Tampereen akvaarioliikkeet
Valvoja: Moderaattorit
Tampereen akvaarioliikkeet
Haluaisin kuulla mielipiteitänne ja kokemuksianne Tampereen liikkeistä.
Mitä nyt olen siellä pariin otteeseen kierrellyt, niin Siniriutta on minusta kaupungin paras liike. Viherkalakaan ei tosin kyllä pahemmin jälkeen jää.
Se Halleri(vaimikälie) oli taas aika surkean näkönen paikka. Löyty esim. perhoskirjoahven joka muistutti enemmän kultakalaa kuin perhosta...
Luuletko tietäväsi vai tiedätkö luulevasi
Itse olen viime aikoina kierrellyt läpi Tampereen kauppoja vertaillen siisteyttä ja valikoimaa.
Siniriutassa on myyjällä (ex. Särkänniemen akvaarion hoitaja) tietämystä ja altaat siistit ja kalasto laaja ja monipuolinen. Kasvistovalikoima keskinkertainen.
Viherkalaan en ole vielä päässyt käymään, kuuleman mukaan positiivinen.
Coral Aquarium keskustassa on myös ihan kohtuullinen kauppa. Kasvisto Siniriuttaa laajempi, kalasto "normaali". Takahuoneessa myös erikoisempaa, lähinnä ahventa.
Lielahdessa oleva "lemmikkiliike" Reporanka tuntuu olevan akvaarioiden suhteen retuperällä. Sotkuista ja lähinnä peruskalaa, kasvisto keskinkertainen. (Tuntui pahalta, kuin yhdessä altaassa oleili pari kiekkoa 22 asteisessa vedessä, kuvannee enemmänkin koko liikkeen tietotasoa?
Koskikeskuksen alakerrassa olevassa lemmikkiliikkeessä (Noksoppi) muutama allas, täysin peruskalaa aloittelijoille. Yhdessä altaassa kellui pohjalla kuollut mustamolli, huhujen mukaan kuolleet kalat altaissa yleistä.
Hallerissa kävin joku aika sitten, vastannee edellistä (Koskarin putiikkia) valikoimiltaan. Hintataso edullisempi, myyjien tietotaso melko matala.
Tuossapa turinaa omista kokemuksistani, lisäilkää muut omia, niin saadaan liikkeet rankattua valmiiksi
-KAri-
Ps. Ei kellään olisi tulossa kotimaisia kiekkoja (poikasia) myyntikuntoon Tampereen alueella?
Muokattu - KAri on 05/01/2002 21:35:37
Siniriutassa on myyjällä (ex. Särkänniemen akvaarion hoitaja) tietämystä ja altaat siistit ja kalasto laaja ja monipuolinen. Kasvistovalikoima keskinkertainen.
Viherkalaan en ole vielä päässyt käymään, kuuleman mukaan positiivinen.
Coral Aquarium keskustassa on myös ihan kohtuullinen kauppa. Kasvisto Siniriuttaa laajempi, kalasto "normaali". Takahuoneessa myös erikoisempaa, lähinnä ahventa.
Lielahdessa oleva "lemmikkiliike" Reporanka tuntuu olevan akvaarioiden suhteen retuperällä. Sotkuista ja lähinnä peruskalaa, kasvisto keskinkertainen. (Tuntui pahalta, kuin yhdessä altaassa oleili pari kiekkoa 22 asteisessa vedessä, kuvannee enemmänkin koko liikkeen tietotasoa?
Koskikeskuksen alakerrassa olevassa lemmikkiliikkeessä (Noksoppi) muutama allas, täysin peruskalaa aloittelijoille. Yhdessä altaassa kellui pohjalla kuollut mustamolli, huhujen mukaan kuolleet kalat altaissa yleistä.
Hallerissa kävin joku aika sitten, vastannee edellistä (Koskarin putiikkia) valikoimiltaan. Hintataso edullisempi, myyjien tietotaso melko matala.
Tuossapa turinaa omista kokemuksistani, lisäilkää muut omia, niin saadaan liikkeet rankattua valmiiksi
-KAri-
Ps. Ei kellään olisi tulossa kotimaisia kiekkoja (poikasia) myyntikuntoon Tampereen alueella?
Muokattu - KAri on 05/01/2002 21:35:37
Taitaa kiekkokalojen kotimaiset viljeliät olla vähissä. Tommi Natri Viherkalasta laitteli minulle mailia että ensimmäiset poikaset meiltä ostetuista pareista on kyljillä. Mutta poikasia oli vain kolmisenkymmentä kappaletta. Että tälleen.Ps. Ei kellään olisi tulossa kotimaisia kiekkoja (poikasia) myyntikuntoon Tampereen alueella?
Trv. Timppa
-------------------------
Koirat haukkuvat, mutta karavaani kulkee.
Muokattu - Timppa on 05/01/2002 19:06:07
Tässä hieman omia mielipiteitä:
Viherkalaa ainakin suosittelen.
Siniriutta vaikuttaa todella asiantuntevalta ja erikoisempia kaloja löytyy.
