Onko turha toive haaveilla hunajarihmakalapariskunnasta ja n. 5-6 yksilön korurihmakalahaaremista, kun tilaa on vain 60 litran verran? Muita asukkeja purkkiin ei tosin tulisi, ellei sitten sukarapuja talonmiehiksi.
Kokemuksia? Ajatuksia? Olen itse aivan tumpelo kalojen määrän kanssa.
(Ja olisikohan tämä kuulunut alkeiden puolelle? Laitoin tänne kun on kuitenkin rihmiksistä vain kyse)
Korut + hunajat + 63l = ?
Valvoja: Moderaattorit
-
- Junior Member
- Sukupuoli: Nainen
Itselläni on kokemusta molemmista lajeista, ei tosin yhdessä ja noin pienessä altaassa. Uskoisin että yhdistelmästä tulee onnistunut, sillä molemmat lajit ovat pieniä ja rauhallisia. Itselläni korurihmojen seurana oli aikanaan kääpiörihmakaloja, ja kalat jättivät toisensa täysin rauhaan. Hurjan kivoja ja suloisia lajeja molemmat
!
Tiesithän että korurihmakalat pitävät narskuttelevaa ääntä? Eli jos on herkkäuninen ja akvaario on sängyn lähellä, en suosittele. Tästä syystä minullakin on tällä hetkellä vain hunajarihmiksiä, muuten varmaa tääläkin uiskentelisi korurihmiksiä.

Tiesithän että korurihmakalat pitävät narskuttelevaa ääntä? Eli jos on herkkäuninen ja akvaario on sängyn lähellä, en suosittele. Tästä syystä minullakin on tällä hetkellä vain hunajarihmiksiä, muuten varmaa tääläkin uiskentelisi korurihmiksiä.
-
- Senior Member
- Akvaarioseurat: Labyrinttiyhdistys, Lapin Akvaristit
Hunajarihman puolesta varmaan onnistuukin. Ovat kilteimpiä rihmakaloja, mitä olen koskaan omistanut/kasvattanut.
Korurihmat saattavat olla äksympiä, ainakin kutuaikaan. Olin ihmeissäni ensimmäisten korurihmakalojeni kanssa, tuntuivat jahtaavan ja näykkivän kaikkea liikkuvaa! Kokeilin 40-, 60- ja 100-litraisissa ja eri seuralaisilla (mm. pieniä rasboroita eri lajeja, hunaja-, kääpiö- ja tulirihmakaloja sekä sukarapuja). Välillä meni ihan hyvin, välillä naapurit saivat kyytiä. Ilmeisesti aggressiivisuus liittyy kutemiseen, koska silloin altaasta myös kuuluu naksetta ja narinaa, ja myöhemmin pintakasvien seasta on löytynyt pienenpieniä poikasia
Itseään isommille korurihmat eivät juuri saa vahinkoa aikaiseksi, mutta ainakin rasboroilta ja rauhalliselta tulirihmakalalta näykkivät joskus paloja evistä.
Korurihmat saattavat olla äksympiä, ainakin kutuaikaan. Olin ihmeissäni ensimmäisten korurihmakalojeni kanssa, tuntuivat jahtaavan ja näykkivän kaikkea liikkuvaa! Kokeilin 40-, 60- ja 100-litraisissa ja eri seuralaisilla (mm. pieniä rasboroita eri lajeja, hunaja-, kääpiö- ja tulirihmakaloja sekä sukarapuja). Välillä meni ihan hyvin, välillä naapurit saivat kyytiä. Ilmeisesti aggressiivisuus liittyy kutemiseen, koska silloin altaasta myös kuuluu naksetta ja narinaa, ja myöhemmin pintakasvien seasta on löytynyt pienenpieniä poikasia

Itseään isommille korurihmat eivät juuri saa vahinkoa aikaiseksi, mutta ainakin rasboroilta ja rauhalliselta tulirihmakalalta näykkivät joskus paloja evistä.
Koira, käärmeitä, liskoja, hiiriä, sirkkoja, kaloja, rapuja, kotiloita, sekä pari poroa. "Milloin alatte periä tänne pääsymaksua?" kysyi lapsen kaveri meillä käydessään..