Kyllähän tuo entisen n 15l rapulaarion parille sukaravulle voittaa noin niinkuin ulkonäöllisesti, mutta onko mitä kokemuksia kyseisestä altaasta/tekniikasta?
Imazo Ab:n Guppy akvaario
Valvoja: Moderaattorit
Imazo Ab:n Guppy akvaario
Otsikon mukainen laitos tarttui mukaan Hgin Akvaariokeskuksesta. Itse olin haaveilemassa sellaisesta pienestä lasilootasta, mutta tuo oli avokin heräteostos
. Kun "meille-ei-kyllä-yhtään-lasilootaa-muuta-mies" on akvaariota ostamassa, niin silloin on tartuttava tilaisuuteen ja kyseltävä jälkikäteen, että näinköhän kannatti nuo kaupat
.
Kyllähän tuo entisen n 15l rapulaarion parille sukaravulle voittaa noin niinkuin ulkonäöllisesti, mutta onko mitä kokemuksia kyseisestä altaasta/tekniikasta?
Onnelliset ihmiset ovat odottaneet elämältä vähemmän. -Brana Crncevic-
-
Helgaliini
- Junior Member

- Sukupuoli: Nainen
Re: Imazo Ab:n Guppy akvaario
Pakko nostaa ja kysellä käyttökokemuksia kanssa. Mites kasvit ovat kasvaneet tuolla valolla? Saako samanlaisia putkia jostakin? Nykyinen kun tuntuu kovin sinertävältä.
"Olisinpa tikka! Saisin elantoni hakkaamalla päätä puuhun."
Ihan ovat hyvin kasvitkin kasvaneet. Ei tietysti mitkään kaikkein vaativimmat, mutta seuraavia kasveja menestyksekkäästi tuolla saanut kasvamaan: helmilehti, kääpiövallisneria, karttulehti, intianvesitähdikki, konnanputki, Echinodorus 'oriental', Blyxa japonica, melalehti, rusolehti, jaavansammal (kasvaa nykyään takaseinää myöden)..
Akvaariokeskuksen Petri kyllä sanoi silloin ostaessa, että heillä kyllä pitäisi useimmiten olla tuohon sopivia lamppuja varastossa. En tiedä, mahtakokaan olla noita sini-valkoisia lamppuja, luulisin niiden olevan ihan "normi" lamppuja.
Mukava akvaario ja suodatin toimii edelleen. Petri varoitteli siitä, että ei anna suodattimelle mitään muuta kuin "perävalotakuun", koska voi kestää päivän-viikon tai vuoden. Mutta saahan tuohon sitten pumpun ostettua.
Ainoana miinuksena voisi sanoa tuon lampun ja veden välissä olevan plexin ominaisuuden kerätä pölyä. Siihen on kasaantunut pieniä villakoiran alkuja tänä aikana ihan kiitettävästi. Ehkä siksikään tuo valo ei näytä enää niin siniseltä kuin alussa
.
Putsaan, kun joskus vaihdan lampun tuonne. Monella ruuvilla kiinni, ei ole ollut niin paljon intoa alkaa pölyjen pyyhkimistä varten avaamaan..
Pitäisi ottaa kuvia jossain välissä..
Akvaariokeskuksen Petri kyllä sanoi silloin ostaessa, että heillä kyllä pitäisi useimmiten olla tuohon sopivia lamppuja varastossa. En tiedä, mahtakokaan olla noita sini-valkoisia lamppuja, luulisin niiden olevan ihan "normi" lamppuja.
Mukava akvaario ja suodatin toimii edelleen. Petri varoitteli siitä, että ei anna suodattimelle mitään muuta kuin "perävalotakuun", koska voi kestää päivän-viikon tai vuoden. Mutta saahan tuohon sitten pumpun ostettua.
Ainoana miinuksena voisi sanoa tuon lampun ja veden välissä olevan plexin ominaisuuden kerätä pölyä. Siihen on kasaantunut pieniä villakoiran alkuja tänä aikana ihan kiitettävästi. Ehkä siksikään tuo valo ei näytä enää niin siniseltä kuin alussa
Putsaan, kun joskus vaihdan lampun tuonne. Monella ruuvilla kiinni, ei ole ollut niin paljon intoa alkaa pölyjen pyyhkimistä varten avaamaan..
Pitäisi ottaa kuvia jossain välissä..
Onnelliset ihmiset ovat odottaneet elämältä vähemmän. -Brana Crncevic-
Mä olen haaveillt tästä tulisukaravuille. Olis melko karkki tähän tietokone pöydälle.
http://www.biorbaquariumshop.co.uk/biOr ... uarium.htm
-
¤albiinomonninen¤
- Member