Myös Coral Aquariumista olen saanut asiantuntevia neuvoja ja harvinaisempiakin kaloja saattaa olla. Ainoastaan taistisurosten pienet laatikot surettaa...Kuolleita kaloja näkyy myös joka kerta.
Sen sijaan Noksoppi, Safari, Reporanka, Akvaario-ja lintuliike ja Halleri tarjoavat yleisimmät kalalajit. Näistä Safari Kaukajärvellä on ehdottomasti siistein!
Reporangassa on edullisempaa, mutta siisteydessä ja altaiden ahtaudessa on valittamista.
Muissa en juurikaan asioi.
Viherkalaa ainakin suosittelen.
Siniriutta vaikuttaa todella asiantuntevalta ja erikoisempia kaloja löytyy.
Myös Coral Aquariumista olen saanut asiantuntevia neuvoja ja harvinaisempiakin kaloja saattaa olla. Ainoastaan taistisurosten pienet laatikot surettaa...Kuolleita kaloja näkyy myös joka kerta.
Sen sijaan Noksoppi, Safari, Reporanka, Akvaario-ja lintuliike ja Halleri tarjoavat yleisimmät kalalajit. Näistä Safari Kaukajärvellä on ehdottomasti siistein!
Reporangassa on edullisempaa, mutta siisteydessä ja altaiden ahtaudessa on valittamista.
Muissa en juurikaan asioi.
Niinhän se on on että jokaisella on oma mielipiteensä.
Mutta Tampereen liikkeitä ristiin rastiin kolunneena mielipiteeni muodostuu tämänlaiseksi:
Niin myös Pispalassa on akvaario/yleistavaraliike eli Halleri, itse en suosittele ostamaan sieltä koska altaissa on kuolleita kaloja todella usein ja olen saanut sieltä 2kertaa jonkin hämärän taudin. (melko hinnakkaitakin ovat kalat siellä)
Lielahdessa on myös eläinkauppa nimeltään Reporanka, en suosittele tätäkään liikettä kalojen tai kasvien ostopaikaksi, tässäkin paikassa kaloja viruu kuolleena altaissa joka ainoa kerta. Sekä kalliit hinnat. (todella!)
Täältä tosin saa kauniita ja kestäviä akvaarioita ja oheistavaraa.
Itse en suosi näitä liikkeitä: (kalat ja kasvit)
Noksoppi (ei hyviä kalavalikoimia, epä-ystävällinen naismyyjä!!, kuolleita kaloja ja korkeat hinnat!)
Halleri (katso ylhäältä)
Reporanka (katso ylhäältä)
Mutta sen sijaan näissä liikkeissä kaikki asiat ovat kohdallaan:
Safari joka sijaitsee kaukajärvellä siinä makuunin ja löyttärin rakennuksessa. Täällä on puhtaat akvaariot, mukavat myyjät, ei kuolleita kaloja, paljon oheistavaraa, melko laaja kalavalikoima.
Tampereen akvaario- ja lintuliike sijaitsee hämeenpuiston lähellä, siniriuttaa vasta päätä.
Tämä on Seran erikoiskauppias. Täältä löytyy peruskaloja, joskus jotain erikoisuuksiakin. Altaat puhtaat ja hyväkuntoiset, halvat hinnat. Asiantuntevaa myyntiä. Paljon kasveja ja muuta oheistavaraa.
Siniriutta sijaitsee edellä mainitun läheisyydessä (katua en muista.) Tästä kaupasta voit löytää todella harvinaisiakin kaloja, esim. plecoja jotka ovat vain siniriutan valikoimissa. Ja jos et löydä kauppias tilaa sinulle haluamansa. Laatu kauppa! Myös tietoa ja taitoa ja paljon oheistavaraa ja akvaariopakettaja.
Coral Aquarium sijaitsee melko lähellä koskikeskusta (en muista katua, katsokaa puhelinluettelosta) Täältä saat kauniita kaloja, myös harvinaisuuksia, paljon tietoa (miesmyyjä), Paljon oheistavaraa ja akvaarioita. Kasveja ja kaloja moneen makuun. Asiantunteva kauppa.
JA SITTEN EHLÄ PARHAIN JA LUOTETTAVIN KAUPPAPAIKKA:
Viherkala oy (www.akvaario.com) tämä on kalojen kasvatus ja viljelylaitos. Jossa vedet ovat tatusti kunnossa ja kuolleita kaloja ei löydy. Valikoima on hyvin kattava (netissä lista kaloista) Siellä myydän myös akvaariokirjallisuutta sekä oheistavaraa. Hinnat ovat halpoja ja myyjät asiantuntevia ja erittäin ystävällisiä. Löytyy tavallisia kaloja ja erikoisuuksia. Sijaitsee muistaakseni onkiniemessä, en muista taaskaan osoitetta mutta se on kerrottu erittäin selkeästi nettisivuilla.
Tässä taitavat ollakkin kaikki Tampereenliikkeet.
Tosin täytynee muistaa että nämä ovat vain minun mielipiteitäni tampereen putiikeista.
