Maksettu 10 kpl, tuli vaan 8 kpl. Mitä tehdä?

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
kimsl
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: Mies

Maksettu 10 kpl, tuli vaan 8 kpl. Mitä tehdä?

Viesti Kirjoittaja kimsl »

Eli ostin äsken 10 kääpiörasboraa ja huomasin, että olin saanut niitä vain 8 [}:)] . Olin kyllä maksanut 10 :twisted: , mutta anto vaan 8, mitä teen? Soitanko ja sanon et mitä kävi?
Hermis
Member
Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hermis »

Ostit ne ilmeisesti liikkeestä? Eiköhän sinne kannata soittaa tai mennä käymään. Se on sitten eri asia, uskovatko ne sinun saaneen liian vähän kaloja...
Miikku
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja Miikku »

Soita ihmeessä ja selvitä tilanne. Pikkusinttien kohdalla ei varmaan pieni laskuvirhe ole mitenkään mahdoton. Eiköhän homma hoidu.
Hamsteri
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hamsteri »

eikun ympäri ja takaisin liikkeeseen ja mainittet että kaksi jäi pussittamatta.
250+200+125+100+100+65+65 eikä riitä
Cory
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: HAS

Viesti Kirjoittaja Cory »

Tekevälle sattuu ja myyjälle sattui luultavasti laskuvirhe. Asiassa tuskin on mitään sen ihmeellisempää, joten turha siitä on mytristellä enempää. Kipaise vain takaisin liikkeeseen ja asiallisesti pyydät ne kaksi puuttuvaa eväkästä - ja jos teet tämän vieläpä mahdollisimman pian, niin myyjä luultavasti vielä muistaakin sinut.
kimsl
Advanced Member
Advanced Member

Soitin tänään ja lupaivat minulle niitä kaksi antaa, mutta tuli ongelma olin itse laskenut väärin ja huomasin, että niitä onkin vain 6 tai 7 kpl, enkä nyt enää sinne uuestaan viitti soitaa?
kiltsi
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja kiltsi »

Juu, no myyjänä uskoisin jo hiukan enemmän vedätykseen tuon uudelleen soiton :roll: ...
*Kukaan ei vielä ole pilannut silmiään katsomalla elämän valoisaa puolta*
kimsl
Advanced Member
Advanced Member

Hups! Kyl niitä olikin 8 kpl :mrgreen: . sori turhasta kirjoitus vaivasta!
tumppa2
Junior Member
Junior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tumppa2 »

Ennenku pakkaavat pussin on syytä tarkistaa kalojen lukumäärä ja niiden ulkoinen kunto.
bokseripoika
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja bokseripoika »

Sinuna soittaisin ja menisin käymään kuitti mukana. Itselle kävi että maksoin 5 ja sain 6 :]
AY
Junior Member
Junior Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja AY »

bokseripoika kirjoitti: Itselle kävi että maksoin 5 ja sain 6 :]
Ja tietty palautit ylimääräisen tai ainakin kävit maksamassa sen [;)] :mrgreen:
Adrianna
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: LAS
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Adrianna »

kimsl kirjoitti:Hups! Kyl niitä olikin 8 kpl :mrgreen: .
Niiden laskeminen on yllätävän hankalaa, nuo pussitetut tai altaassa kirmaavat ötökät kun eivät osaa järjestyä riviin luvun ottamista varten 8-) . Hyvä jos myyjä kuitenkin oli niin kiltti että lupasi sinulle puuttuvat kalat, fiksusti tehty.

