Onko muita itsensä akvaarion kanssa teloneita?

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

NinZe
Member
Member

Onko muita itsensä akvaarion kanssa teloneita?

Viesti Kirjoittaja NinZe »

Onko muita ketä on telonut itsensä akvaarion siirron/ siivouksen / huollon yhteydessä... Tänää putsasin akvaarion ja ulkosuodattimen ja lopputulos:löin kyynärpään hermon suoraan akvaarion terävään kulmaan,vesiä kantaessa paukahti alaselkä ja ulkosuodattimen kanssa tapellessa revähti viäl käsi lihas [}:)] ..onko tää vaan mun "hyvää" tuuriani vai onko muita kelle on kans sattunu ja tapahtunut ?? :roll:

Edit: Tarkennettu otsikkoa.
- Ylläpito.
240L + 180L Miljoonakalojen, ja Platyjen kasvatusta eli niitä voi tiedustella koska vaan.
allablaze
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: TAS
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja allablaze »

Minä veistin isoilla Fiskarseilla kaasukelloa hiilaripulloon ja hups, lipesi tietenkin, ja peukalon taipeesta sakset aikas syvälle luuhun saakka. Verta tuli kuin pistetystä siasta. Poika oli jo nukkumassa ja isäntä töissä, joten kotikonstein tukin palkeenkielen, vaikka jälkeenpäin tajusin että olisi pitänyt ommella. Monta päivää alkoi veri uudestaan virrata, mutta viimein kasvoi sen verran kiinni, että lähti paranemaan. Arpi jäi yllättävän pieneksi.
Tarvitsemme eniten rakkautta silloin kun sitä vähiten ansaitsemme.
tanjakr
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja tanjakr »

Juuh, silloin kun akvaariossa oli vielä kansilasit, olin niitä kuuraamassa pesuhuoneessa. Aina yhtä innokas siivousapulainen ja kiipeilijäkissa Vinski oli tietysti touhussa mukana.

Lasit olivat nojallaan penkkiä vasten ja yht`äkkiä huomasin että mokoma katti valmistautuu hyppäämään pesukoneen päältä kansilasien päälle...
Minä salamana nappaamaan kissaa kiinni, ohi meni ja ei kun kunnon slipat pesuhuoneen lattialle, otin kädellä vastaan ja ranne meni siinä.Onnistuin vielä potkaisemaan toisen laseista rikki! Kissa katseli vähän matkan päässä silmät pyöreänä että "mitä ihmettä toi oikein duunaa?"

Kuljin käsi paketissa monta viikkoa.

Että sellaista. :roll:
NinZe
Member
Member

Täältä löytyy kans säätäjä kissa nimeltä Vinski ... :mrgreen:
240L + 180L Miljoonakalojen, ja Platyjen kasvatusta eli niitä voi tiedustella koska vaan.
Kaiku
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Kaiku »

Juuh. Olin joskus vuosia sitten aloittelemassa siivousta, kun nostettaessa kansilasi halkesi nätisti kahteen osaan. Ylemmästä palasta lipesi ote --> putosi toisen käden päälle --> kunnon haava peukalon juureen. Ukko tietysti työreissulla, joten taksilla YTHS:lle. Sieltä väki oli koulutuksessa, joten uudestaan taksiin ja terveyskeskukseen (jonka ohi just ajettiin sinne YTHS:lle mennessä). Terkkarilla "vähän" ruuhkaa, joten tikattavaksi pääsin n. 6 h odotuksen jälkeen [}:)] Lääkärikin vielä kysyi, koska haava oli tullut ja valisti sitten tyhmää, että "nämä pitäisi aina ommella mahdollisimman pian"... :roll: Siitä sitten bussilla kotio, koirat lenkille ja akvaarion siivous loppuun 8O Sanomattakin lienee selvää, että arvesta pystyy edelleen laskemaan tikit...
Be merrier with a terrier!
Adrianna
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: LAS
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Adrianna »

Itse olen selvinnyt vähällä, puoliso-parka ei.