Mutta Tampereen liikkeitä ristiin rastiin kolunneena mielipiteeni muodostuu tämänlaiseksi:
Niin myös Pispalassa on akvaario/yleistavaraliike eli Halleri, itse en suosittele ostamaan sieltä koska altaissa on kuolleita kaloja todella usein ja olen saanut sieltä 2kertaa jonkin hämärän taudin. (melko hinnakkaitakin ovat kalat siellä)
Lielahdessa on myös eläinkauppa nimeltään Reporanka, en suosittele tätäkään liikettä kalojen tai kasvien ostopaikaksi, tässäkin paikassa kaloja viruu kuolleena altaissa joka ainoa kerta. Sekä kalliit hinnat. (todella!)
Täältä tosin saa kauniita ja kestäviä akvaarioita ja oheistavaraa.
Itse en suosi näitä liikkeitä: (kalat ja kasvit)
Noksoppi (ei hyviä kalavalikoimia, epä-ystävällinen naismyyjä!!, kuolleita kaloja ja korkeat hinnat!)
Halleri (katso ylhäältä)
Reporanka (katso ylhäältä)
Mutta sen sijaan näissä liikkeissä kaikki asiat ovat kohdallaan:
Safari joka sijaitsee kaukajärvellä siinä makuunin ja löyttärin rakennuksessa. Täällä on puhtaat akvaariot, mukavat myyjät, ei kuolleita kaloja, paljon oheistavaraa, melko laaja kalavalikoima.
Tampereen akvaario- ja lintuliike sijaitsee hämeenpuiston lähellä, siniriuttaa vasta päätä.
Tämä on Seran erikoiskauppias. Täältä löytyy peruskaloja, joskus jotain erikoisuuksiakin. Altaat puhtaat ja hyväkuntoiset, halvat hinnat. Asiantuntevaa myyntiä. Paljon kasveja ja muuta oheistavaraa.
Siniriutta sijaitsee edellä mainitun läheisyydessä (katua en muista.) Tästä kaupasta voit löytää todella harvinaisiakin kaloja, esim. plecoja jotka ovat vain siniriutan valikoimissa. Ja jos et löydä kauppias tilaa sinulle haluamansa. Laatu kauppa! Myös tietoa ja taitoa ja paljon oheistavaraa ja akvaariopakettaja.
Coral Aquarium sijaitsee melko lähellä koskikeskusta (en muista katua, katsokaa puhelinluettelosta) Täältä saat kauniita kaloja, myös harvinaisuuksia, paljon tietoa (miesmyyjä), Paljon oheistavaraa ja akvaarioita. Kasveja ja kaloja moneen makuun. Asiantunteva kauppa.
JA SITTEN EHLÄ PARHAIN JA LUOTETTAVIN KAUPPAPAIKKA:
Viherkala oy (www.akvaario.com) tämä on kalojen kasvatus ja viljelylaitos. Jossa vedet ovat tatusti kunnossa ja kuolleita kaloja ei löydy. Valikoima on hyvin kattava (netissä lista kaloista) Siellä myydän myös akvaariokirjallisuutta sekä oheistavaraa. Hinnat ovat halpoja ja myyjät asiantuntevia ja erittäin ystävällisiä. Löytyy tavallisia kaloja ja erikoisuuksia. Sijaitsee muistaakseni onkiniemessä, en muista taaskaan osoitetta mutta se on kerrottu erittäin selkeästi nettisivuilla.
Tässä taitavat ollakkin kaikki Tampereenliikkeet.
Tosin täytynee muistaa että nämä ovat vain minun mielipiteitäni tampereen putiikeista.
-
- Member
- Akvaarioseurat: TAS
- Sukupuoli: Nainen
- Viesti:
Jaahans! Olen asunut ikäni Tampereella ja harrastanut akvaarioita noin 15 vuotta.Tässä minun kokemukseni:
Siniriutassa (Hallituskatu) on ehdottomasti siisteimmät altaat, tietäväiset ja auttavaiset myyjät ja KALLEIMMAT hinnat.
Viherkalassa (särkänniemen lähellä) en ole käynyt kuin kerran joten en osaa sanoa muuta kuin että myyjä oli ujo.Altaat suttuisia.Hinnat tavallisia ja sain vissiin sieltä bakteeritulehduksen.Ehkä.Menen kyllä toistekkin.
Coral Aquariumin (Aleksanterinkatu) myyjä on niin kova jutteleen ettei sieltä meinaa päästä pois.Löytyy myös erikoisuuksia.
Reporanka (Lielahti) on ihan syvältä. Siellä on perehdytty niin paljon liskoihin ja muihin öttiäisiin että kalat on lähes heitteillä.siellä oli joskus intiaanisulkia noin 50kpl 2cm syvässä vedessä ainakin 2 päivää...ja kuolleita on altaissa joka kerta kun siellä käy. Oheis-sälää on kyllä kivasti.Kaloja en sieltä osta.
Noksopissa (Koskikeskus) ei koskaan mitään mielenkiintoista.KALLISTA. Ja erittäin töykeät myyjät. Siellä näkyy myös usein sairaita ja kuolleita kaloja.
