hohtomiljoonakala ja näykkiminen

Synnyttävät ja kutevat hammaskarpit. Miljoonakalat, mollit, platyt, killikalat jne.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
sekopää
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Nainen

hohtomiljoonakala ja näykkiminen

Viesti Kirjoittaja sekopää »

Uskaltaako hohtomiljoonakaloja (Poecilia wingei) laittaa taiston ( Betta splendens) kanssa yksiin, kun jostain luin että hohtomiljoonakalat voivat nyppiä omenakotiloiden tuntosarvia?

Toiseksi, käykö hohtomiljoonakalat taitelukalan kanssa muuten ok yhteen?
Hymyilevätkö pandakarhut?
pikkuakvaariosta
Member
Member

Viesti Kirjoittaja pikkuakvaariosta »

Mulla miljoonakalat on kylläkin ihan "tavallisia" (paitsi keltaisina syntyvää ja pysyvää lutino-kantaa) eivätkä ne ole nyppineet omppukotiloa. Taistelukalalla on paljon vahvemmat hampaat, se voisi varmaankin jyrsiä ompun tuntosarvet, aikoinaan yksi taistelukaloistani jätti hampaanjäljet kiekkokotilon kuoreenkin...

Ovathan sekä villimillis että taisto vesiolojen puolesta vaatimattomia eli sen puolesta yhteiselo voisi sujuakin, mutta taistourokset tuppaavat luulemaan kimaltavia milliksiä kilpailijoikseen. Vaikka villimilliksellä pyrstö ei olekaan niin suuri ja taistelukalaa "ärsyttävä" kuin jalostetuilla milliksillä, itse en noita yhdistäisi.
Vilpsu
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Vilpsu »

Mulla ei taisto välittänyt hohtomiljoonakaloista tuon taivaallista, mutta hohtikset (varsinkin ukot) nyppivät taiston eviä kokoajan, taukoamatta ja lakkaamatta eli en suosittele yhdistämistä, vaikka vesiarvojen puolesta yhteen sopivatkin.

[vähän ot] Tuo, miten taisto suhtautuu hohtiksiin, varmastikin riippuu yksilöstä.Tuo oma on kiltti pikkukaloille, mutta isommat kalat saavat huutia niin että tuntuu (huntupyrstöstäkin löytyy tarvittaessa vauhtia vaikka muille jakaa). Jostain kummallisesta syystä imumonnit tuntuvat olevan tuon mielestä erityisen ärsyttäviä :roll: [/vähän ot]
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Hammaskarpit”