EELAn tutkimukset
Valvoja: Moderaattorit
EELAn tutkimukset
Millaista vastinetta rahoilleen saa EELAsta? Ovatko nuo akvaariokalojen patologiset tutkimukset rahastusta vai saako niistä oikeasti hyödyllistä tietoa? Vein sinne tänään näytteen ja sanoivat, että tulokset tulevat viikossa- kahdessa. Ilmeisesti sinne ei siis kannata viedä kalaa jos on kiire saada tietää tulokset heti? (Minulla onneksi ei ole). Tekeekö mikään muu paikka tämäntyyppisiä tutkimuksia?
Kell' monni on, se monnin kätkeköön
No, ei varmaan juu kannata viedä, jos tulokset pitäisi heti saada. Näytteet käsitellään, mahdollisesti viljellään.. Joissakin testeissä menee kuukausia. Ellen väärin muista, niin eräällä tutulla on kulunut vissiin 4kk vai peräti 5kk ja vastaus edelleen uupuu.
Jos joku muu taho tekee tutkimuksia, ei varmastikaan tuolla hinnalla. Tuohan on halpa hinta työhön nähden.
Jos joku muu taho tekee tutkimuksia, ei varmastikaan tuolla hinnalla. Tuohan on halpa hinta työhön nähden.
Re: EELAn tutkimukset
Mun kokemukseni ovat ainakin hyvät. Paperiraportti on täyttä asiaa. Tietävät varmasti, mitä tekevät.Behemot kirjoitti:Millaista vastinetta rahoilleen saa EELAsta? Ovatko nuo akvaariokalojen patologiset tutkimukset rahastusta vai saako niistä oikeasti hyödyllistä tietoa?
Mulle soittivat pyynnöstäni jo ennen kirjallisten tulosten saamista, ja kertoivat siinä alustavat tulokset. Jotkut kokeet ovat vain niin aikaavieviä, ettei niitä saa nopeammin mistään, mutta kai niillä joku prioriteettijärjestys siellä kuitenkin on. Akvaariokalanäytteet tuskin ovat kovin korkealla sijalla, jos listalla on esim. kalankasvatuslaitosten lähettämiä näytteitä.Vein sinne tänään näytteen ja sanoivat, että tulokset tulevat viikossa- kahdessa. Ilmeisesti sinne ei siis kannata viedä kalaa jos on kiire saada tietää tulokset heti? (Minulla onneksi ei ole). Tekeekö mikään muu paikka tämäntyyppisiä tutkimuksia?
Sain muistaakseni sen kirjallisen vastauksen muutaman viikon sisään (en muista enää tarkkaan). Munasivat kalatubin löytämiseksi tehdyn erikoisvärjäyksen ekalla kerralla, joten tekivät sen uudestaan, ja siksi vastaus viipyi vähän.
Soittaisin pikkuhiljaa perään, paperi on voinut jäädä jumiin jonkun pöytälaatikkoon. Ymmärtääkseni siihen akvaariokalatutkimuspalettiin ei kuulu mitään kovin monen viikon tutkimuksia (tietoni tosin ovat jostain ~4 vuoden takaa).aqua2002 kirjoitti:Ellen väärin muista, niin eräällä tutulla on kulunut vissiin 4kk vai peräti 5kk ja vastaus edelleen uupuu.
Kati
Re: EELAn tutkimukset
Kalaa mahdolliseesti vaivaavat loiset löytyvät usein pienellä työllä, joten tulokset näiltä osin saat nopeasti. Myös osa bakteereista näkyy jo pikavilkaisulla, mutta tunnistus saattaa viedä jonkin aikaa.Behemot kirjoitti: Ilmeisesti sinne ei siis kannata viedä kalaa jos on kiire saada tietää tulokset heti? (Minulla onneksi ei ole).
Alustavat tulokset saat luultavasti jo seuraavana päivänä, riippuen tietysti minkä verran siellä on ruuhkaa. Lopullisiin tuloksiin menee varmaan muutama viikko. Näin minulla on käynyt asioidessaan heidän kanssaan
T:Ville