Hallerista (Epilä) pidän.Ihmettelen kovasti kun muut ovat sitä haukkuneet tässä.Ostan sieltä eniten kaloja. En ole vielä koskaan nähnyt siellä kuolleita tai sairaita kaloja.Aika-ajoin löytyy myös harvinaisuuksia. HALVAT hinnat. Vanhempi miespuolinen mies-myyjä tietää valtavasti (ja vissiin kasvattaa itsekkin ainakin sateenkaarikaloja)
Safari (kaukajärvellä) on kiva paikka.Omistaja itse on herttainen vaikkakaan ei niin tietäväinen.Siisti ja edullinen paikka.Löytyy usein kivoja monneja.
Akvaario-ja lintuliike (siniriutan lähellä) on ihan kohtalainen paikka. Kaikki keskitasoa.
~~Pieni ja pippurinen eukko~~
Siniriutassa (Hallituskatu) on ehdottomasti siisteimmät altaat, tietäväiset ja auttavaiset myyjät ja KALLEIMMAT hinnat.
Viherkalassa (särkänniemen lähellä) en ole käynyt kuin kerran joten en osaa sanoa muuta kuin että myyjä oli ujo.Altaat suttuisia.Hinnat tavallisia ja sain vissiin sieltä bakteeritulehduksen.Ehkä.Menen kyllä toistekkin.
Coral Aquariumin (Aleksanterinkatu) myyjä on niin kova jutteleen ettei sieltä meinaa päästä pois.Löytyy myös erikoisuuksia.
Reporanka (Lielahti) on ihan syvältä. Siellä on perehdytty niin paljon liskoihin ja muihin öttiäisiin että kalat on lähes heitteillä.siellä oli joskus intiaanisulkia noin 50kpl 2cm syvässä vedessä ainakin 2 päivää...ja kuolleita on altaissa joka kerta kun siellä käy. Oheis-sälää on kyllä kivasti.Kaloja en sieltä osta.
Noksopissa (Koskikeskus) ei koskaan mitään mielenkiintoista.KALLISTA. Ja erittäin töykeät myyjät. Siellä näkyy myös usein sairaita ja kuolleita kaloja.
Hallerista (Epilä) pidän.Ihmettelen kovasti kun muut ovat sitä haukkuneet tässä.Ostan sieltä eniten kaloja. En ole vielä koskaan nähnyt siellä kuolleita tai sairaita kaloja.Aika-ajoin löytyy myös harvinaisuuksia. HALVAT hinnat. Vanhempi miespuolinen mies-myyjä tietää valtavasti (ja vissiin kasvattaa itsekkin ainakin sateenkaarikaloja)
Safari (kaukajärvellä) on kiva paikka.Omistaja itse on herttainen vaikkakaan ei niin tietäväinen.Siisti ja edullinen paikka.Löytyy usein kivoja monneja.
Akvaario-ja lintuliike (siniriutan lähellä) on ihan kohtalainen paikka. Kaikki keskitasoa.
~~Pieni ja pippurinen eukko~~
Oma kokemukseni
Ehdottomasti paras paikka tampereella on safari:
+asiantunteva myyjä
+eettinen(ei mitään epämääräisiä jalostuksia,kuten teleskooppisilmät)
+kiva palvelu
+siisti
-hieman kallis mutta itse maksan ainakin hyvästä palvelusta
Ja ehdottomasti vihon viimeisin paikka on Noksoppi koskikeskuksessa:
-kallista
-myydään 14-litraisia KULTAKALAMALJOJA
-kuolleita kaloja
-pienillä jysrijöilläkään ei häävit oltavat
+asiantunteva myyjä
+eettinen(ei mitään epämääräisiä jalostuksia,kuten teleskooppisilmät)
+kiva palvelu
+siisti
-hieman kallis mutta itse maksan ainakin hyvästä palvelusta
Ja ehdottomasti vihon viimeisin paikka on Noksoppi koskikeskuksessa:
-kallista
-myydään 14-litraisia KULTAKALAMALJOJA
-kuolleita kaloja
-pienillä jysrijöilläkään ei häävit oltavat
Löysinpä haulla tämän vanhan threadin, ja ajattelin, että olisiko päivitystarvetta, kun tosiaan taas jo aikaa kulunut näistä arvosteluista...
Nyt kun Siniriuttaa ei ole enää, niin itse nimeäisin kyllä mielenkiintoisimmaksi akvaarioliikkeeksi tampereella nykyään Coral Aquariumin.
Lajeja on erittäin runsaasti, ja erityisesti plekoja on paljon nykyään. Käsittääkseni Siniriutasta meni akvaarioita ja varmaan kalojakin Coraliin, kun Siniriutta lopetti, ja lieneekö siellä innostuttu plekoista tuolloin.
Nykyään löytyy yksi plekoallas oikein, jossa on vaikka minkä lajien yksilöitä.
