Monnisten kutu ei onnistu

Monnit, nuoliaiset ja muut pohjalla elävät kalat.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
jellu88
Member
Member
Sukupuoli: Nainen

Monnisten kutu ei onnistu

Viesti Kirjoittaja jellu88 »

Monniseni ovat kuteneet säännöllisesti kokoajan. Sain poikastakin kasvatettua, mutta uudessa altaassa kutu on heti paikalla pilalla. Mätipalleroiden keskus on valkea. Mikä on vialla?
f_isu
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja f_isu »

Ja minä kun olen ollut siinä ymmärryksessä, että läpikuultavista mätipalloista, joiden sisällä on valkoinen "piste" juuri tulee monnisia. Itse olen saanut kasvatettua yhden pikkuerän albiinoja monnisia. Nyt on uusi kutu vauvalassa. Osa kudusta on peittynyt valkeaan homeeseen, osa on juuri tuollaisia kuten alussa kuvasin.

Katsotaan tuleeko noista mitään..
Kaija K
Junior Member
Junior Member

Terve

Viesti Kirjoittaja Kaija K »

Mulla täplämonniset kutee kans säännöllisesti. Eka kutu homehtu täysin, vaikka tein kaiken "ohjeiden" mukaan. Nyt yritin yhtä toista kutua varjella oikein erityisen ahkerasti. Silti suuri osa n.180 munaa käsittävästä koloniasta homehtui. Ajattelisin että eivät olleet hedelmöittyneitä. Hedelmöittyneet munat tummenivat.Ei hedelmöittyneet taas jäivät vaaleiksi ja homehtuivat, metyleenisinestä huolimatta.Vettäkin vaihdoin päivittäin n 20 litraa (50l altaaseen).
Tsemppiä. Kyllä se kun aikansa yrittää, kutevat nuo kalasi kuitenkin usein.
talo alkaa täyttyä akvoista.........
f_isu
Advanced Member
Advanced Member

Näyttää pahasti siltä, että kutu homehtuu. Viimeeksi minulla oli tosi hyvä ilmastus. Nyt en hokannut sitä tehostaa.
pikku-barbi
Senior Member
Senior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pikku-barbi »

Mä olen ihan sitä mieltä, että se vedenkierto vaikuttaa todella paljon, meillä ainakin monniset on aina nimenomaan kuteneet kaikkein virtaavimpaan kohtaan. Ekalla kerralla kutu homehtui, mutta toisella kerralla tuli poikasia. Erona oli veden liike.
f_isu
Advanced Member
Advanced Member

Väliaikatiedote: huonosta ilmastuksesta huolimatta bongattu 6 pikkunaperoa. Nuo kuusi ovat tuossa synnytysaltaassa, tiedä sitten kuinka monta on itse varsinaisessa vauva-akvaariossa (kaadoin suurimman osan kudusta sinne).

muoks* 8kpl :mrgreen:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Monnit ja nuoliaiset”