Minulla on Ferplastin CO2 Energy Classic levitin, joka ei nyt yllättäen keitäkään kiljua. Kiljupullosta menee letku kuplalaskuriin, josta puolestaan sitten letku sähköllä toimivaan levittimeen akvaariossa.
Ensimmäinen satsi lähti käyntiin aivan ongelmitta reilu kuukausi sitten ja maanantaina heitin vanhat kaljat menemään, huuhdoin pullon kuumalla vedellä, lisäsin sokeria ja kolmen pussin sisällön ja päälle noin 37 asteista vettä. Liuos ei lähtenyt käymään vuorokaudessa, joten pidin putelia lämpimässä vedessä hetken vaan eipä kuplinut sittenkään. Toisen yrityksen tein 41,5 asteisella vedellä, mutta ei kuplan kuplaa.
Kolmannen yrityksen tein ihan toisella aineella, Hydorin CO2 setillä, johon tulee samoin sokeri, kolme pussia ainetta ja lämmintä vettä. Käytin akvaarioliikkeen ohjeen mukaisesti lähes 42-asteistä vettä.
Vaan ei kuplan kuplaa! Olen surkea leipoja ja mitä ilmeisimmin myös lahjaton viinankeittäjä, joten voisiko joku please vihjata, mitä minun vielä pitäisi kokeilla, jotta saisin liemen pulputtamaan??
CO2-levitin ei toimi
Valvoja: Moderaattorit