Omistan kolme ruostekirjoahventa ( L. dorsigerus), sukupuolista en osaa sanoa mutta koko on noin 5-6 cm. Kaipaisin vihjeitä kutuinnon herättämiseen, samassa altaassa keltakääpiöt (A. borellii) kutee säännöllisesti ilman erityis-toimenpiteitä. Lämpötila 26 astetta, ph seiskan pinnassa, turveuutetta.
Miten saisin provosoitua ruosteet kutemaan?
- lämpötilan nosto?
Onnistuuko suht rauhallisessa seura-altaassa?
Kertoisko joku?
Ruostekirjolle kutuvihjeitä?
Valvoja: Moderaattorit
Ruostekirjolle kutuvihjeitä?
Viimeksi muokannut crimson, 12:20, 10.06.2003. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Re: ruostekirjolle kutuvihjeitä?
Piäniä. Kyllä se siitä.crimson kirjoitti:Omistan kolme ruostekirjoahventa ( L. dorsigus), sukupuolista en osaa sanoa mutta koko on noin 5-6c m.
Sukukypsät tyttö ja poika altaaseen, jossa on vettäKaipaisin vihjeitä kutuinnon herättämiseen
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Onnistuuko suht rauhallisessa seura-altaassa?
Kutevat kyllä, mutta on sitten muista asukeista ja sisustusksesta kiinni, jäävätkö poikaset henkiin. Voi onnistuakin.
Kati
Kuteakseen? Salli mun hörähtääcrimson kirjoitti:Ja nämä vissiin kaipaavat vähän enemmän omaa rauhaa kuin esim muut pienet ahvenet?

Mulla ruosteet ovat kuteneet mm. 128-litraisessa karanteenialtaassa, jossa oli toistakymmentä erimerkkistä, liki kymmensenttistä sateenkaarikalaa höösäämässä (ja kutemassa
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Kati
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: Oulun akvaarioseura
- Sukupuoli: Mies
Sampparit ja kutu
Mulla taas ovat sampparit innostuneet tehtailemaan kutua viikon miltei viikon välein! Hitto ku ei oo sitä pikkuallasta niin vois tehtailla samppareita oikein urakalla. Eka kutukin onnistui heti ja n. 30-40 poikasta pääsi veteen. Pikkusamppareita ei tosin oo näkynyt sillä seura-akvassani on aika kehnonlaiset selviytymismahikset pikkukaloilla.
Uutta kutua tuli eilen ja vanhemmat hyysäävät palleroita ihan innoissaan.

Uutta kutua tuli eilen ja vanhemmat hyysäävät palleroita ihan innoissaan.
Oulun Akvaarioseura
http://www.oulunakvaarioseura.net/news.php
http://www.oulunakvaarioseura.net/news.php