Hintataso on valitettavasti hilautunut vähän ylöspäin johtuen siitä, että myyjänä näkyy nykyään yhä harvemmin omistaja itse, ja nämä nuoret myyjät eivät alennuksia anna. Omistajahan yleensä sanoo hinnaksi aivan jotakin muuta (vähemmän) mitä lukee lapussa.
Viherkalassa olen käynyt vain kerran, muissa liikkeissä näyttää taso säilyneen suurinpiirtein aiemmin kerrotun kaltaisena.
Nyt kun Siniriuttaa ei ole enää, niin itse nimeäisin kyllä mielenkiintoisimmaksi akvaarioliikkeeksi tampereella nykyään Coral Aquariumin.
Lajeja on erittäin runsaasti, ja erityisesti plekoja on paljon nykyään. Käsittääkseni Siniriutasta meni akvaarioita ja varmaan kalojakin Coraliin, kun Siniriutta lopetti, ja lieneekö siellä innostuttu plekoista tuolloin.
Nykyään löytyy yksi plekoallas oikein, jossa on vaikka minkä lajien yksilöitä.
Hintataso on valitettavasti hilautunut vähän ylöspäin johtuen siitä, että myyjänä näkyy nykyään yhä harvemmin omistaja itse, ja nämä nuoret myyjät eivät alennuksia anna. Omistajahan yleensä sanoo hinnaksi aivan jotakin muuta (vähemmän) mitä lukee lapussa.
Viherkalassa olen käynyt vain kerran, muissa liikkeissä näyttää taso säilyneen suurinpiirtein aiemmin kerrotun kaltaisena.
Plekot kiehtoo.
Myös Coral Aquarium 'muuttanut' tai lopettanut. Ei näkynyt ainakaan liikkeen web sivuilla uutta osoitetta.. Annalaan (kaukajärvelle) taasen ilmeisesti tullut merveteen erikoistunut myyjä, myynee ilmeisesti sivutoimisesti tuotteita (enkä äkkiseltään muista nimeä)
Lisäys.. Vanha osoite (aleksanterinkatu 33) näkyy coral aquariumin sivuilla.
Myös reporanka muuttanut, lielahdessa kylläkin mutta eri paikassa (mc donaldsin lähellä)
Lisäys.. Vanha osoite (aleksanterinkatu 33) näkyy coral aquariumin sivuilla.
Myös reporanka muuttanut, lielahdessa kylläkin mutta eri paikassa (mc donaldsin lähellä)
Noh, sähelsin infoa myös "akvaarioliikkeet" ketjuun.. Ehkä täytyy vielä opetella palstan käyttöä ja hakua jms..
Kenelläkään kokemusta:
http://coralreef.fi/index.php
"Tamperelainen merivesiakvaarioihin erikoistunut yritys."
???
Nuo taitaa olla yleisesti aika vähissä treen alueella (kuunnes kun coral aquarium löytää uudet tilat)
Kenelläkään kokemusta:
http://coralreef.fi/index.php
"Tamperelainen merivesiakvaarioihin erikoistunut yritys."
???
Nuo taitaa olla yleisesti aika vähissä treen alueella (kuunnes kun coral aquarium löytää uudet tilat)
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: Tampereen Akvaarioseura ry
Eipä Coral Aquariumissa ole tainnut mitään merivesipuolta olla. Siniriutassa Hallituskadulla oli aikoinaan, mutta eiköhän tuo Coral Reef Finland ole ainoa merivesikauppa Tampereella.try-out kirjoitti:Nuo taitaa olla yleisesti aika vähissä treen alueella (kuunnes kun coral aquarium löytää uudet tilat)
-
- Senior Member
- Viesti:
No eipä siellä Reporangassa taida tällähetkellä mitään eläimiä olla. Liike on lähinnä varastona ennenkuin löytävät kunnon tilat. Coral aquarium muuten ihan ok, mutta täytyy karanteenata kalat itse. Tarkoitan vain, että ottavat suurinpiirtein mitä tahansa kaloja vastaan ja laittavat heti myyntiin. Että voit saada vaikka samana päivänä jonkun toisen altaasta tuodun kalan. En silti "ihme kyllä" ole koskaan nähnyt siellä kuollutta kalaa. Siis coral aquarium on muuttamassa vai?
kaupoista
laitampa minäkin sormeni tähän soppaan, eli ihan uusi harrastelija tällä seudulla ja olen käynyt vain :
Noksopissa jossa mielestäni oli ihan siistit akvaariot, miesmyyjä joka ei mielestäni kyllä oikeen tuntenut kaloja joita möi ja halusi kyllä eroon kaloista vaikka aivan liian pieneen akvaarioon...
kuolleita kaloja en altaissa nähnyt.
Reporanka juuri muuttanut ja palvelu tällä hetkellä vähän huonoa. lupasivat ottaa pikapuolin yhteyttä kun saavat muutamn laatikon purettua kun tiivistettä suodattimeen kaipailin, nyt yli viikko kulunut eikä yhteyden ottoa
akvaariot kypsymässä ja kalat tulee parin viikon kuluttua kuulema.
