Heips! Tuota noin, en ole mitenkään hikeentynyt neuvojen saamisesta; niitähän olen täällä pyytänytkin. Ja kuten jo monta kertaa mainitsin, TIEDÄN jo missä todennäköisesti vika oli, ja vika on nyt "korjattu" (->olen pudottanut ruokinnan normaaliin) joten ainut, mistä ehkä olen voinut "hikeentyä" (jos edes sitäkään..) on sellainen "ryppyotsainen" tyyli, jolla asiat ilmaistaan; aivan kuin akvan pitoni olisi täysin rempallaan, akva kuormitettu ja kalat suurin piirtein henkihieverissä.. Niin, enkä ole missään maininnut hankkivani yhtään lisää kaloja, ENNENKUIN selviää, häviääkö tuo levä tuolta nyt ja pysyykö se poissa
Joten, neuvoja olen pyytänyt, ja niistä olen ollut kiitollinen! Ja toki tiedän että MILLIALLA on kovasti tietoa ja taitoa; se on käynyt ilmi monestakin ketjusta jne. joita olen tässä aikojen varrella lukenut. Siltikin, asiat voi ilmaista monesti hieman toisellakin tyylillä; holhota ei tarvitse, vain lapset tarvitsevat holhoajaa..

Eikä tämä ole ensimmäinen eikä taatusti viimeinen kerta, kun tämän foorumin "puhetyyliä" moititaan.. Jotkut ovat säikähtäneet kärkästä tyyliä, jolla täällä aloittelijoita neuvotaan; "jos olet aloittelija, olet todennäköisesti ääliö ja hoitanut akvaasi päin peeveliä"- tyyliin.. No, sallikaa tuo särmikäs esimerkkini, mutta joskus ei ole tyyli ollut kaukana tuosta mainitsemastani.. Ikävä kyllä..
No, se tästä aiheesta; tämähän ei ole "höyryjen päästely-foorumi" vaan tietojen hankintaa varten

Kunhan muistamme miten toisiamme puhuttelemme ja kohtelemme, niin taatusti kaikki sujuu hyvin
PS. olen alkanut hankkimaan tietoa erilaisista kotiloista, marinumin ehdotuksesta

vaikuttavat tosi hauskoilta öttiäisiltä; vielä vaan pitää varmistua niiden elinvaatimuksista ja muusta, ennekuin menen tuollaisia hankkimaan
---------------------------
MARINUM! Nyt vasta hoksasin että olit laittanut linkin tuonne viherlevän tunnistus-sivulle

Luulen, että valtaosa tuosta levästä akvassani on juuri tuota viherlevää
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
Juuri tuota laikullisuutta ilmenee eri pinnoilla; vain kasveissa on sitä hieman pörröistä, vihreää levää, joka sekin kyllä lähti kohtuullisen hyvin pesemällä vähemmäksi. Kiitos sulle myöskin