OT: On se kumma että aikuinen ihminen ei osaa laskea paljoa 10 pidemmälle, jos samalla joutuu keskittymään muihin asioihin. Meillä nähtiin Suomi-Venäjä pelin aikana kumma episoidi jossa emäntä haavi altaasta sukarapuja 10 erissä ja kävi lasketuttamassa jokaisen erän kahdella ärsyyntynellä jääkiekkofanilla, varmuudeksi [:I] .
1-2-3 sydäntä särkyy , vielä löytyy se joka ehjänä säilyy
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
Vilpsu
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Vilpsu »

Adrianna kirjoitti: Niiden laskeminen on yllätävän hankalaa, nuo pussitetut tai altaassa kirmaavat ötökät kun eivät osaa järjestyä riviin luvun ottamista varten 8-) .
Helppoahan se on [;)] Mä yritin laskea 15 kääpiömonnista. Aikaa kului vaivaiset 2 tuntia ja sain kaikki luvut väliltä 11-18 moneen kertaan :mrgreen:
millia
Katalysaattori
Katalysaattori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja millia »

Adrianna kirjoitti:OT: On se kumma että aikuinen ihminen ei osaa laskea paljoa 10 pidemmälle, jos samalla joutuu keskittymään muihin asioihin. Meillä nähtiin Suomi-Venäjä pelin aikana kumma episoidi jossa emäntä haavi altaasta sukarapuja 10 erissä ja kävi lasketuttamassa jokaisen erän kahdella ärsyyntynellä jääkiekkofanilla, varmuudeksi [:I] .
Juu, jos tarvii laskee itse että kuinka monta kalaa/rapua tuli kun kymmenkunta haavillista nostit ja jokaisessa oli 1-5 kappaletta niin ihan saletisti menee sekaisin vaikka ei tarvitsisikaan keskittyä mihinkään muuhun kuin pyydystämiseen.

Kaupassa tosiaan kannattaa katsoa tarkkaan minkälaisia yksilöitä tulee haaviin ja sitten kun ovat kaikki kipossa tai aukinaisessa pussissa niin tarkistaa vielä lukumäärä että varmana tuli sen verran kuin pyydettiin. Virhe on helppo korjata vielä tässä vaiheessa. Jos tarvii myöhemmin alkaa korjaamaan niin siitä molemmille osapuolille vaan lisää työtä ja vaivaa.
doriani
Advanced Member
Advanced Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja doriani »

Mä olen yrittänyt laskea että kuinka monta kirsikkabarbin poikasta mulla tuolla poikasaltaassa kasvaa.

En tiedä, lukuja olen saanut 8-14 välille. Kaiketi niitä kuitenkin se 10 ainakin on...
Moonlight
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Moonlight »

Noita tetroja joskus kun on yrittänyt laskea niin ei siinä muu auta kuin napsaista kameralla kuva, ladata se koneelle ja yrittää laskea siitä :D Muuten ei mitään mahdollisuutta. Ja tuossakin on vielä se ongelma että pitäisi kaikki saada suht kasaan houkuteltua.

Kyseisiä tetroja muuten ostettiin 15, mutta kotona tuolla tyylillä laskiessa saatiin 16 :)
tellie
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja tellie »

Moonlight kirjoitti:Noita tetroja joskus kun on yrittänyt laskea niin ei siinä muu auta kuin napsaista kameralla kuva, ladata se koneelle ja yrittää laskea siitä
N-E-R-O-K-A-S-T-A! Miksi en ole tajunnut tätä itse? Helpottaa kummasti!

Minunkin kohdallani on myyjälle käynyt lasksuvirhe, viisi inkkaria otin parven jaksoksi ja karanteenissa olikin kuusi. Tässä vielä ei ole mitään outoa, mutta laskin haavin liikkeet myyjän kanssa (hyvin tietäen miten helposti laskee väärin), tsekkasin kalat pussissa ja vielä kotona pariin kertaan, tosin en määrän vuoksi vaan kuntoa tarkkaillen. Ja avomies sitten toteamaan, jotta inkkareita on kyllä kuusi 8O Kuudennella on vielä hieman erikoisen muotoinen yläleuka, jota en sitäkään huomannut vaikka kovasti olin tsekkaavinani. Joten se minun tarkasteluistani :roll:
Kissan nimi on Naunau, koiran Hauhau, kalan Pulpul, Tippi tai Sergei.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”