Back-up-henkilö ulkosuodattimen pesuoperaatioon?

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Fisuliina
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit
Sukupuoli: Nainen

Back-up-henkilö ulkosuodattimen pesuoperaatioon?

Viesti Kirjoittaja Fisuliina »

Mulla on pienoinen probleemi. Olen saanut kammon ulkosuodattimen pesusta.

Ongelma on siis se että olen kahdesti pöntön avannut ja pessyt, enkä kummallakaan kerralla ole sitä enää omin voimin saanut käyntiin. Vika on siis käyttäjässä, ei suodattimessa. Ensimmäisellä kerralla pelastava enkeli tuli Pienen Akvaariokaupan Marin muodossa, toisella kerralla Akvaariokeskuksen Petri perheineen tuli hätiin.

Nyt olisi taas putsauksen aika ja itse aion ensisijaisesti yrittää operaatiosta selviytyä: pakkohan tuo olisi opetella ja osata. Hävettää vaan jo etukäteen, jos joudun taas vaivaamaan (onneksi hyvin auttavaisia) kauppiaita pitkin iltaa.

Kysyisinkin siis, olisikos täällä AW:ssä jotakin iki-ihanaa kanssaharrastajaa, joka lupautuisi olemaan sovittuna päivänä päivystysvuorossa jos en saakaan tuota rotjaketta enää käyntiin? Kyseessä siis Eheimin proffa 2026. Olisin putsaamassa sitä tällä tai ensi viikolla, kunhan ehdin ostamaan uuden hienosuodatuslevyn. Voisin maksaa vaivanpalkkaa, jos olen niin nolo etten saa tuota käyntiin ja joku suostuu paikalle raahautumaan! :D
NesteHukka
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja NesteHukka »

Fyysisesti en voi sijainnista johtuen auttaa, mutta haluan rohkaista, että ei se suodattimen käynnistys niin paha juttu ole, ihan varmasti siitä suoriudut. Jos ei muuten lähde, niin kaatele vettä letkun liittimestä niin että on täynnä. Ihan helppo juttu loppujenlopuksi. Tsemppiä [;)]
Kaikki eivät ehkä tiedä: Ctrl pohjassa vierittää hiiren rullaa, niin saa zoomattua kuvia jos ei muuten. Jean Subuffet: "For me, insanity is super sanity. The normal is psychotic. Normal means lack of imagination, lack of creativity"
Teho
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja Teho »

Niin tai täyttää sen valmiiksi vedellä pesun yhteydessä.
- 88% testanneista naisista vakuuttui Tehosta.
Fisuliina
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: HAS, Ciklidistit
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Fisuliina »

Teho kirjoitti:Niin tai täyttää sen valmiiksi vedellä pesun yhteydessä.
No tätäkin yritin silloin ensimmäisellä kerralla, mutta jotenkin onnistuin senkin sähläämään. Ei pelittänyt.

Näyttää siltä että Junttis saapuu pelastavaksi sankarikseni tällä kertaa. On tämäkin tietysti tapa tutustua kanssaharrastajiin, mutta ehkäpä tuo täytyy kuitenkin opetella itsekin tekemään! :mrgreen:
kaletsu71
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja kaletsu71 »

Yleensä sitä joutuu pumppamaan täytön jälkeen muutaman kerran
Valmont
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Mies
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Valmont »

Mulla on tapana ulkosuodattimien puhdistuksen jälkeen täyttää ne lappoperiaatteella. Imuletku akvaarioon ja sen jälkeen ulostulosta imaistaan ja laitetaan johonkin alemmas, esim. ämpäriin. Yleensä ovat sen jälkeen käynnistyneet ihan helposti.
Vuoden 2005 #aw:n kotiäitirouvakodinhengetärrakastajasymppis
pleko_88
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAS

Viesti Kirjoittaja pleko_88 »

Valmont kirjoitti:Mulla on tapana ulkosuodattimien puhdistuksen jälkeen täyttää ne lappoperiaatteella. Imuletku akvaarioon ja sen jälkeen ulostulosta imaistaan ja laitetaan johonkin alemmas, esim. ämpäriin. Yleensä ovat sen jälkeen käynnistyneet ihan helposti.
Jep. Tehkää se näin. Kaikista toimintavarminkeino. Tai no siis sanotaanko pomminvarma verraten, esimerkiksi säiliön täyttöön. Ja lisäksi paljon paljon helpompaa.

Ja jos ei halua suoraan leväisestä ulostuloputkesta imaista, niin tökkää väliin joku puhdas letkunpätkä.
Ilkka Takala /
Tampereen Akvaariotukku
http://www.facebook.com/akvaariotukku
vahtis
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja vahtis »

Teho kirjoitti:Niin tai täyttää sen valmiiksi vedellä pesun yhteydessä.
Tämäkin on aika helppoa jos sattuu olemaan sopivan kokoiset letkut. Oman ulkosuodattimeni täytän yleensä siten että otan suihkun suuttimen irti ja työnnän suihkun letkun suodattimen letkun sisään imupuolelta ja sitten vain suihku auki. Lasken vettä niin kauan että suodatin on täynnä ja vettä tulee myös ulostuloletkusta. Sitten laitan tulpat suodattimen letkuihin ja siirrän suodattimen paikalleen.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”