Pantterikirjon kutu ja poikaskäyttäytyminen

Kirjoahventen hoito, ongelmat ym.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
stinde
Starting Member
Starting Member

Pantterikirjon kutu ja poikaskäyttäytyminen

Viesti Kirjoittaja stinde »

Onkos merkkivika vai uusi ongelma? Eli Pantterikirjoni on aikastalailla ahkeria kutemaan. Puolustaa pesäänsä erittäin tekokkaasti, mutta kun poikaset "kuoriutuu" päivän tai kaksi nee jaksaa vartioida, ja sen jälkeen jättää oman onnensa nojaan. Viikon verran ne pyörii ja etsii uutta pesää, ja sama rumba jatkuu.

Altaani ei ole kovinkaan täynnä, ja kaikki saavat olla rauhassa. Enkä myöskään itse vettä vaihtaessani häiritse heidän pesää. Joten ...... ajatuksia!?
1000l olohuoneessa
Santte
Member
Member

Re: Pantterikirjon kutu ja poikaskäyttäytyminen

Viesti Kirjoittaja Santte »

stinde kirjoitti:Onkos merkkivika vai uusi ongelma? Eli Pantterikirjoni on aikastalailla ahkeria kutemaan. Puolustaa pesäänsä erittäin tekokkaasti, mutta kun poikaset "kuoriutuu" päivän tai kaksi nee jaksaa vartioida, ja sen jälkeen jättää oman onnensa nojaan. Viikon verran ne pyörii ja etsii uutta pesää, ja sama rumba jatkuu.

Altaani ei ole kovinkaan täynnä, ja kaikki saavat olla rauhassa. Enkä myöskään itse vettä vaihtaessani häiritse heidän pesää. Joten ...... ajatuksia!?
Ilmeisesti nuori pari??? itelläni tuo "monsteri" 12cm kutupari ei suojele poikasia yhtään :roll: ... olen kyllä nähny livenä 30cm parin joka hoiti yli viikon poikasia , mutta sitten pari myytiin eteenpäin enkä pystynyt seuraamaan pidempää [}:)] . Puolustus taitoa kyllä noilla on , mutta tuo australian arovana on niin röyhkeä ja armoton , että kaikki se syö... eiköhän nuo ajan mittaan ala paremmin ja paremmin vartioimaan. varoituksen sana jonka varmasti tiedät niin ison pantteri kutuparin kanssa pärjää yksikään järkevän kokoinen kala. tässä vielä videota niille joilla näitä ei ole , jotta saavat käsityksen miten häijyjä nämä ovat : http://www.youtube.com/watch?v=qHoNynVe ... ed&search=
http://www.youtube.com/watch?v=srVTkOeI ... ed&search=
stinde
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja stinde »

Joo... kooltaan aika lähelle ekan pätkän naarasta, mutta taitaapi mulla olla flegut yksilöt. Meinaa ei ne kyllä ihan tolleen käy päälle, paitsi jos joku ui suoraan niiden pesään. Ja eipä sinne kukaan muu varmaan pääsekkään ku niitä kaks kertaa isommat oskut, mutta ne on vielä kiltimpiä, joten hankaluuksilta on ainakin vielä säästytty.
Sitten kun pantterit kasvaa tosta vielä 5-10cm, niin sitten on varmaan pakko luopua toisesta pariskunnasta.. =(
1000l olohuoneessa
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Kirjoahvenet”