Kissautelu

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Cummis
Junior Member
Junior Member

Kissautelu

Viesti Kirjoittaja Cummis »

Onko teillä kellään kissa pulahtanut akvaarioon? :twisted:
NinZe
Member
Member

Viesti Kirjoittaja NinZe »

Ei oo täällä ainakaan vielä .. ja toivottavasti ei jatkossakaan pulahda. :twisted:
240L + 180L Miljoonakalojen, ja Platyjen kasvatusta eli niitä voi tiedustella koska vaan.
marDH
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja marDH »

Juuh, valitettavasti ja juurikin pentuna molskahteli useampaan kertaan... rakentelin niiden esteeksi sellaiset pleksi kehikot etteivät enää mutta kyllä ne sinne aina jotenkin pääsevät, juomaan. Molskahduksilta on kyllä vältytty, ei ois pitänyt kertoa, kohta tapahtuu taas.... 8O
Alias; Nätti Jussi aka hayrimar/kuvablogi+steamster/feisbuuk: maan suurimman kruunaamattoman partamonni koiraan sekä kahden akvan omistaja (240l + 988l omavalmiste)
Cocktail
Member
Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Cocktail »

Ei ole, ainakaan vielä :D Nuo kyllä kammoavat vettä yli kaiken, kalat kuitenkin niitä kiinnostavat ja joskus pitää yrittää napata kalaa lasin läpi, mutta eihän se tietenkään onnistu. Kyllähän kisulit tarkkaan katsovat, jos tungen käden akvaarioon ja jotain siellä teen, kunhan eivät hoksaisi että ai tuota kautta pääsee kaloihin käsiksi. Kertaakaan en kyllä ole nähnyt niiden edes yrittävän tassua tunkea jostain aukosta akvaarioon. Tosin tuo toinen jos lasin päälle hyppäisi niin läpi varmaan menisi :roll: Akvaariotaso on kuitenkin aika korkea, joten punkerokissat ei ihan niin vaan akvaarion päälle hyppääkkään
f_isu
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja f_isu »

On. vanhempi kissa hyppäsi altaaseen ollessaan vielä pentu. Olin tuolloin juuri pesemässä akvaariota, eli normaalisti kansilasisessa akvassa oli tuolloin "avoimet ovet".
lasagne
Member
Member

Viesti Kirjoittaja lasagne »

Saas nähdä miten meillä käy kun pikkusisko saa pitkän kinuamisensa jälkeen kissan....
Team fortress 2!!!!!!!!
mamuska
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja mamuska »

Meillä oli aikoinaan kissa, joka rakasti loikoilla akvaarion päällä. Kalat oppivat "maastoutumaan" aina kun se meni akvaarion päälle köllöttelemään. Kerran olin pesemässä akvaariota, kun se hyppäsi akvan päälle ja molskahti veteen. Sieltä sen sitten ongin. Kyllä mulla naurua riitti,kun näytti lähinnä isolle märälle rotalle. Oli niin koomisen näköinen. Kuivattelin sen sitten hiustenkuivaajalla. Koko illan se oli minulle loukkaantunut. Käänsi vain selkänsä kun sitä huutelin,ja olemus oli että"ei vois vähempää kiinnostaa". Se oli tosi persoona. :mrgreen:
Alfawolf
Starting Member
Starting Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfawolf »

Vanhempi perheen kissoista, vanhapiikamme Helmi hoitaa kolottavia luitaan 180 litraisen akvani (nyk.terran) valaisinkannen päällä. Siinä on lämpöinen ja hyvä olla, ymmärrän täysin mieltymyksensä tuohon paikkaan.

Kerran, altaan toimiessa vielä akvaariona oli kuitenkin toinen kansipuolisko huonosti kiinni ja se oli kaiketi kissarouvani alta pettänyt eikä hän ollut päässyt altaasta pois. Tulin koulusta kotiin ja löysin läpimärän, silmät tulta syöksevän pedon akvaariostani. Kissaressu, kauankohan se oli tasapainotellut takatassuillaan etutassut akvaarion pohjasta irti ilmaa saadakseen. On siitä asti tullut tarkastettua useammin kuin kerran akvan kannet.

Meilläkin oltiin tavallista tylympiä ja jäätävämpiä minua kohtaan, vaikka
vähiten itseäni syytin mokomasta välikohtauksesta... >:D
"Autuaita ovat puupäät, sillä he eivät huku."
iisku
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja iisku »

Ei ikinä ole yrittänyt, ei pentuna eikä vanhempanakaan. Joo, märkä kissa on kyllä tosi söpö ilmestys. Itse pesen meijän mirrin pari kertaa vuodessa. :mrgreen:
hillopulla
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja hillopulla »

Ensimmäistä kertaa kävi uimassa pari viikkoa sitten... Yleensä makoilee lämmittelemässä lampun päällä tai siinä lasien päällä. Tai sitten muuten vain katselemassa kaloja. Nyt aloin siivoamaan kyseistä vakkarimakoilupaikkaa ja tämä hyppäsi siihen. Ja sinnehän se sitten molskahti. Otin vain niskasta kiinni ja heitin pojan keittiön lattialle kuivaamaan itseään nuolemalla.