Ilmeisesti viherkala(särkän vieressä) myös muutto kesken, siirto uusiin tiloihin oli eilen. Muutto ei mielestäni oikeuta vanhojen kalojen surkeaan kohteluun...akvaariot kauheassa kunnossa, osa ilman suodattimia, vesi sikamaisessa sameassa kunnossa, todella paljon kuolleita kaloja, lähes joka altaassa muutama henkihievarissa oleva tai kuollut taistelukala, platyt ihan sairaita koko allas. Olin liikkeessä äitini kanssa joka kauhistui ja ilmoitti että ei ottaisi edes ilmaiseksi kaloja kyseisestä liikkeestä. Yhdessä altaassa(ilmeisesti tyhjennettiin juuri)oli vettä noin 1cm ja pohjalla haukkoi soran keskellä happea useita isoja kirjoahven? kaloja, oletin että ennen tyhjennystä kalat yleensä poistetaan altaasta. Kalat ja kasvit olivat 25% alennuksessa ja kauppa todella kävi. Sääliksi kävi kiekko parkoja jotka olivat myös altaassa jossa ei suodatinta ja vesi tosi törkyistä ei läpi kunnolla näkynyt.
Joku yritti pyyttää lisä alennusta kun osti paljon kaloja, mutta myyjä tokaisi että ei myy niitä yhtään sen edullisemmin, sääli sillä oli viimeisen päivän liike siellä auki ja en todellakaan usko että siirtävät ne sairaat kalat uuteen liikkeeseen sillä siellä oli jo uudet kalat karanteenissa. Taisi mennä manalaan loput vanhat kalat...ja niitä oli silloin vielä paljon!
No ei ollut tarkoitus parjata liikettä, mutta kauhistuin todella touhua, tämä oli siis minun omakohtainen kokemus paikasta.
Noksopissa jossa mielestäni oli ihan siistit akvaariot, miesmyyjä joka ei mielestäni kyllä oikeen tuntenut kaloja joita möi ja halusi kyllä eroon kaloista vaikka aivan liian pieneen akvaarioon...
kuolleita kaloja en altaissa nähnyt.
Reporanka juuri muuttanut ja palvelu tällä hetkellä vähän huonoa. lupasivat ottaa pikapuolin yhteyttä kun saavat muutamn laatikon purettua kun tiivistettä suodattimeen kaipailin, nyt yli viikko kulunut eikä yhteyden ottoa

Ilmeisesti viherkala(särkän vieressä) myös muutto kesken, siirto uusiin tiloihin oli eilen. Muutto ei mielestäni oikeuta vanhojen kalojen surkeaan kohteluun...akvaariot kauheassa kunnossa, osa ilman suodattimia, vesi sikamaisessa sameassa kunnossa, todella paljon kuolleita kaloja, lähes joka altaassa muutama henkihievarissa oleva tai kuollut taistelukala, platyt ihan sairaita koko allas. Olin liikkeessä äitini kanssa joka kauhistui ja ilmoitti että ei ottaisi edes ilmaiseksi kaloja kyseisestä liikkeestä. Yhdessä altaassa(ilmeisesti tyhjennettiin juuri)oli vettä noin 1cm ja pohjalla haukkoi soran keskellä happea useita isoja kirjoahven? kaloja, oletin että ennen tyhjennystä kalat yleensä poistetaan altaasta. Kalat ja kasvit olivat 25% alennuksessa ja kauppa todella kävi. Sääliksi kävi kiekko parkoja jotka olivat myös altaassa jossa ei suodatinta ja vesi tosi törkyistä ei läpi kunnolla näkynyt.
Joku yritti pyyttää lisä alennusta kun osti paljon kaloja, mutta myyjä tokaisi että ei myy niitä yhtään sen edullisemmin, sääli sillä oli viimeisen päivän liike siellä auki ja en todellakaan usko että siirtävät ne sairaat kalat uuteen liikkeeseen sillä siellä oli jo uudet kalat karanteenissa. Taisi mennä manalaan loput vanhat kalat...ja niitä oli silloin vielä paljon!
No ei ollut tarkoitus parjata liikettä, mutta kauhistuin todella touhua, tämä oli siis minun omakohtainen kokemus paikasta.
Coral Aquariumissa ei ole ollut valikoimaa merivesiharrastajille, elävien kalojen tai kiven/korallin jne. muodossa paitsi välittämällä tavaraa. Liikkeessä ei loogisesti siis sijaitse yhtäkään toimivaa merivesiakvaariota. Ns. hyllytavaraa ovat lähinnä suola, mittarit/testerit ja joitakin muita aineita, mitä harrastajat jatkuvasti ovat hakeneet. Kaikki muu on lähinnä tilaustavaraa. Muunmuassa kaikki samat tuotteet kuin tuolla Coral Reef Finland-tukku/vähittäisliikkeessä ovat kuitenkin saatavissa helposti ja edullisesti myös meidän liikkeeseemme.skare kirjoitti: Eipä Coral Aquariumissa ole tainnut mitään merivesipuolta olla. Siniriutassa Hallituskadulla oli aikoinaan, mutta eiköhän tuo Coral Reef Finland ole ainoa merivesikauppa Tampereella.