TAS:n huutokaupasta viime/toissa syksynä tarttui mukaan mm. noitamonneja joita sitten kotiutin iltamyöhään kun pääsin itse kotiin. Altaassa oli vielä kansilasit silloin, ja yksi kulma oli nirhitty toisesta lasista pois lohkomalla. Laitoin lasit (kuten aina!) nojaamaan toista sohvaa vasten lattialle. Puoliso tuli suihkusta, bongasi vapaan sohvan päässi hypätä loikoilemaan akvaarion viereen ja seurailemaan säätämistäni. Pam - jalka lasin kulmaan (siihen lohkottuun, tottakai) ja mies persiilleen lattialle. Aluksi vrta ei tullut moneen sekuntiin. Sitten sitä alkoikin tulvia ihan jumalattomasti!

Pikkuvarpaan ulkosyrjässä oli komia palkeenkieli, tasakylkinen kolmio, 10 mm sivuiltaan. Luu paistoi keskeltä :(. Aluesairaalaan ei mokoma suostunut lähtemään vaikka olin jo soittamassa taksia. Yö meni koiranunta nukkuen kun haava tihutti verta koko ajan. Seuraavana aamuna useamman tovin puhelinrumban jälkeen päädyimme yksityiselle vastaanotolle näyttämään jalkaa. Koko riemu vei runsaan 100 € muuten niin runsaista opiskelijan ja työttömän perheen tuloista. Tarinan opetus: Ensi kerralla mennään sinne sairaalaan jonottamaan, vaikka keskellä yötä ;).
1-2-3 sydäntä särkyy , vielä löytyy se joka ehjänä säilyy
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
tanjakr
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja tanjakr »

NinZe kirjoitti:Täältä löytyy kans säätäjä kissa nimeltä Vinski ... :mrgreen:
Tosi OT: ja täältä pyhä birma tyttönen kutsumanimeltä Wilma! Teillä siis samanniminen poikahiiri. :mrgreen:
Tämä samainen Vinski on akvaariouimamaisteri (lasien poistamisen jälkeen) ja onnistunut myös putoamaan naapurissa asuvan kuorma-autoilijan vaseliini astiaan... Unohtamatta että kiipeää baarivitriinin päälle, kynnet saa kivasti yläkaapin lasiovien lyijylistojen väliin ja siitä saa hyvin hinattua itsensä ylös!

Hmm... Näitä juttuja kun lukee niin onko kansilasit suurin uhka ja onnettomuudenaiheuttaja akvaristille?
NinZe
Member
Member

Juu wilma löytyy myös... luultiin eka tytöks ..mut lopuks paljastuki et on Poika :D

Onnistuin yks päivä kans hajottaa akvaarion päällilasin.siivosin tota poikasallasta ja otin isomman päällilasin pois,ja siirsin sängyn päälle..työn tehtyä en muistanu enää koko päällilasia ja voi vaan kaks kertaa arvata et meninkö ja istuin sen lasin päälle ... :roll:
2marjaa
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja 2marjaa »

Vanhoja silikoneja raaputellessani mattoveitsellä tienasin itelleni sairaalareissun. Sormeen tuli nätti rivi tikkejä.
-uusio-harrastaja-
SirpaN
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja SirpaN »

Itse en ole akvan kanssa telonut itseäni enkä muita (kumma kyllä, olen meinaan senverran höseltäjä, että yleensä telon itseäni joka paikkaan), mutta avokki parka sai Fiskarsin saksista komean vekin peukalonsa tyveen ulkosuodattimen letkua sopivaksi leikatessaan. Muutaman tikin olisi tarvinnut, mutta ei suostunut lähtemään päivystykseen enään myöhään illalla. Komea arpi jäi hänelle muistoksi käteen uuden altaani pystytyksestä :|
totoro
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja totoro »

Olen muutamat kerrat mennyt sekoilemaan akvaarion kansilasien kanssa; ekalla kerralla istuin kansilasin päälle (olin asettanut sen sängylle, tyhmää, tiedän!) ja toisella kerralla kansilasi putosi akvaarioon.. xD Onpa tullut hajotettua vedenvaihtoon tarkoitettu ämpärikin, kun peruutin ja pyllähdin suoraan ämpäriin.. (ämpäri oli isokokoinen, en minä muuten mahtuisi sinne pyllähtämään! :roll:) Mitään pahoja haavereita ei kai ole sattunut.
Mimos
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Mimos »