Eniten pelästyin sitä, kun olin jättänyt kuitenkin lampun vielä siihen reunojen päälle... Ettei vaan roiski sitä vettä lamppuun tai tunge jalkaansa sinne ja saa sähköiskua. Siitä tämä paniikki ja kissan nopea poistaminen niskaotteella. Lisäksi tarkastin kalakannan, ettei se polkemalla tappanut niitä, kun just olin ostanut 10 kalan parven neonsinisiä platyja.

Mut onneks kaik selvis vaan säikähdyksellä :mrgreen: Ja edelleen kolli käy makaamassa akvaarion päällä. Muutenkin sillä on pesuhuoneessa aina pesofatillinen vettä, että voi käydä uimassa. Vesikippaa ei voi keittiöön jättää, kun käy siinäkin uimassa ja koko keittiö märkänä. Meillä kissat on tällaisia vesipetoja.
Altaat: 50l, 100l ja 1000l (upotettuna tauluksi seinään omalla hoitohuoneella). Lisäksi 6 kissaa, 2 koiraa, 2 kuttua, 10 kanaa ja kukko, viiriäisiä, rottia, käärmeitä ja aviomies.
Hermis
Member
Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hermis »

Meillä on kerran vanhempi kissa pulahtanut 45-litraiseen. Sillä hetkellä olin juuri jotain puuhastelemassa altaan kanssa ja kansilasi ei ollut paikoillaan. Ja hetkeksi kun selkäni käänsin, niin...

Eipä siinä juuri mitään kummempaa sattunut, etutassut otti pohjakosketuksen ja kissa hävisi paikalta aika nopeasti. Vettä nyt oli hieman pärskynyt ja altaan sisutus koki pienen mylläkän.

Eipä ole tuon jälkeen enää hyppinyt altaan päälle.
taisturi
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja taisturi »

Meillä aikoinaan kotona ensimmäisen akvaarion kanssa kalakanta aina sillointällöin harveni. :) Kissa ei putoillut akvaarioon, mutta koska kansilasit eivät peittäneet koko akvaariota, osasi Börje pahainen pyydystää tassullansa pahaa-aavistamattomia kalasia. Alkuun ei edes tajuttu koko touhua, ihmeteltiin vaan, että miten voi kaloja noin vaan hävitä. Kunnes sitten saatiin tihutyöläinen kiinni itseteosta kyttäämästä akvaarion päällä. Siellä tassu kävi tiuhaan vedessä yrittäen napsia makupaloja!
annuli
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja annuli »

Uusimmassa aponogetonissa on juttua kissa-akvaristeista, kannattaa lukaista sieltä myös.

Omassa taloudessa kansilasilliset akvat, neljästä kissasta vain yksi on kiinnostunut seuraamaan kaloja sekä käy satunnaisesti lämmittelemässä valaisimen päällä. Varmaan tympii kun ei saa kaloja kiinni, toisin kuin hiiriä ulkona...
Eyell
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Eyell »

Meillä tuo kissa pulahti akvaarioon ollessa pentu. Koulusta tultuani huomasin akvaarion kansilasien olevan katkipoikki akvaarion pohjalla, mutta onneksi ei lamppu pudonnut mukaan :P
Toffeli
Junior Member
Junior Member

No ei ihan

Viesti Kirjoittaja Toffeli »

Mulla kissa tykkäsi käydä ryypiskelemässä akvavettä. Ei yrittänyt pyydystää pinnalla kuhinoivia kalojakaan edes. Kelpasi paremmin, kuin kupissa oleva raikas vesi. Ehkä siinä oli sellasta kalasopan makua...? :D
JKE
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja JKE »

Eyell kirjoitti:Meillä tuo kissa pulahti akvaarioon ollessa pentu. Koulusta tultuani huomasin akvaarion kansilasien olevan katkipoikki akvaarion pohjalla, mutta onneksi ei lamppu pudonnut mukaan :P
Näin on. Muuten olisi ollut sähköiskuun kuollut kissa akvaariossa. Tämähän se riski on, jos kissat hyppivät (tai niiden annetaan hyppiä) akvaarion päällä. Rikkoontunut lasi voi lisäksi aiheuttaa kissalle pahoja haavoja.
hillopulla
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja hillopulla »

JKE kirjoitti: Rikkoontunut lasi voi lisäksi aiheuttaa kissalle pahoja haavoja.
Mä oon ostanut kansilaseiksi aina 5mm paksua lasia. Se on hyvin kestänyt jopa noi meidän läskeimmätkin kissat. Mulla on noita maine cooneja, mistä tulee aika isoja, eikä oo vielä hajonneet, vaikka välillä on useempikin otus kerrallaan lasien päällä.

