Partamonnin poikasia?

Monnit, nuoliaiset ja muut pohjalla elävät kalat.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Muikku79
Junior Member
Junior Member

Partamonnin poikasia?

Viesti Kirjoittaja Muikku79 »

Minulla on tuolla partamonneja ja nyt on akvaan ilmestynyt pieniä (madon näköisiä) n. 4mm pitkiä uivia pätkiä. Putsasin akvaa ja huomasin ne samalla kun lisäilin puhdastavettä. Onko ne partamonnin poikasia? Pitääkö siirtää? Syökö muut kalat niitä? Mietin että haluan osan säästää kun toinen partamonni on kultapartamonni (sanoi kauppias se tuskin oikee nimi kukaan sitä ei tiedä) mutta vaalea kuitenkin. Kertokaa aloittelijalle.

Edit: Lisätty isot alkukirjaimet ja korjattu otsikkoa.
-Ylläpito
crisse_83
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja crisse_83 »

Kyseessä todennäköisesti albiino tahi leukistinen yksilö. Onko sillä partamonnillasi punaiset vai musta silmät?
Muikku79
Junior Member
Junior Member

Albino

Luulen sen olevan albino yksilö myyjä puhui sitä kultapartamonnina joten luulin sen olevan sellainen laji. Punaiset on silmät ja kallis oli (21€) no mutta jos tuo poikasii tekee niin kiva olisi :) Herääkin kysymys syökö nuo mustatetrat poikaset? jostain sain sen käsityksen että mustatetrat olisi aika poikas tuhoojia??
NinZe
Member
Member

Viesti Kirjoittaja NinZe »

Mulla on akvaariossa Mustatetroja ja mulla ainakin säilynyt kaikki poikaset niiltä rauhassa (paletin ja platyn poikaset).
240L + 180L Miljoonakalojen, ja Platyjen kasvatusta eli niitä voi tiedustella koska vaan.
Liisa S
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Liisa S »

Pesästä lähtevät partamonnin poikaiset ovat senttisiä, eivät nelimillisiä. Ne näyttävät ihan minikokoisilta, hoikilta partamonneilta eivätkä madoilta. Ne liikkuvat pitkin pohjaa ja laseja, eivät ui. Sinulla ei siis taatusti ole partamonninpoikasia vaan pieniä matoja altaassasi.
Muikku79
Junior Member
Junior Member

juu no hoksasin sen itsekin kuin katsoin tarkemmin ja vertasin täällä oleviin mato juttuihin..
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Monnit ja nuoliaiset”