Eheim märkä/kuivasuodatin
Valvoja: Moderaattorit
Eheim märkä/kuivasuodatin
Oliskos kenelläkään kommentteja / kokemusta Eheimin märkä/kuivasuodattimesta. Minulle on tulossa muutaman viikon kuluttua ihanainen 560 l allas ja nyt pitäisi saada suodatin. Merkki tulee olemaa Eheim, mutta nyt ihmettelen, että minkä oliskaan paras vaihtoehto. Minkä pituinen on ollut toimitusaika suodattimille jos olette tilanneet esim Saksasta ???
kata
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: Ciklidistit
Muuten hyvä suodatin, mutta tarvitsee ehdottomasti sisä-suodattimen parikseen. Kun lisäksi rupeaa ajan myötä ronklaamaan (koho vettyy) niin huolto hommiakin löytyy hieman enemmän kuin normaalissa suodattimessa.
Lisäksi huollon yhteydessä pitää olla tarkempi ettei tiivisteet vuoda huollon jälkeen.
Kehottaisin hankkimaan eheimin elektroonisilla ominaisuuksilla varustetun suodattimen mielummin kuin tuon wet/dry mallin.
Lisäksi huollon yhteydessä pitää olla tarkempi ettei tiivisteet vuoda huollon jälkeen.
Kehottaisin hankkimaan eheimin elektroonisilla ominaisuuksilla varustetun suodattimen mielummin kuin tuon wet/dry mallin.
In numbers of ten the power is in one.
-
- Elite Member
- Akvaarioseurat: TAS
- Sukupuoli: Nainen
Meillä on yksi noita märkä/kuivia tuolla seepralassa, hetken pörrännyt, tuntuu helpommalta ne tavalliset ulkosuodattimet jotenkin. Saksasta jos tilaat, niin voinee mennä useampia viikkoja ellei kuukausiakin kun tilaus saapuu kotiin, mutta jollei ole kiire.. Tässä yks kiva ja helppo nettikauppa suomessa, mistä vois moisen pöristimen hankkia;
http://www.akvaarioon.fi/
Myös Siniriutassa on mukava tarjonta ja kun osaa hyvin tinkiä niiiin... Sieltä löytyy upeita mangrovekantoja isoonkin altaaseen.
Rautakaupasta löytyy hienoa hiekkaa edukkaasti, Optirock/Maxittia oon itte käyttänyt, sitä karkeampaa (olikohan raekooltaan 0,5-1,2), tarvii vaan pestä tosi hyvin, ennen altaaseen laittamista. Biltemasta sitä hiekkapuhallusainetta, joka on himpunverran vaaleampaa, muttei tarvitse pestä.
Suodatuksesta vielä, jos nyt jotain plekoja meinaat altaaseesi hankkia niin kannattaa valita meko isohko/tehokas ulkosuodatin ja sisälle vaikkapa Eheimin 2252:nen. Kätevä peli, antaa hyvin virtausta ja tehokas roskankerääjä. Pari isohkoa lämppäriä(Jägeristä oon tykänny) antaa tasaisen lämmön altaaseen.
http://www.akvaarioon.fi/
Myös Siniriutassa on mukava tarjonta ja kun osaa hyvin tinkiä niiiin... Sieltä löytyy upeita mangrovekantoja isoonkin altaaseen.
Rautakaupasta löytyy hienoa hiekkaa edukkaasti, Optirock/Maxittia oon itte käyttänyt, sitä karkeampaa (olikohan raekooltaan 0,5-1,2), tarvii vaan pestä tosi hyvin, ennen altaaseen laittamista. Biltemasta sitä hiekkapuhallusainetta, joka on himpunverran vaaleampaa, muttei tarvitse pestä.
Suodatuksesta vielä, jos nyt jotain plekoja meinaat altaaseesi hankkia niin kannattaa valita meko isohko/tehokas ulkosuodatin ja sisälle vaikkapa Eheimin 2252:nen. Kätevä peli, antaa hyvin virtausta ja tehokas roskankerääjä. Pari isohkoa lämppäriä(Jägeristä oon tykänny) antaa tasaisen lämmön altaaseen.