"In all the reading I've done about reefkeeping on Reef Central, I have never heard anyone mention a word about Polar bears not being reef safe"
"Unlike fish, Polar bears hibernate for a good portion of the winter. This can really save on your food and lighting bills."
Miltäköhän tuo Portugalin allas näyttää nyt, olen törmännyt tohon juttuun jo melko kauan sitten. On siellä Portugalissakin suhteellisen kylmä +5 C talvella ja vettä sataa kaatamalla viikkoja, olis kyllä aika hieno ja vedenvaihto olis suht. helppoa.
heikki kirjoitti:Miltäköhän tuo Portugalin allas näyttää nyt, olen törmännyt tohon juttuun jo melko kauan sitten. On siellä Portugalissakin suhteellisen kylmä +5 C talvella ja vettä sataa kaatamalla viikkoja, olis kyllä aika hieno ja vedenvaihto olis suht. helppoa.
Siellähän on viimesellä sivulla kuvia otettuna noin 10 päivää sitten ja ihan hyvältähän tuo näyttää.
"When you do things right,
people won't be sure you've done anything at all."
Entäs mitä nuo pienemmän "kukkaset" tuolla Lussen mainitseman xenian näköisen röykkiön seassa ovat? Minulle ilmestyi viime viikkojen aikana niitä altaaseen.
joku saisi kyllä kokeilla lasitetulla aurinkotearassillaan suomessa, että miten hommat toimisi!
Paistaisiko vaikka Mikaelin terassille hyvin aurinko?
Vaikka 50 litran nano sinne ja 1000W lämmitin kaveriksi. Samalla voisi sitten aina juoda aamukahvin siellä!
Talvipuutarha on etelään eli aurinko paistaisi mutta talvisaikaan lämpötilana pidetään +5 asteena jolloin määrätyt kasvit talvehtivat hyvin. 2000W lämmitin pitää hienosti lämmön tuolla tasolla ja korkeammallakin mutta nanon eliöstö saattaisi hiukan kärsiä kyseisessä lämpötilassa.
Hei pakko kysyy tässä semmosta, kun pikkusisko lähtee tammikuussa 3 kuukautta Portugaliin ja
ja miula olis tarkotus ehkä käydä viikon reissulla morjestamassa pikkusiskoo tuolla Portugalissa,
eli onko tuolla koralliriuttujoa joi´lle pääsis snorklaamaan?
Ei siellä nyt oikein "riuttoja" ole, mutta kuitenkin pinnan alla paljon enemmän nähtävää kuin nämä kotosuomalaiset salaman raiskaamat laiturit. Tai riippuu toki sielläkin paikasta.
My word's but a whisper - your deafness a SHOUT.
I may make you feel, but I can't make you think.