Uskaltaako hohtomiljoonakaloja (Poecilia wingei) laittaa taiston ( Betta splendens) kanssa yksiin, kun jostain luin että hohtomiljoonakalat voivat nyppiä omenakotiloiden tuntosarvia?
Toiseksi, käykö hohtomiljoonakalat taitelukalan kanssa muuten ok yhteen?
hohtomiljoonakala ja näykkiminen
Valvoja: Moderaattorit
-
- Junior Member
- Sukupuoli: Nainen
hohtomiljoonakala ja näykkiminen
Hymyilevätkö pandakarhut?
-
- Member
Mulla miljoonakalat on kylläkin ihan "tavallisia" (paitsi keltaisina syntyvää ja pysyvää lutino-kantaa) eivätkä ne ole nyppineet omppukotiloa. Taistelukalalla on paljon vahvemmat hampaat, se voisi varmaankin jyrsiä ompun tuntosarvet, aikoinaan yksi taistelukaloistani jätti hampaanjäljet kiekkokotilon kuoreenkin...
Ovathan sekä villimillis että taisto vesiolojen puolesta vaatimattomia eli sen puolesta yhteiselo voisi sujuakin, mutta taistourokset tuppaavat luulemaan kimaltavia milliksiä kilpailijoikseen. Vaikka villimilliksellä pyrstö ei olekaan niin suuri ja taistelukalaa "ärsyttävä" kuin jalostetuilla milliksillä, itse en noita yhdistäisi.
Ovathan sekä villimillis että taisto vesiolojen puolesta vaatimattomia eli sen puolesta yhteiselo voisi sujuakin, mutta taistourokset tuppaavat luulemaan kimaltavia milliksiä kilpailijoikseen. Vaikka villimilliksellä pyrstö ei olekaan niin suuri ja taistelukalaa "ärsyttävä" kuin jalostetuilla milliksillä, itse en noita yhdistäisi.
Mulla ei taisto välittänyt hohtomiljoonakaloista tuon taivaallista, mutta hohtikset (varsinkin ukot) nyppivät taiston eviä kokoajan, taukoamatta ja lakkaamatta eli en suosittele yhdistämistä, vaikka vesiarvojen puolesta yhteen sopivatkin.
[vähän ot] Tuo, miten taisto suhtautuu hohtiksiin, varmastikin riippuu yksilöstä.Tuo oma on kiltti pikkukaloille, mutta isommat kalat saavat huutia niin että tuntuu (huntupyrstöstäkin löytyy tarvittaessa vauhtia vaikka muille jakaa). Jostain kummallisesta syystä imumonnit tuntuvat olevan tuon mielestä erityisen ärsyttäviä
[/vähän ot]
[vähän ot] Tuo, miten taisto suhtautuu hohtiksiin, varmastikin riippuu yksilöstä.Tuo oma on kiltti pikkukaloille, mutta isommat kalat saavat huutia niin että tuntuu (huntupyrstöstäkin löytyy tarvittaessa vauhtia vaikka muille jakaa). Jostain kummallisesta syystä imumonnit tuntuvat olevan tuon mielestä erityisen ärsyttäviä