Tapoin akvaariossa (käsi sen sisällä siis ^^) pieniä kotiloita niin sain haavan sormeeni,tapoin sen sillä tavalla sormen ja lasin välissä.Syvä haava tuli :| .
To be a rock and not to roll.
SeijaKK
Member
Member

Viesti Kirjoittaja SeijaKK »

Ei voi mitään, mutta vaikken olekkaan kotoisin kyseiseltä murrealueelta niin tuli mieleeni "jotta vaihretaan veret"...eli kun pitäisi ne vedet vaihtaa niin moni taitaakin vaihtaa ihan veret.
Sorry, kauhian veristä puuhaa vaan taitaa tämä harrastus olla.
justiina8
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja justiina8 »

Koskaan en oo itteeni telonu 8O *koputtaa puuta*

Isompia haavereita ei oo sattunu... kansilasi istuttu sängyllä rikki, kansilasia pestessä lipes ote, putos kivien päälle ja lasista pala pois. Tukka jää kiinni aina valaisimissa oleviin ruuveihin (roikkuu altaan päällä). Ison kiven pudotin päällekkäin olevaan ämpäriin niin, että pohja halkesi.

Ainut verenvuoto oli, ku oskarin selkäevän piikki meni kynnen juuresta läpi. Yhdesti kaloja pyytäessäni, astuin tuolilta alas suoraan kaloja olevaan ämpäriin.. tai silleen ämpärin reunan päälle, että meni ämpäri rikki. Kaloille ei käyny kuinkaan. Eikä, ihme kyllä, ämpäri repiny jalkaa rikki.
Akvaariokärpänen puraisi vuosien tauon jälkeen...
sani
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja sani »

Itse olen saanut erinäisiä sähköiskuja akvaariolaitteista. Vielä ei ole henki lähtenyt koska olen noudattanut neuvoa että "vain yksi käsi kerrallaan akvaariossa" mikä jytkäyttää kivasti muttei vie henkeä... ja mottona on että jos kuolee harrastuksen parissa niin kuolee ainakin onnellisena :mrgreen:
Camron
Member
Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja Camron »

Ei mullekkaan oo vielä sattunu mitään, olempahan aloittelijoita. Mutta tässä viikko sitten kansilasi halkesi(lamppu oli siinä päällä), kuului vain räks ja eikun uutta kansialasia ostamaan!
Harrastus tauolla
Marjis
Member
Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marjis »

sani kirjoitti:Itse olen saanut erinäisiä sähköiskuja akvaariolaitteista. Vielä ei ole henki lähtenyt koska olen noudattanut neuvoa että "vain yksi käsi kerrallaan akvaariossa" mikä jytkäyttää kivasti muttei vie henkeä...
Akvaariolaitteista tulee sähköiskuja?? Eikös silloin ole laitteissa jotain vikaa? 8O

Itse olen saanut komean haavan etusormeeni loisteputkeen heijastinta asentaessa. Siitä seurasi melkeinpä itkupotkuraivari kun meni hermot mokomaan touhuun ja kaveri asensi heijastimet loppuun minun kiroillessa vieressä... :roll:

Jaa määkö muka kärsimätön...
Maisu
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: Ciklidistit, HAS, NCS, TAS

Viesti Kirjoittaja Maisu »

Marjis kirjoitti:Itse olen saanut komean haavan etusormeeni loisteputkeen heijastinta asentaessa.
Yhdenkö vain? :D Minä sain kerran varsinaisen kuningasajatuksen leikata itse tavallisilla keittiösaksilla jostain kattomallin loisteputkiheijastimesta sopivan kapeat liuskat metrisiin akvaariovalaisimiin. Laastareita oli lopuksi sormissa aika monta mutta periksikään ei annettu.
Marjis
Member
Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Marjis »

maisu kirjoitti:
Marjis kirjoitti:Itse olen saanut komean haavan etusormeeni loisteputkeen heijastinta asentaessa.
Yhdenkö vain? :D Minä sain kerran varsinaisen kuningasajatuksen leikata itse tavallisilla keittiösaksilla jostain kattomallin loisteputkiheijastimesta sopivan kapeat liuskat metrisiin akvaariovalaisimiin. Laastareita oli lopuksi sormissa aika monta mutta periksikään ei annettu.
Yhden vain koska meni ihan totaalisesti hermot siinä kohtaa ja meinasi lentää veriset heijastimet seinään. Ja minun verensietokyvyllä melkein lähti tajukin... :D Odotan kauhulla sitä hetkeä kun pitää uusia putket ja asentaa heijastimet taas uusiksi.
-Tassu-
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: Labyrinttiyhdistys, Lapin Akvaristit

