Terve,
Olen hankkimassa sukaravuille omaa allasta ja olen katsellut tälläistä resun dm-400 akvaariopakettia (n.40l). http://www.kalajuttu.fi/product_details.php?p=48
Lähinnä minua mietityttää, että kuinka kyseinen allas soveltuu sukaravuille? Siinähän on valutussisäsuodatin jossa pohjasuodatuslevy, eli suodatus tapahtuu pohjan kautta ja vesi nousee sieltä ylös suodattimelle, joka taas "tiputtaa" vettä ylhäältä veden pinnalle. Mitä sukaravut tykkäävät tästä?
Toinen seikkä joka askarruttaa on se, että tässä altaassa ei voi käyttää kovin hienoa hiekkaa kun se menisi pohjasuodatuslevyn läpi. Ainoa vaihtoehto olisi käyttää suht isorakeista kiviainesta. Viihtyvätkö sukaravut tälläisessä pohjassa?
Myös kokemukset kyseisestä altaasta ovat tervetulleita!
Ja myös ehdotukset muista saman kokoisista (ja hintaisista) akvaariopaketista otetaan vastaan.
(Hakua käyttelin, muttei oikein löytynyt vastauksia minun "ongelmiini")
Rapuallasta hankkimassa
Valvoja: Moderaattorit
Re: Rapuallasta hankkimassa
Kyllä ne sukaravut viihtyvät ihan hyvin isompirakeisessakin hiekassa. Omassa käytössä huomasin isorakeisemman hiekan (englannin jokisora) epäkäytännölliseksi siinä vaiheessa, kun sukaravut alkoivat lisääntymään. Rakeisempaa hiekkaa tulisi pitää puhtaana hiekkaa lappoamalla, jolloin lapon mukana tulee hyvinkin helposti minimaalisia ravunpoikasia mukana. Aikani sitten seuloin vaihtovedestä poikasia kunnes päädyin vaihtamaan puhallushiekan rapualtaisiin.miquel kirjoitti: Toinen seikkä joka askarruttaa on se, että tässä altaassa ei voi käyttää kovin hienoa hiekkaa kun se menisi pohjasuodatuslevyn läpi. Ainoa vaihtoehto olisi käyttää suht isorakeista kiviainesta. Viihtyvätkö sukaravut tälläisessä pohjassa?
-
Mabo
- Advanced Member

- Akvaarioseurat: Ciklidistit
- Sukupuoli: Nainen
Mulla on samasta paikasta tilattu Wromakin 52-litrainen kokolasiallas mustalla valokannella. Suodattimeksi laitoin pillisuodattimen, joka on riittänyt ihan ok.
Tsekkaa Ciklidistien uudistuneet nettisivut!
www.ciklidistit.fi
www.ciklidistit.fi