista ja 1 albiinokupari. Hyvin mulla nuo ovat parveutuneet, liikkuvat aina valojen sammuttua tiukassa ryhmässä etulasissa ja lepäilevätkin usein keskenään

128l seura-akvaario.
-
- Junior Member
- Sukupuoli: Mies
Olin tietoinen kyllä tästä, että pitäisi parveutua, ja halusin väriä akvaan, joten ajattelin että parvessa olisi enemmän väriä, kun sinne ostaisi taviskupareita ja albiinoita. En vain tajua, mikseivät parveudu keskenään. Ovat kyllä molemmat varmasti kuparimonnisia ja juuri sen lajin albinoja, mutta jokin ne erottaa toisistaan.
Siksi ajattelinkin, että annan niiden olla, niin ehkä parveutuvat ja kutevatkin. Nyt kammottaa, etteivät kudekaan kun eivät kerta parveudukaan ja huomasin, että taviskuparit ovat koiraita ja albinota naaraita! Joten ajattelin, että ostan molemmille oman parven, jos ei vähään aikaan parveutumisen merkkejä näy. Kuinka monta siis sopisi?
EDIT: Oho, ehdittiinkin jo uusi vastaus laittaa. No, annan siis vain ajan kulua. Tietääkseni kutevat silti keskenään, vaikkeivät parveudu. Katsotaan, jos muutaman kuukauden päästä parveutuisivat ja vaikka kutisivatkin.![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Edit: Jatketaan mietintöjä täällä vanhassa. Lukko.
-Ylläpito
Siksi ajattelinkin, että annan niiden olla, niin ehkä parveutuvat ja kutevatkin. Nyt kammottaa, etteivät kudekaan kun eivät kerta parveudukaan ja huomasin, että taviskuparit ovat koiraita ja albinota naaraita! Joten ajattelin, että ostan molemmille oman parven, jos ei vähään aikaan parveutumisen merkkejä näy. Kuinka monta siis sopisi?
EDIT: Oho, ehdittiinkin jo uusi vastaus laittaa. No, annan siis vain ajan kulua. Tietääkseni kutevat silti keskenään, vaikkeivät parveudu. Katsotaan, jos muutaman kuukauden päästä parveutuisivat ja vaikka kutisivatkin.
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Edit: Jatketaan mietintöjä täällä vanhassa. Lukko.
-Ylläpito
- Toisen pöllö on toisen satakieli -