Hei!
200 litran akvaariotani asuttaa tällä hetkellä partamonni, 9 tiikeribarbia ja palettikalapariskunta. Kaikki tulevat oikein hyvin toimeen keskenään, ja epäilenkin tiikeribarbien kärsivän jonkinnäköisestä persoonallisuushäiriöstä, ne kun suhtautuivat oikein joviaalisti mm. helmirihmakala pariskuntaan, joka sittemmin on muuttanut toiseen akvaariooni. Mieleni tekisi kovasti hankkia joukkoon iloiseen vielä pari kolme pilkkuantennimonnia (jos se nyt on tämän pimelodus pictuksen suom. nimi) Osaako kukaan kertoa mitään syytä, miksi en näin tekisi tai vielä parempaa, kertoa ehkäpä kokemuksiakin vastaavista yhdistelmistä?
Kiitos etukäteen ja hyvää kevättä!
Pilkkuantennimonneista unelmoimassa...
Valvoja: Moderaattorit
-
mursuttelija
- Starting Member

-
Jani
- Advanced Member

- Akvaarioseurat: Oulun akvaarioseura
- Sukupuoli: Mies
Liian pieni allas
Mielstäni 200 L on liian pieni allas pilkkuantennimonni parvelle. Kala kasvaa lajista ja ympäristöstä riippuen 12-20 cm kokoiseksi ja on todella vilkasliikkeinen. Jos taas kaloja ottaa 1-2, tulee helposti kalalle luonnotonta käytöstä eli nahistelua yms yms.
Antennimonnit ovat todella mielenkiintoisia kaloja mutta akvaarion koko on yleensä se rajoittava tekijä miksei harrastajia ole paljon.
Antennimonnit ovat todella mielenkiintoisia kaloja mutta akvaarion koko on yleensä se rajoittava tekijä miksei harrastajia ole paljon.
Oulun Akvaarioseura
http://www.oulunakvaarioseura.net/news.php
http://www.oulunakvaarioseura.net/news.php
-
mursuttelija
- Starting Member

Kiitos vastauksestasi.
Vaihtoehtona olisi reilu 400 litrainen allas, mutta kun olen noita kauniita hopeakylkiä katsellut, niin olen hieman epäillyt niiden mahdollisuuksia tulla toimeen akvaarion nykyisten asukkien, (2x Liosomadoras oncinus, liekö jaguaarinahkamonni tms. suomeksi sekä 2 helmikirjoahventa)
Kaupan yksilöt kun olivat siinä 5 cm pitkiä, enkä tiedä täysikasvuistenkaan kyvyistä pitää puoliaan vastaavanlaisessa seurassa, muutenhan antaisin niiden kasvaa rauhallisemmassa seurassa ja siirtäisin sinne "turpa-saunaan" niinkuin tätä isompaa pönttöä nimitän...
Vaihtoehtona olisi reilu 400 litrainen allas, mutta kun olen noita kauniita hopeakylkiä katsellut, niin olen hieman epäillyt niiden mahdollisuuksia tulla toimeen akvaarion nykyisten asukkien, (2x Liosomadoras oncinus, liekö jaguaarinahkamonni tms. suomeksi sekä 2 helmikirjoahventa)
Kaupan yksilöt kun olivat siinä 5 cm pitkiä, enkä tiedä täysikasvuistenkaan kyvyistä pitää puoliaan vastaavanlaisessa seurassa, muutenhan antaisin niiden kasvaa rauhallisemmassa seurassa ja siirtäisin sinne "turpa-saunaan" niinkuin tätä isompaa pönttöä nimitän...