Eheimin 2028 suodatin tökkii

Valaisimet, suodattimet, lämmittimet ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
-Piia-
Member
Member

Eheimin 2028 suodatin tökkii

Viesti Kirjoittaja -Piia- »

Elikkäs mulla on tommottiis eheimin 2028 ulkosuodatin. Osaiskohan joku viisas kertoo onko tuo tullut tiensä päähän vai oisko jotain tehtävissä. Kun suodatin toimii, ei toimi, toimii.. Aikansa ku räpeltää ja hermonsa menettää se lähtee vettä kierrättämään, mut jonkuajan päästä lopettaa. Voiskohan tuohon olla jotain tehtävissä jollain varaosalla? Vai pitääkö tässä alkaa suuremmaltiki kukkaroo raottelemaan.
800+570+450 (200+mini... just nyt ei käytössä), minä, mies, 2x mustaterrieri, 2x kissa, 2x neitokakadu
perttu
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja perttu »

Miten vika ilmenee? Kiskooko ilmaa vai sammuuko moottori?
Et voi tietää varmasti ellet kokeile itse.
-Piia-
Member
Member

Mun mielestä moottori ei sammu, mut vesi ei vaan kierrä, jonka seurauksena sit moottorisydeemi alkaa lämmetä. en kyl ihan sata varma oo tosta ettei moottori sammu, enkä sitä nyt just pysty testaamaan.
800+570+450 (200+mini... just nyt ei käytössä), minä, mies, 2x mustaterrieri, 2x kissa, 2x neitokakadu
machinehead
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja machinehead »

katso onko se kasattu oikein..
Kiekkoakvan 525 + Berninpaimenkoira Elmerin ylpeä omistaja!!
-Piia-
Member
Member

juu on, ihan ite oon sitä eräät kerrat kasaillu ;)
karihe
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja karihe »

Mitenkä roottori + akseli olisiko kulunut niin että johtuu siitä?
Nämä 2028 viat johtuvat yleensä kuluneesta roottorista+akselista.

Toki on tapauksia että päälinmäinen vanu ei ole laitettu sen vihreän ritilän alle vaan jätetty päälinmäiseksi jolloin se pääsee imeytymään roottori pesän eteen tukkien vedenkierron.

Jos valkoinen vanu on vihreän ritilän alla niin sitten roottori paketin ostolle.

Tässä helppo paikka hankkia ne roottori 2028 ja akseli.
Altaat 530L+300L+250L+250L+180L+128L
-Piia-
Member
Member

Vanu on kyllä ritilän alla.
täytynee kokeilla tuota roottorin ja akselin vaihtoo. jos tuosta niinkin vähällä sais vielä toimivan kapistuksen :D

muoks! Tuolla saksan sivustolla kattelin noita akseleita ja roottoreita. Heräs sit kysymys ku ois pariki vaihtoehtoo 50Hz ja 60Hz. Mikäköhän ero näillä mahtaa olla? onko jotenki merkittäväkin ero suodattimen toimintaa ajatellen?
Jouko
Member
Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja Jouko »

-Piia- kirjoitti: muoks! Tuolla saksan sivustolla kattelin noita akseleita ja roottoreita. Heräs sit kysymys ku ois pariki vaihtoehtoo 50Hz ja 60Hz. Mikäköhän ero näillä mahtaa olla? onko jotenki merkittäväkin ero suodattimen toimintaa ajatellen?
On aika merkittävä ero. Meillä täällä euroopassa toi vaihtovirran taajuus on tuon 50 hertsiä, ja amerikkalaiset käyttää 110 volttia ja 60 hertsiä.

