deMastro kirjoitti:-50kpl Kardinaalitetroja
-10kpl Helmimonnisia tai jotain muita vastaavia
-10kpl Jotain upeita kirjoahvenia jotka lisääntyy mut ei sit täytä kuitenkaan yhes hujauksessa koko allasta, koko (8-14cm)
-jotain muuta ehdottakaa
Kasveista mulla ei oo mitään hajua mutta en ajatellu laittaa niitä liika vaan sopivasti. Voisiko joku kokeneempi neuvoa vähän et mitä kasveja ja kuinka monta kantsis ottaa.
lisäksi harkitsen semmosen CO2 laitteiston hankkimista(onko tarpeellista?)
Minäkin ehdottaisin tuota avainkirjoahventa ja, että ottaisit niitä yhden naaraan ja yhden koiraan. Vaikuttavat kuvissa "harmailta" ja tylsän värisiltä, mutta ovat kaikkea muuta. Meillä tuo ukkeli varsinkin on todellinen mielialan vaihtaja ja värinsä (lauhkean haaleasta synkän mustaan) vaihtelevat kiitettävällä vauhdilla

.
Avainkirjoahvenet ovat vähän viileämmän veden appuroita, joten näiden kanssa laittaisin ennemmin neontetroja kuin kardinaaleja, kyllä kardinaalitkin menevät. Itse pitäisin akvassa lämpöinä, jos ottaisin sinne avaimia ja neontetroja 23-astetta tai sitten jos laittaisin kardinaaleja niin 25 astetta.
Leopardimonniset ovat itselleni uusin tuttavuus ja mielestäni kauniita toinen monninen, mikä on viime aikoina aiheuttanut ihastuksen tunteita on
pandamonninen.
Mitään hiilarisysteemiä en ole koskaan käyttänyt, en valmiita laitteita enkä omatekoisia pulloja. Tosin olen altaaseeni laittanut nestemäistä hiiltä (Easy Lifen Easycarboa).
Katsele täältä kasvivinkkejä vaikka
täältä ja
täältä. Omia kasvisuosikkeja on mm.
helmiruoho,
konnanputki, tiikerilumme (tosin turhan iso 180-litraiseen, mielestäni),
karttulehti..
Itse sain sisustusapua
"kultaisesta leikkauksesta" - tosin omiin altaisiini en ole sitä juuri käyttänyt, äitini omiin kylläkin.