Näin yhdessä akvaarioliikkeessä (ja olen nähnyt muissakin eläinkaupoissa) 20 litran akvaarioita. Voiko 20 litran akvaarioon laittaa jonkun kalan, tai neontetroja vaikka 10? Luin yhdeltä sivulta, että neontetroille käy 20 litran akvaario.
Neon tetra on parvikala ja niitä olisi hyvä olla väh.6 kappaletta.Ne myös vaativat 40-50L akvaarion.Tuon kokoisee akvaarioon voi ottaa kotiloita tai rapuja.
240L + 180L Miljoonakalojen, ja Platyjen kasvatusta eli niitä voi tiedustella koska vaan.
Kutualtaana tai poikasia kasvatellessa tuollainen 20 litraa voi olla riittävä. Minkään kalan vakituiseksi asuinpaikaksi se ei pienuutensa vuoksi käy, mutta esim. sukarapuja siinä voisi pitää.
tricolour kirjoitti:Eläinsuojelulain mukaan yhtäkään kalaa ei saa PYSYVÄSTI pitää alle 40litraisessa akvaariossa.
Sen sijaan pieniä sukarapuja tuossa voi pitää.
Eli ei.
Jos tarkkoja ollaan, niin kyseessä on eläinsuojeluasetus ja suositus.
20 litraista voi käyttää moneen; kotiloille, sukaravuille, karanteeni/poikas/kutualtaana kaloille. Myös joillekin pienille killilajeille oivallinen asunto. Ei ole laissa kiellettyä myydä pieniä altaita, eikä valitettavasti myöskään kaloja niihin, mutta suositus altaan minimikoosta on kaloille annettu.
Ainakin siinä akvaariokaupassa missä minä käyn myyjä kysyy, että mihin tarkoitukseen allas tulee. Itse ostin pari kuukautta ekan akvaarion oston jälkeen toisen altaan poikasille, kun miljoonakalat lisääntyivät. Meinasin ostaa 10L altaan ja myyjä kysyi mihin tarkoitukseen se tulee. Kun kerroin asian, niin hän suositteli 10L altaan sijasta 40L allasta ja ostin sitten sen. Nyt kokeneempana olen onnellinen 40L altaan ostosta. Olisi siinä 10L altaassa ollut aika kova hoitaminen ja poikasilla ahdasta.
Did you know that water's not to blame if you drown?