- Akvaarioseurat: Tas
- Viesti:
*REPS*vikki80 kirjoitti:Mä olen haaveillt tästä tulisukaravuille. Olis melko karkki tähän tietokone pöydälle.
Olivian lemmikkisivut =)
Tiesin sen, mutta unohdin.
-
Maisu
- Elite Member

- Akvaarioseurat: Ciklidistit, HAS, NCS, TAS
Tuossahan on jo oikeasti ideaa ja uutta muotoilua varsinkin kun on noinkin isona saatavilla, voisikohan noita tehdä vieläkin isompina? Olen vähän kypsä niihin kokonaan läpinäkyviin nanoihin joissa on kaarevia sivuja ja lamppu klipsillä kiinni, ihan söpöjähän nekin toki ovat mutta eivät yhtään minun makuuni ja jo niin nähtyjä.vikki80 kirjoitti:Mä olen haaveillt tästä tulisukaravuille. Olis melko karkki tähän tietokone pöydälle.
-
¤albiinomonninen¤
- Member

- Viesti:
Paljonkohan tollanen maksaa? (en tuolta sivuilta löytänyt, ehkä olen huono etsimään. Pelkään vaan että ostan jotain vahingossa :/)
EDIT: Löyty. Mitä on 230 Tota rahaa egeissä..?
EDIT: Löyty. Mitä on 230 Tota rahaa egeissä..?
Olivian lemmikkisivut =)
-
Maisu
- Elite Member

- Akvaarioseurat: Ciklidistit, HAS, NCS, TAS
Punnan keskikurssi on 0,917250 eli karkeasti kaksi ja puoli sataa egeä olisi tuo ilman mahdollisia rahteja.
-
¤albiinomonninen¤
- Member

- Viesti:
Wow aika kallista. Toi rahtihan on aika kallis. Taivan luovuttaa sen suhteen, koska ei mul oo varaa. 
Olivian lemmikkisivut =)
-
Aqualung
- Katalysaattori

- Sukupuoli: Mies
Tässä ois Arcadian versio samalla teemalla. 20l nano ArcTank ja 69€ hintaan saa ilmeisesti kantaa kaupasta ulos ihan kotosuomessa.
My word's but a whisper - your deafness a SHOUT.
I may make you feel, but I can't make you think.
Liikkuvaa ja liikutettua kuvaa riutastani YouTubessa
Tännekkin kelpais kumpi vaan noista nanoista. Taitaa olla noiden muovinanojen seinät vaan aika herkät naarmuttumaan?
-
Aqualung
- Katalysaattori

Tuo arcadian pikkuinen on ainakin lasia.
-
Siiderihai
- Junior Member

- Akvaarioseurat: HAS
"Suitable for coldwater fish (i.e. goldfish), or tropical fish with the addition of an aquarium heater (not included)"
Sopii kultakalalle, just joo...
Sopii kultakalalle, just joo...
itse laitoin tilaukseen tuollaisenAqualung kirjoitti:Tässä ois Arcadian versio samalla teemalla. 20l nano ArcTank ja 69€ hintaan saa ilmeisesti kantaa kaupasta ulos ihan kotosuomessa.
Nyt on pakko kysyä: tietääkö kukaan mistä tähän saa uusia valoputkia?
Omani putki vetelee viimeisiään.
Omani putki vetelee viimeisiään.
~Sukarapuja ja kehittyvä kiekkola.
-
Aqualung
- Katalysaattori

Tähän? ArcTank? BiOrb? Joku muu? 
Guppyyn, josta itse ketjukin on tehty.
Ja siis tarpeen olisi 18w tuplaloisteputki 4-sormisena.
Vai tulisiko kysymykseen 2x19w 2 sormisena? Kukaan tietäväinen paikalla kertomaan?
Vai tulisiko kysymykseen 2x19w 2 sormisena? Kukaan tietäväinen paikalla kertomaan?