Syökö taistelukala kotiloita?

Rihmakalat, kiipijäkalat, pusukalat, taistelukalat jne.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
suka
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Nainen
Viesti:

Syökö taistelukala kotiloita?

Viesti Kirjoittaja suka »

Akvaariossamme oli ennen kotilo-ongelma. Kun taistelukalat tulivat, kotiloita ei enää juuri näy. Muutamia kierteissarvikotiloita on, mutta ne pienemmät ovat lähes tyystin kadonneet. Olen pari kertaa nähnyt, kun taistelukala koittaa suullaan kotiloa, mutten tietenkään tiedä, söikö se sisällön vai nuuhkaisiko vain. Onko mahdollista, että taistelukalat ovat syöneet kaikki kotilot akvaariosta? En ole ennen lukenut, että taistot tekisivät sellaista.
antti1
Junior Member
Junior Member
Akvaarioseurat: HAS

Taistelukala & etanat

Viesti Kirjoittaja antti1 »

Ihan sama asia tuli eilen mieleen - neljä viikkoa kalattomana olleeseen akvaan tuli Betta simplex -pariskunta. Akvassa oli pieni populaatio kehä- suipposarvi- ja kierteissarvikotiloita. Naaraalla on tapana ruoka-aikana syödä vatsa palloksi. Jotain naaras oli eilen syönyt vatsan täyteen ennen ruokaa. Akvaariossa ei juuri muuta syötävää ollut kuin nuo kotilot.

Sama havainto linkissä:
http://www.geocities.com/CapeCanaveral/ ... l_faq.html
Vilpsu
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Vilpsu »

Mä olen tuon oman taiston nähnyt muutaman kerran napsivan kotiloita suuhunsa ja tyhjän kuoren leijailevan pohjalle. Joskus tuo ei tule edes syömään, kun maha pömpöttää täytenä jo valmiiksi, ilmeisesti kotiloateriasta :mrgreen:
2marjaa
Senior Member
Senior Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja 2marjaa »

Samoin popsivat muita öttiäisiä akvaariosta; kuten lattanoita!
Sitä kun eivät tehneet pallokalat vaikka luulisi niille olleen herkkua... :roll:

Että kiitos taistojen; lattanat ovat aisoissa taas! 8-)
-uusio-harrastaja-
visatu
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja visatu »

ilmankos meidänkin taisto viihtyy enemmänkin pohjalla ja kasvillisuuden seassa kuin pinnalla. Olen myös ihmetellyt, kun kotilokantani ei olekaan kasvanut räjähdysmäisesti, mitä aluksi pelkäsin. ...kieltämättä taistomme omaa aikamoisen pömppövatsan vaikka en paljon ole ruokkinutkaan.

Mitenkäs muuten kääpiörihmakalat? Syövätkö nekin kotiloita?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Labyrinttikalat”