Viesti Kirjoittaja -Tassu- »

Kansilasien kanssa täälläkin ainoat vahingot..

Jossain käytettynä ostamassani akvaariossa oli kansilasin kulma lohjennut. Sen terävyyttä piti tietenkin sormella kokeilla :roll: Oli se terävä.

Viime muuton aikana onnistuin itse hajottamaan yhden kansilasin, toisen (seinää vasten nojanneen) lapset kaatoivat ja rikkoivat. Itse särkymisestä selvittiin ilman vahinkoja, mutta isovarvas löysi myöhemmin lattialle jääneen lasinsirun :mrgreen:
Koira, käärmeitä, liskoja, hiiriä, sirkkoja, kaloja, rapuja, kotiloita, sekä pari poroa. "Milloin alatte periä tänne pääsymaksua?" kysyi lapsen kaveri meillä käydessään..
Maisu
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: Ciklidistit, HAS, NCS, TAS

Viesti Kirjoittaja Maisu »

Ehdottomasti eniten olen kolhinut itseäni kompastumalla suunnilleen joka toisella vedenvaihtokerralla letkuun, yleensä otsa edellä. Eikä tämä suinkaan johdu siitä että kyseinen letku olisi niin huikaisevan kirkkaan läpinäkyvä ettei sitä erottaisi lattialta - tosiasiassa se on mustunut kauttaaltaan harmaaksi.
PkutriX
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja PkutriX »

Hiilarilevitintä askarrellessa mattoveitsi lipsahti nätisti sormeen. Sekunti aikaisemmin olin ajatellut: "..tästä jos vetäsen, niin osuu sormeen.." Verta tuli kuin härän kurkusta ja eikun kauhea tuppo sormeen ja tikattavaksi. Tästä on jo reilu vuosi aikaa, mutta nyt vasta alkaa olemaan tunto sormenpäässä semmoinen kuin pitää. :roll:
_Ansku_
Member
Member

Viesti Kirjoittaja _Ansku_ »

Kaverini haavereita: leväraapasta haava sormeen (aika iso haava), sitten kerran ruokapala tarttu sormeen ja se laitto tietysti sormen veteen ja kongontetra puri, ja siihen tuli jälki. Mie oon saanu aika usein sähärit, kanin (nauttii ilmeisesti sähköiskuista, kun aina piristyy) omistaminen on aika turvallista :mrgreen: mitenhän usein pitää mennä lääkäriin, jos ostan akvaarion? :mrgreen: nimim. kerran hypännyt simpukan päälle = perhoslaastaria ja liimaa jalkaan, sahannut ja vuollut puukolla sormeen... polttanut sormen pari kertaa...
Calatar
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Calatar »

sani kirjoitti:Itse olen saanut erinäisiä sähköiskuja akvaariolaitteista. Vielä ei ole henki lähtenyt koska olen noudattanut neuvoa että "vain yksi käsi kerrallaan akvaariossa" mikä jytkäyttää kivasti muttei vie henkeä... ja mottona on että jos kuolee harrastuksen parissa niin kuolee ainakin onnellisena :mrgreen:
Kamalaa!!! 8O Nyt alkoi pelottamaan koko touhu.
_Ansku_
Member
Member

Viesti Kirjoittaja _Ansku_ »

Ei ne sähköiskut niin kamalia oo :mrgreen: nimim. 2 tälliä imurin johdosta (toisen kerran en muistanu, että johto on rikki) ja sitten kannettavan laturista... kiitos johtoja lakuksi luulevan kanin :mrgreen: .
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”