Oletuksena silti on, että vaan yksi niistä saa mennä sinne yhden akvan päälle, muita komennetaan. Sekin vaan sen takia, ku se on niistä laihoin ja vähiten läskiä pitämässä lämpöä muuten yllä :D
Altaat: 50l, 100l ja 1000l (upotettuna tauluksi seinään omalla hoitohuoneella). Lisäksi 6 kissaa, 2 koiraa, 2 kuttua, 10 kanaa ja kukko, viiriäisiä, rottia, käärmeitä ja aviomies.
Elina A.
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Elina A. »

Meilläkin on kissa ottanut akvaarioon pohjakosketuksen ja edellisellä mirrellä oli ilmeisesti tapana säikytellä tetroja niin vauhkoiksi, että ne "hyppääntyivät" avonaisesta akvaariosta. Siitä on jo sen verran aikaa, että en muista mitä lajia ne kalat tarkalleen olivat. Sitten tulikin paksut kansilasit.

Mutta, kun aina varoitellaan tuosta valaisimen tippumisesta veteen, niin mitä akvaristeilla on tapahtunut kun niin on käynyt? En ole koskaan kuullut kenenkään kommentteja, eikä kukaan ole koskaan puhunut mitään elokuvamaisesta "kalasopan" keittotavasta (anteeksi raakalaismainen ilmaisu). Oletteko saaneet oikosulkua tai sähköiskua aikaiseksi yhdistelmästä vesi + akvaariovalaisin?
[[nienna]]
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja [[nienna]] »

Ei vielä... onneksi... (kop kop)
3 koiraa, 1 kissa ja 180-l ja 52-l akvaario
Cummis
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Cummis »

annuli kirjoitti:Uusimmassa aponogetonissa on juttua kissa-akvaristeista, kannattaa lukaista sieltä
Mikä ihmeen Aponogeton? 8O
crisse_83
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAS
Viesti:

Viesti Kirjoittaja crisse_83 »

Cummis kirjoitti:Mikä ihmeen Aponogeton? 8O
Tuolla sivun ylälaidassa, toinen oikealta löytyy Aponogeton.
defi
Starting Member
Starting Member

Valaisin akvaariossa

Viesti Kirjoittaja defi »

No minulle on joskus muinoin käynyt niin, että kun sähläsin akvaarion kanssa (istuttelin kasveja), niin lamppu putosi veteen 8O (sellainen vanhan mallinen, jossa oli hehkulamppu). Säikähdin tietty - tempaisin kädet akvaariosta ja nostin valaisimen johdosta roikottaen pois. Ei edes sammunut veden alla... :roll: Eli jostain kumman syystä en saanut edes säkäriä. Sellaista sattui siis joskus muinoin, kun akvaariot olivat rautakehyksisiä ja valaisimissa oltu loisteputkista kuultukaan. Mutta... Älä kokeile, ihme ei ehkä toistu.

Ps. Hiukseni ovat luonnonkiharat, ei "permanentattu"
tanjakemp
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja tanjakemp »

Minulla on tuon 80litraisen altaan loisteputkivalaisimen kanssa käynyt niin, että huoltotöiden jälkeen olen vielä pyyhkäissyt jonkun näkymättömän pienen limaskanpalan pois valaisimesta ja samalla koko komeus on luiskahtanut akvaarioon. Onneksi ei ole tullut sähkökalakeittoa, vaikka loistelamppukotelon sisältä onkin saanut kuivatella litrakaupalla vettä. Sytyttimet eivät vaan näytä kestävän uimista :roll:
317, 240, 128, 100 ja 80 litraa akvaarioissa, sängyssä ja ammeessa hiukan lisää
iisku
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja iisku »

Täällä vipeltää uusi kissanpentu, kun vanhasta aika jätti... Tämä on kovasti kuikuilemassa akvaarion luona ja päälläkin. Opetan sen pysymään pois siitä, ihan älytöntä mun mielestä et kisu nukkuu akvan päällä. Sitä varten on leivinuunin päällys. ;) Kyllähän se sinne pulahtaisi jos jäis vahingossa auki jokin kohta kannesta. Kävi nimittäin viikonloppuna vessanpöntössä uimassa. :mrgreen: Ja vieläkin uteliaana kattelee sitä vettä vessassa.
MKL
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja MKL »

Akvaariossa ei olla pulahdeltu, mutta jostain syystä kaikki täällä olleet kissat ovat pentuina molskahtaneet vessanpönttöön... :roll: Akvaariosta juodaan kyllä mieluummin kuin vesikiposta.
Life's way too short to stay on topic.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”