Lämpöpakkaus kalojen lähettämiseen talvella

Valaisimet, suodattimet, lämmittimet ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Annika
Starting Member
Starting Member

Lämpöpakkaus kalojen lähettämiseen talvella

Viesti Kirjoittaja Annika »

Hei!

En tiedä onko tämä oikea osasto tälle kysymykselle, mutta osaisiko kukaan kertoa saako suomesta jostain lämpöpakkauksia esim: http://www.marinedepot.com/ps_ViewItem~ ... P6111.html?
Minkä hintaisia ne on ja toimivatko ne oikeasti kovallakin pakkasella?

Kiitos! :)
-riff-
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAS, HAS, Ciklidistit

Viesti Kirjoittaja -riff- »

Akvaariotukut käyttävät noita jatkuvasti talvella ja ne toimivat oikein hyvin, tosin ovat ilmeisesti kertakäyttöisiä. Kai niitä jonkin liikkeen välityksellä saa tilatttua, muistaakseni ainakin joillain tukuilla on niitä myytävänä. Eivät varmasti ole kovin kalliita, muutaman euron luokkaa korkeintaan.
Itse olen talvikuljetuksiin käyttänyt välipohjallista styrox laatikkoa, jossa välipohjan alla on ollut kuumalla vedellä täytettyjä kalapusseja. Hyvin on toiminut, vaikka muutaman kerran onkin kuljetus on kestänyt toistakymmentä tuntia kymmenen asteen pakkasessa.
optimistx
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja optimistx »

Näyttävät olevan alle taalan kappale, google.com kertoi.

Arvio paikassa

http://reviews.ebay.com/What-are-Unihea ... 0001689968

kertoo, ettei toimi, jos laatikon sisälämpötila laskee alle nollan.

Moina-kirppujen lähetys postitse kirjeessä 40 ml pullossa onnistui muutamaan paikkaan lämpimästä lämpimään, mutta ehkä oli tuuria. Onkohan postinkuljetus vain lämpimissä vaunuissa ja autoissa nykyään?

Jos ei tiedä jotain arviota laatikon ulkolämpötilasta, voi tulla liian kuuma tai liian kylmä noilla uniheat-pusseilla.
Fisuliina
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Fisuliina »

Lämpöpakkausten kanssa kannattaa sitten olla varovainen. Ainakin noilta ulkomaisilta plekofoorumeilta on saanut lukea juttuja kun lähetyksen pakkaamisessa on käytetty heatpackeja ja kalat ovat paistuneet.
Annika
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Annika »

Oikeasti minä tarvin nuita lämpöpaketteja tms. töihin näytteiden lähetystä varten. :D
Lähtellään sellaisia näytteitä, mitkä ei saa missään tapauksessa kylmettyä.
Laboratoriopuoleta vastaavanlaisia tuotteita ei ole löytynyt, niin mietin voisiko näitä kaloille tarkoitettuja käyttää.
Täytynee marssia johonkin alvaariokauppaan ja kysellä sieltä. :)
patu
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: FOMA #6
Sukupuoli: Mies
Viesti:

Viesti Kirjoittaja patu »

Annika kirjoitti:Oikeasti minä tarvin nuita lämpöpaketteja tms. töihin näytteiden lähetystä varten. :D
Lähtellään sellaisia näytteitä, mitkä ei saa missään tapauksessa kylmettyä.
Laboratoriopuoleta vastaavanlaisia tuotteita ei ole löytynyt, niin mietin voisiko näitä kaloille tarkoitettuja käyttää.
Täytynee marssia johonkin alvaariokauppaan ja kysellä sieltä. :)
Mie oon käyttäny näitä silloin kun olen fisuja lähettänyt, kehonlämmitin.
optimistx
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja optimistx »

Tässähän on tullut esiin aivan käyttökelpoisia pakkausideoita.
Onkos sellaista ratkaisua, jossa jokin järjestely pitää vakiolämpötilan paketissa kohtuukustannuksin?

Jos eristää styroxilla hyötykuorman ja pistää paketin sisään vaikkapa 3M:n 'ColdHotPackin', niin kuorman lämpötila muuttuu vain hitaasti.

Entä jos olisi energiavarasto, josta termostaatilla päästetään sisään energiaa tarpeen mukaan? Sähköpatteri + termostaatti, eurolla tai parilla? Onko näkynyt sellaisia?
jorge13
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja jorge13 »

just ostin HongKong -kaupasta kädenlämmittimiä kalastusreissulle varoiksi, jos sattuu kylmä yllättämään näpit.
Pysyvät lämpöisinä n. 8 tuntia. Yksi pussi, jossa on kaksi "lämmitintä", maksoi muistaakseni 1,50 euroa.
Vastaavanlaisia lämpöpusseja olen ostanut myös apteekeista ja Cittarista.
nastamuumio
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TASHAS

Re: Lämpöpakkaus kalojen lähettämiseen talvella

Viesti Kirjoittaja nastamuumio »

Uppia, onko kellään kokemusta Claes Ohlsonin HeatPaceistä, pitäisi aamusta laittaa 6h matkalle matkiksen kautta paketti. Noita pusseja hain pakkauksen, yhtä ajattelin laittaa tuohon 30x40x60 styroksi laatikkoon joka on tehty alunperin kalojen kuljetukseen. Vai onko turvallisempaa tehdä perinteiset, eli pari pussia kuumaa vettä joukkoon?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tekniikka”