Kuinka saviruukkuun saisi tehtyä "oviaukon"?

Akvaarioharrastuksen alkeisiin liittyvät ongelmat, kalojen yhteensopivuus ja mikä tahansa muu tärkeältä tuntuva asia.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
kattiainen
Starting Member
Starting Member

Kuinka saviruukkuun saisi tehtyä "oviaukon"?

Viesti Kirjoittaja kattiainen »

Kuinka saviruukkuun saisi tehtyä "oviaukon", rikkomatta koko ruukkua!? :?
mjalava
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja mjalava »

Mihin kohtaan? Saviruukku ei ole kovinkaan kovaa tavaraa, hioma/katkaisulaikalla sitä on aika helppo muotoilla. Rälläkkä käteen vaan...

Mika
iisa
Member
Member

Viesti Kirjoittaja iisa »

Jos ruukkua menee sahailemaan tms., murtuuko koko hökötys? Jotenkin voisin kuvitella... :|
Mari Kurki
Elite Member
Elite Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Mari Kurki »

Rautasahalla varovasti sahailemalla voi onnistua ja jos ruukun antaa liota ennen sahausta vaikka muutaman tunnin (esim. yön yli), niin saattaa helpottaa hommaa ja pienentää murtumisriskiä.
En käy enää juurikaan foorumilla. Yhteydenotot tärkeissä asioissa: riesale@hotmail.com En vastaile yksityisesti tuleviin kalasto-, tauti- ymv. kyselyihin.
KAri
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja KAri »

Mari kirjoitti:Rautasahalla varovasti sahailemalla voi onnistua ja jos ruukun antaa liota ennen sahausta vaikka muutaman tunnin (esim. yön yli), niin saattaa helpottaa hommaa ja pienentää murtumisriskiä.
Ja vielä kun ostaa rautasahaan sellaisen "lankaterän", jolla saa kaakeleitakin leikattua muotoon, niin jo saa oikeanmallista oviaukkoa fisuillekin :)

-KAri-
Skroik
Senior Member
Senior Member

Re: Kuinka saviruukkuun saisi tehtyä "oviaukon"?

Viesti Kirjoittaja Skroik »

kattiainen kirjoitti:Kuinka saviruukkuun saisi tehtyä "oviaukon", rikkomatta koko ruukkua!? :?
Itse sain sopivan kolon ruukkuun kippaamalla ruukun kyljelleen lattialle ja kopauttamalla varovasti vasaralla. Hyvää tuuriahan siinä tietysti tarvitsee, enkä tätä konstia suosittele, mikäli käytössä on ainoastaan yksi saviruukku. [;)]
What Ever! ;)
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja What Ever! ;) »

Mä olen tehnyt mun ruukkuihin kolot Leatherman ja santapaperi yhdistelmä... Saa tosin olla aika varovainen, nimittäin ainakin yksi ruukku on menny p*skaksi.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Alkeet”