Aivan oikein. Valitettavasti pakon sanelemana jouduimme luopumaan vanhasta liiketilastamme Aleksanterinkadulla. Liiketoiminta jatkuu kuitenkin edelleen parhaansa mukaan. Tällähetkellä liiketoiminta pyörii lähinnä varastosta käsin ja yhteyden saa vanhasta tutusta numerosta: 03-3891200. Tulevaisuus näyttää uusien tulevien liiketilojen myötä, miten liiketoiminta todellisuudessa jatkuu. Pyrimme myymään jatkossa vieläkin edullisemmin ja palvelemaan harrastajia parhaamme mukaan.Vesieläin kirjoitti:Lopetti siis kaupan Aleksanterinkadulla.
Ei ole vielä tietoa minne muuttavat.
Jatkuuko toiminta kenties netissä..?
WWW-sivut on nyt päivitetty.
Sieltä voi seurata infoa jatkosta.

www.coralaquarium.fi Tervetuloa katsomaan valikoimaamme ja tarjouksiamme!
-
- Member
- Viesti:
Re: kaupoista
Selvennetäänpäs hiukan tätä...cerena72 kirjoitti:Ilmeisesti viherkala(särkän vieressä) myös muutto kesken, siirto uusiin tiloihin oli eilen. Muutto ei mielestäni oikeuta vanhojen kalojen surkeaan kohteluun...akvaariot kauheassa kunnossa, osa ilman suodattimia, vesi sikamaisessa sameassa kunnossa, todella paljon kuolleita kaloja, lähes joka altaassa muutama henkihievarissa oleva tai kuollut taistelukala, platyt ihan sairaita koko allas. Olin liikkeessä äitini kanssa joka kauhistui ja ilmoitti että ei ottaisi edes ilmaiseksi kaloja kyseisestä liikkeestä. Yhdessä altaassa(ilmeisesti tyhjennettiin juuri)oli vettä noin 1cm ja pohjalla haukkoi soran keskellä happea useita isoja kirjoahven? kaloja, oletin että ennen tyhjennystä kalat yleensä poistetaan altaasta. Kalat ja kasvit olivat 25% alennuksessa ja kauppa todella kävi. Sääliksi kävi kiekko parkoja jotka olivat myös altaassa jossa ei suodatinta ja vesi tosi törkyistä ei läpi kunnolla näkynyt.
Eli osassa altaista ei ollut suodattimia siksi että meillä toimii nuo mattosuodatinaltaat ilmakompressorin avulla, jonka olimme joutuneet jo siirtämään uuteen paikkaan jotta saimme altaat toimimaan siellä päässä valmiiksi. Varasuodattimia olin kyllä laittanut niin moneen mihin sähköpistokkeet vain riittivät, ja kalat näistä suodatinta vailla olevista altaista olivat muuttamassa samana iltana (puhut ilmeisesti perjantaista etkä lauantaista, koska lauantaina meillä ei enää ollut kiekkoja vanhassa paikassa). Vedet tyhjensin matalalle siksi että kalat olisi helpompi ja nopeampi haavia kiinni, kyllä noissa sentään enemmän vettä oli kuin sentti siellä pohjalla. Vesi oli myös sameaa koska olin jo pyydystellyt kaloja pois ko. altaista sekä sameneehan se vedenvaihtojen yhteydesä muutenkin. Raatoja tai sairaita kaloja en itse huomannut. Taistelukaloissa meillä on osa nuoria koiraita joilla eivät evät ole vielä kasvaneet täyteen mittaansa - olisiko voinut sekoittaa näihin..? Minua saa tulla nykäisemään hihasta myös paikan päällä ja kysyä jos näkee kuolleita/sairaita yksilöitä, - reilumpaa ja helpompaa niin kuin alkaa muistelemaan mitä kaloja olisi voitu tuossa tapauksessa tarkoittaa

Mitä koko muuttorumbaan tulee, niin jouduimme tekemään muuton varsin nopealla aikataululla sekä lähinnä kahden ihmisen voimin, joten jouduin siksi liikkeen aukioloaikoinakin jo tätä alustamaan. Tämä tietysti saattoi antaa altaista sotkuisen kuvan kun osasta tosiaan nuo suodattimet jonkin aikaa uupuivat ja vettä oli tyhjennelty.
Vielä alennuksista - muuttoalennus oli tuon -25%, eikä kaloissakaan niin suuret katteet ole että tästä pystyisimme kovin paljon enää laskemaan. Varsinkin, kun vanhat kalat toki muuttivat uuteen paikkaan eivätkä kalojen taivaaseen.
-Jenni P./Viherkala-
Jep. Itse piipahdin äkkiseltään kanssa lauantaina (muuton päivänä..) viherkalassa enkä huomannut kyllä mitään huonoa kohtelua kalojen puolesta. Suuri osa kaloista oli jo 'muuttanut' ilmeisesti. Minusta oli plussaa että ovat oli auki vielä muuton keskellä. Kannattaa koklata pystyykö itse muuttamaan / siirtämään allasta niin että vesi pysyy kirkkaana.. Ja kyse ei ollut kuitenkaan yhdestä altaasta vaan varmaan aikamoinen työmäärä vesien kanssa.