Katsohan onko se pieni putken pätkä tallella siinä pumppukotelon ja ylimmäisen korin välillä.
-Piia-
Member
Member

Jouko kirjoitti:
-Piia- kirjoitti: muoks! Tuolla saksan sivustolla kattelin noita akseleita ja roottoreita. Heräs sit kysymys ku ois pariki vaihtoehtoo 50Hz ja 60Hz. Mikäköhän ero näillä mahtaa olla? onko jotenki merkittäväkin ero suodattimen toimintaa ajatellen?
On aika merkittävä ero. Meillä täällä euroopassa toi vaihtovirran taajuus on tuon 50 hertsiä, ja amerikkalaiset käyttää 110 volttia ja 60 hertsiä.

Katsohan onko se pieni putken pätkä tallella siinä pumppukotelon ja ylimmäisen korin välillä.
Onhan tuolla sit pienoinen merkitys, jon nyt sit tyydyn tuohon pienempään. Vaik ainahan isompi houkuttaa enemmän :mrgreen:
-Piia-
Member
Member

Jouko kirjoitti:Katsohan onko se pieni putken pätkä tallella siinä pumppukotelon ja ylimmäisen korin välillä.
Mmm m, sanoisko, että pistä mies asialle ja ... :mrgreen:
Tuo pieni putken pätkä on näköjään ollu väärinpäin miten akaun liekää. En itekää koskaan aiemmin oo asiaa ajatellu. Nyt kun otit asian puheeks aloin tuota tutkailla. En sit tiä voiko vika olla noin pieni vai muutenko se vaan tykkäs pitää virkavapaata. Mut pätkän käännön jälkeen suodatin on tuolla nyt tunnin verran hurissu.
Entäspä sit, onko siinä akselissa pakollista olla molemmissa päissä se kumitutti? Vaikuttaako se toimintaan muuten ku, että pientä rahinaa kuuluu ku akseli pöristää ilman tuota kumia?
Sadar
Member
Member
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja Sadar »

Ilman kumituttia voi leikata kiinni, kuluu nopeasti ja pitää melkoista rohinaa.
Ne tutit on siellä ihan tarkoituksella. 8O

Wild guess: toinen akselikumi katosi viemäriin...??? :?
"Violence is the last refuge of the incompetent" - Isaac Asimov
-Piia-
Member
Member

Sadar kirjoitti:Ilman kumituttia voi leikata kiinni, kuluu nopeasti ja pitää melkoista rohinaa.
Ne tutit on siellä ihan tarkoituksella. 8O

Wild guess: toinen akselikumi katosi viemäriin...??? :?
en tiiä minne lie kadonnu :? Ei tuo nyt ainakaa vielä mitää kauheeta rohinaa pidä. Ihan vieressä kun hengittämättä on nii kuuluu pieni rahina. Mut ei mitää kauheeta räminää.
karihe
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja karihe »

Osta äkkiä ainakin se akseli missä tulee ne kumitutit mukaan.
Ja sinuna sammuttaisin suodattimen siihen asti että saat uudet osat.

Tässä tapauksessa ostaisin kyllä myös roottorin koska 99% varmuudella on kalvanut magneetti pintaa jos kerran kumitutti (akselin laakeri) on puuttunut.

Olen kakarana tuhonnut yhden suodattimen juuri tästä syystä kun hukkasin pesuvaiheessa sen kumitutin.
Altaat 530L+300L+250L+250L+180L+128L
-Piia-
Member
Member

karihe kirjoitti:Osta äkkiä ainakin se akseli missä tulee ne kumitutit mukaan.
Ja sinuna sammuttaisin suodattimen siihen asti että saat uudet osat.
8O piti ihan pikana juosta sammuttamaan, vaikkei toi nyt mitään ääntä pitäny.
Oonkin tässä nyt sopivasti tekemäs tilausta saksanmaalle, pitää lisätä sit kuitenki noi osat listaan :D Onneks en just nyt tarvii tätä suodatinta ihan pakosta. Oisin sen laittanu lisäks vaan tonne kiekkolaan, mut ehkäpä suoriudutaan viel muutama viikko ilman kerta on tähänki asti suoriuduttu.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tekniikka”