Kaksi vuotta "kateissa" olleet piikkisilmät löytyi

Monnit, nuoliaiset ja muut pohjalla elävät kalat.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
ReimaR
Member
Member

Kaksi vuotta "kateissa" olleet piikkisilmät löytyi

Viesti Kirjoittaja ReimaR »

Siirsin kaksi vuotta sitten kaksi piikkisilmää 250 l akvaarioon jossa oli kivistä tehtyjä luolia ja hiekkapohja. Sen jälkeen niitä ei ole näkynytkään, luulin jo vainajiksi. Tänään valmistelin huomista akvaarion vaihtoa ja nostin luolat lattialle ja mitäs sieltä luikerteli esille. Kadonneet piikkisilmät, oikein hyvinvoivina. :D

Olisivatkohan nuo enemmän esillä jos niitä hankkisi enemmän? Tosin piikkisilmiä ei ole näkynyt täällä kaupassa vähään aikaan.
Mother nature is a bitch !
jessesa
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja jessesa »

ReimaR kirjoitti:Tosin piikkisilmiä ei ole näkynyt täällä kaupassa vähään aikaan.
Tilaa hyvä mies niitä sinne lähimpään lemmikkieläin/akvaarioliikkeeseen. :mrgreen:
ReimaR
Member
Member

Viesti Kirjoittaja ReimaR »

*FiSu*2 kirjoitti:Tilaa hyvä mies niitä sinne lähimpään lemmikkieläin/akvaarioliikkeeseen. :mrgreen:
Niin taidan tehdä, en ole itse asiassa kaivannutkaan niitä kun luulin noidenkin jo menettäneen henkensä. Tai sitten pitää taas kääntää katse tuonne naapurimaan puolelle. Tosin edellisen kerran kun ostin sieltä kalan minun piti saada max. 20 cm monni. Se oli niin pieni etten tunnistanut sitä isopurjeplekoksi. Nyt reilu vuosi myöhemmin se on jo ohittanut tuon 20 cm ja sen vuoksi olen isontamassa allasta. :mrgreen:
tuplakupla
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja tuplakupla »

Siis ihan uskomaton juttu! 8O

Huh... aikamoisia piilottelijoita...

Itse en piikkisilmiä haluaisi (liian käärmeitä... heh), mutta onnea sulle nykyisten ja uusien kanssa! :)
~ To conquer yourself is to know The Way. ~
-Panther-
Starting Member
Starting Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Panther- »

Meillä oli kolme Siamin piikkisilmää ja ne vaan yksi päivä majoittautuivat kannon uumeniin, ja tuntui etteivät poistuneet moniin kuukausiin sieltä. Yhdessä vaiheessa luulin niitä kuolleiksi.

Sitten ostimme eläinkaupasta kaksi nuorta ja reipasta yksilöä, niin meidän isot köllikät ovat tuntuneet piristyvät kovasti. Liikkuvat ja ovat esillä, ja kiemurtelevat yhdessä :mrgreen:
herttis
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja herttis »

Meillä on piikkisilmiä molemmissa altaissa. Tykkäävät kovasti kiemurrella juuristossa tai matalissa kasveissa. Eli jossain suojassa näkyvillä. Meillä on olleet koko ajan esillä juuri luulen tästä syystä. On missä kiemurrella. :mrgreen: Olen kuullut että vedenvaihto saa matoset sekaisin: niille tulee kai iholle kutinaa tai jotain ja alkavat uida hulluina altaassa edes takaisin. Onko totta? Meillä ei ainakaan ole mokomaa tapahtunut kertaakaan. Olisiko kuteminen siiis silloin hilkulla [;)] Minulle ainakin oli päivänselvää hankkia näitä veitikoita akvaan. En voisi kuvitella pohjaa ilman niitä :D
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Monnit ja nuoliaiset”