Viherkalalle onnea uuteen paikkaan! Äkkiseltään ainut paikka trella missä olen nähnyt esim kiekkoja + lista muita mielenkiintoisia otuksia (kuten isosampimonni, minkä liikkeestä olen kotiuttanut).
Viherkalalle onnea uuteen paikkaan! Äkkiseltään ainut paikka trella missä olen nähnyt esim kiekkoja + lista muita mielenkiintoisia otuksia (kuten isosampimonni, minkä liikkeestä olen kotiuttanut).
No onkos joku jo ehtinyt Viherkalassa Sammonkadulla käymään? Miltäs näyttää? Olisi itsellä tarkoitus piipahtaa siellä lähipäivinä.
Hallerista sen verran, kun sitä on tässä ketjun alkupäässä kovasti parjattu (joku jo kehuikin tosin), että itse siellä olen nyt muutamaan kertaan käynyt katselemassa kalasia ja todella siistiltä ainakin minun silmääni näyttää. Tosin aloittelevana akvaristina meikäläisen mielipiteistä ei niin kannata välittää.
Kerroin olevani vain katselemassa kaloja ja silti se vanhempi miesmyyjä (ellei peräti omistaja) oli erittäin avulias ja mukava. Kävimme melkein kaikki myyntialtaat läpi ja hän selitti kyllä ummet ja lammet lähes jokaisesta kalasta. Nyt olen sitten netistä tietoja hakenut, niin en ole huomannut vielä että olisi läpiä päähänsä puhunut.
Kaikenlaiset rihmakalat erityisesti olivat upeita ja siellä näin ensimmäisen kerran myös kuutamorihmakaloja joita en muissa Tampereen akvaarioliikkeissä vielä ole nähnyt. Tosin olen niitä nyt vasta kierrellyt niin vähän aikaa.
Mutta kun olen monessa muussa paikassa käynyt niin olen saanut aika kalsean vastaanoton kun olen kertonut nyt vain katselevani. Itsekseni olen todennut että, huonolla kohtelulla sitä menettää lähes yhtä helposti asiakkaita kuin huonokuntoisilla kaloilla altaassa. Ainakin minä arvostan asiakaspalvelua.
Halleriin siis palaan, jos siellä vain on sellaisia kaloja joita haluan.
Hallerista sen verran, kun sitä on tässä ketjun alkupäässä kovasti parjattu (joku jo kehuikin tosin), että itse siellä olen nyt muutamaan kertaan käynyt katselemassa kalasia ja todella siistiltä ainakin minun silmääni näyttää. Tosin aloittelevana akvaristina meikäläisen mielipiteistä ei niin kannata välittää.
Kerroin olevani vain katselemassa kaloja ja silti se vanhempi miesmyyjä (ellei peräti omistaja) oli erittäin avulias ja mukava. Kävimme melkein kaikki myyntialtaat läpi ja hän selitti kyllä ummet ja lammet lähes jokaisesta kalasta. Nyt olen sitten netistä tietoja hakenut, niin en ole huomannut vielä että olisi läpiä päähänsä puhunut.
Kaikenlaiset rihmakalat erityisesti olivat upeita ja siellä näin ensimmäisen kerran myös kuutamorihmakaloja joita en muissa Tampereen akvaarioliikkeissä vielä ole nähnyt. Tosin olen niitä nyt vasta kierrellyt niin vähän aikaa.
Mutta kun olen monessa muussa paikassa käynyt niin olen saanut aika kalsean vastaanoton kun olen kertonut nyt vain katselevani. Itsekseni olen todennut että, huonolla kohtelulla sitä menettää lähes yhtä helposti asiakkaita kuin huonokuntoisilla kaloilla altaassa. Ainakin minä arvostan asiakaspalvelua.
Halleriin siis palaan, jos siellä vain on sellaisia kaloja joita haluan.
Joka ei kasva, yhdistettynä sellaiseen joka ei osaa kasvattaa, voi olla ihan hyväkin ajatus. -Ihaa-
meirän elämää
meirän elämää
Jep. Hallerin kaveri on mielestäni enemmän akvaario harrastaja kuin myyjä, juuri positiivisessä mielessä. Sain kanssa tarinat ruuista jms siellä vieraillessani (nimenomaan kokemuksista, mitä kalaset siellä syö innossaan). Ja sain myös toimivia ohjeita akvaarion toiminnasta. Kukas paremmin osaisi neuvoa kuin alan harrastaja. Kaveri todella seurailee kalojaan. Voisi sanoa kiireetöntä palvelua.
En kanssa ole vielä sammonkadulle kerenny. Kyllä jossain vaiheessa käyn tutustumassa.
En kanssa ole vielä sammonkadulle kerenny. Kyllä jossain vaiheessa käyn tutustumassa.