Möyhivät avainkirjoahvenet - mitä ne tekee?
Valvoja: Moderaattorit
Möyhivät avainkirjoahvenet - mitä ne tekee?
Juu, mulla pariskunta avaimia kaivelee hiekkaan kuoppia ja möyhää siellä muutenkin. Mitäköhän ne mahtaa puuhastella? Ajattelin eka kutua, mutta sitten rupesin miettimään, ettei ne kai mihinkään hiekkakuoppiin kude. Eikä kutua näy missään, että tuskin ne poikasiakaan varten niitä kuoppia kaivaa. Osaisiko joku sanoa mikä niihin on menny? 

160l & 63l
-
- Advanced Member
- Sukupuoli: Nainen
Avainkirjoahvenet kutevat alustalle, eli kiven tai kannon pinnalle, tai kasvin lehdelle. Nuo kuopat ovat ns. hoitokuoppia, jonne avaimet siirtävät poikasensa niiden lähdettyä uimaan. Kuopassa poikaset ovat helpommin vartioitavia, ja emokalan työ helpottuu. Eli kyllä kutupuuhista on kysymys, jos tuota kuopanrakentelua harjoittelevat. 

Se mikä ei tapa, traumatisoi.
Nyyh, tuli ihan omat edesmenneet avaimet mieleen... Ne kun meillä kans harjoittelivat kuopantekoa ja värisyttelivät toisilleen komeasti vähän väliä, mutta jostain syystä kutuun asti ei koskaan menty. Aina jompi kumpi alkoi pakittaa hommassa ja piilotella toiselta. Myöhemmin toinen alkoi paisua ja jouduin lopettamaan sen kun meni huonoon kuntoon, sitten toinen seuras perässä, eikä olleet edes täysi kasvuisia vielä. No, sori että tänne avauduin.. Tuli vaan ikävä niitä, kun olivat niin sulosia kuopankaivuuhommissaan. ![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink [;)]](./images/smilies/icon_wink.gif)
-
- Starting Member
Re: Möyhivät avainkirjoahvenet - mitä ne tekee?
Mulla olis nyt avainkirjoahvenet taas kerran kuteneet. En tiedä uskallanko vaihtaa veden, koska en haluaisi häiritä pariskuntaa. En tiedä uskallanko myöskään olla vaihtamatta
Toinen kysymys on, että kauanko kestää, että kutu kehittyy poikasiksi? Tästä kudusta ei ole suuria odotuksia, kun on aikaisemminkin mennyt pieleen, mutta olis kiva tietää.

Toinen kysymys on, että kauanko kestää, että kutu kehittyy poikasiksi? Tästä kudusta ei ole suuria odotuksia, kun on aikaisemminkin mennyt pieleen, mutta olis kiva tietää.
160l & 63l
Re: Möyhivät avainkirjoahvenet - mitä ne tekee?
Kai vettä voi vaihtaa, mutta vaihtaa sen altaan toisesta päästä missä avaimet eivät ole. Mulla ei ole avaimista kokemusta, muuta kun sen verran mitä olen niistä lukenut. Toivottavasti kutu onnistuu ja saat pikkuisia avaimia. 

240L + 180L Miljoonakalojen, ja Platyjen kasvatusta eli niitä voi tiedustella koska vaan.