Kiilakylkien outo käytös

Barbit, rasborat, seeprakalat, kardinaalikalat jne.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
lilian
Starting Member
Starting Member

Kiilakylkien outo käytös

Viesti Kirjoittaja lilian »

Laitan uuden otsikon vaikka kiiloista toinenkin aihe on.

Muutamat kiilakyljet uivat kasvin lehtien alle ja kääntyvät vatsa ylöspäin kohti lehden alapintaa. Ne saattavat hetken hieroa mahaansa, mutta mitään kutuun viittaavaa en ole nähnyt. Parilla kiilalla oli mahassa hyvin pieni kumpu. Kiiloja oli seitsemän, yksi kuoli, muut ovat olleet ihan normaaleja. Luulen niistä olevan kaksi tai kolme koirasta.
lehtifisu-fani
Junior Member
Junior Member
Akvaarioseurat: Jyväskylän Akvaarioseura
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja lehtifisu-fani »

Kutupuuhia saattaa olla, kiilathan kutevat lehden alapinnalle.
Pandanen
Junior Member
Junior Member

Re: Kiilakylkien outo käytös

Viesti Kirjoittaja Pandanen »

lilian kirjoitti:Laitan uuden otsikon vaikka kiiloista toinenkin aihe on.

Muutamat kiilakyljet uivat kasvin lehtien alle ja kääntyvät vatsa ylöspäin kohti lehden alapintaa. Ne saattavat hetken hieroa mahaansa, mutta mitään kutuun viittaavaa en ole nähnyt. Parilla kiilalla oli mahassa hyvin pieni kumpu. Kiiloja oli seitsemän, yksi kuoli, muut ovat olleet ihan normaaleja. Luulen niistä olevan kaksi tai kolme koirasta.
Joo, meillläkin kiilakylkipari on toisinaan kihnuttanut kasvinlehden alla selällään, ilman että siitä sen kummempaa olisi seurannut. Kerran, ihan vahingossa satuin seuraamaan allasta just oikealla hetkellä. Isompi kiilakyljistä oli selällään kasvin lehden alla ja pienempi taivutti itsensä ikäänkuin mutkalle toisen kiilakyljen ympärille ja silloin alkoi tapahtua. Hetken päästä kutupari ikäänkuin syöksähti irti toisistaan ja mätipalloja alkoi leijua suodattimen viratuksessa. Toiset kalat söi palloset, että se siitä! Toiste en ole päässyt tätä näytöstä seuraamaan.
Japsuti
Junior Member
Junior Member

minulle

Viesti Kirjoittaja Japsuti »

minulle tapahtui samalla tavalla...
Don't Worry Be Happy =)
Miiwa
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Miiwa »

Meillä kiilakyljet teki samaa toissapäivänä. Yhden mätipallon näin kun se tippui lehdeltä ja taistis sen söi. Taistikset muutenkin olivat kytiksellä lehtien alla missä kiilakyljet hinkkasivat.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Särkikalat”