Pakastewokkivihanneksia kaloille ruuaksi?

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
valhalla
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Nainen

Pakastewokkivihanneksia kaloille ruuaksi?

Viesti Kirjoittaja valhalla »

Kävin tuolla äsken kaivelemassa pakastetta jätskin toivossa, (:mrgreen:) kun huomasin siellä Finduksen Wok Thai-pussin ja aloin mielenkiinnosta lukemaan , mitä kaikkia kasviksia sinne oli laitettu. Sitten tulin ajatelleeksi, että voisikohan nuita antaa akvaariokaloille naposteltavaksi, mitä mieltä olette?

AINEKSET
Oranssi ja keltainen porkkana 41%, sipuli, papu, punainen paprika 9,5%, bambunverso, minimaissi, kiinalainen viljelty sieni (Black Fungus) 4%, suola, pippuriuute. Sipulia lukuunottamatta kasvikset ovat esikeitettyjä. Suolapitoisuus 0,4%
85L & 120L
Kattes
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Kattes »

No eipä kyllä kannata. Kun ne kerran on jo suolattu, maustettu, keitetty ja pakastettu niin eipä niiden tunkemisessa akvaarioon ole mielestäni mitään järkeä. Esim. tuore kesäkurpitsa ei taatusti hajota budjettia kerran viikkoon ostettuna, se on turvallista ja siinä on vielä vitamiinejakin jäljellä.
Heggy
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja Heggy »

Itse olen joskus laittanut wok-paketista akvaarioon pakasteporkkanoita, mutta varmasti tuore on paljon parempaa kaloille. Ja suolaa ei saa olla.
Jyrkiboy
Kivenpyörittäjä
Kivenpyörittäjä
Akvaarioseurat: SMAS, FOMA #11
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jyrkiboy »

Heggy kirjoitti: Ja suolaa ei saa olla.
Ja miksei muka?

Pakastekatkaravut ovat räkmixin perusraaka-aine ja ne ovat melko reilustikkin suolattuja.

Noita wokkivihanneksia voisi ajatella edellämainitun sapuskan yhdeksi raaka-aineeksi, jos eivät sisällä mitään muita ylimääräisiä mausteita, kuin ruokasuolaa.
Vettä tällä hetkellä vain vasemmassa polvessa...
Heggy
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Heggy »

Jaa. Minä kun olen vieroksunut kalojen kohdalla kaikkea ruokaa, johon on lisätty jotain. Eikös kuitenkin liika suola tee kaloillekin pahaa?
Adrianna
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: LAS
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Adrianna »

Wokvihanneksista löytyy ksi merkki joka ei ole maustettu (esim. pippuria) eikä sisällä mitään öljyä itsessään. Pahoittelen että sen nimi on lipsahtanut mielestä [:I] . Toisinaan ruokaa tehdessä lapan altaaseen leikkuulaudalta tavaraa, eilen kalat saivat "leivän päältä" kurkkua ja wokpannusta vihanneksia ja katkarapua [;)]

Edit: wokainekset siis pakasteesta sulatettuina ja huuhdottuina, en sentään kaloille wokannut vaan kypsät söin itse :D
1-2-3 sydäntä särkyy , vielä löytyy se joka ehjänä säilyy
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”