Saksan tilausten vaihto/hyvitettyjen tuotteiden postimaksut

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
nannu
Member
Member

Saksan tilausten vaihto/hyvitettyjen tuotteiden postimaksut

Viesti Kirjoittaja nannu »

Hei,
tilasimme kimppatilauksena Aquaristikshopista tavaraa ja tilaus tuli perille. Muuten kaikki oli ookoo, paitsi yksi suodatinmatto oli väärän paksuinen ja keskikarkeaa hienon sijaan. Olivat kuitenkin laskussa veloittaneet kalliimman mukaan ja hintaeroa oli noin 10 euroa.

No, ilmeisesti tämä väärä matto kelpaisi kuitenkin tilaajalle, mutta täytyisi nyt jotenkin saada tuo hinnanhyvitys ja katselin vanhoja keskusteluja asiasta. Tilasin tuotteet postiennakolla, joten hyvitys tuskin onnistuu Visa-kortilleni enkä välttämätättä tilaa sieltä mitään vähään aikaan, joten mahdollisesta tulevasta tilauksesta tehty hyvitys ei sekään ole passeli vaihtoehto. Ajattelin Saksan maalle ehdottaa, että lähettäisivät suurinpiirtein 10 euron lämmittimen hyvitykseksi, mutta sitten rupesin miettimään, että täytyykö minun maksella postimaksut ja Suomen postiennakkomaksut hyvityspaketistakin?

Miten teillä postimaksujen kanssa on mennyt, jos olette saaneet puuttuvat tavarat myöhemmin, vaihtaneet tavaraa tai saaneet jotain hyvitykseksi? Jos tuon maton laittaisi takaisin Saksaan, täytyy minun ilmeisesti maksaa postimaksut sinne suuntaan (tilauslapuissa näin sanotaan) mutta hyvittävätkö ne postimaksut jotenkin?
Antti
Starting Member
Starting Member
Sukupuoli: Mies

Viesti Kirjoittaja Antti »

Tilasin viime syksynä Aquaristikshopista 3 elohopeapurkausvalaisinta. Valaisinten mukana tulleista polttimoista yksi oli viallinen.

Kirjoittelin asiasta Saksaan sähköpostilla ja uusi polttimo saapui postiin seuraavalla viikolla. Mitään maksuja ei erikseen veloitettu.

Saapumatta jääneiden tavaroiden hinnan ovat joskus laittaneet "säilöön" asiakastilille seuraavaa tilausta varten.
Hiutale
Senior Member
Senior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hiutale »

Minulle kävi kimppatilauksessa joku aika sitten juuri niin, että sain ison suodatinmaton sijasta puolta pienemmän. Valituksen jälkeen tuli kimpan maksajalle postitse lappusia, joista päättelimme, että olivat A-shopissa hyvittäneet ensin hänen Visaansa alkuperäisen maton hinnan verran ja veloittaneet sitten pienemmän maton. Nyt jännityksellä odottelemme, että koska tuo hyvitys sitten näkyy - minä kun olen maksanut 15 euroa liikaa mattopalastani!
nannu
Member
Member

Hei,
ensimmäinen vastaus Saksasta tuli tiedusteluihini.
Ehdotin sinne sellaista, että lähettäisivät minulle erotuksen edestä tavaraa (lämmittimen ja kaksi lämpömittaria) eivätkä velottaisi mitään ylimääräisiä postimaksuja. Ei onnistunut vaan ehdottivat hyvittävänsä tuotteiden hinnan (10.30€) mutta minulle jäisi kuitenkin lisää maksettavaksi 12.55€ (eli posti- ja toimitusmaksujen verran). Lisäksi olisin todennäköisesti joutunut vielä maksamaan päälle Suomen postiennakkomaksun.
Laitoin uuden kyselyn perään, saa nähdä millaiseen ratkaisuun tässä päädytään vai joudummeko kärsimään erotuksen nahoissamme.
nasu_02 kirjoitti:Minulle kävi kimppatilauksessa joku aika sitten juuri niin, että sain ison suodatinmaton sijasta puolta pienemmän. Valituksen jälkeen tuli kimpan maksajalle postitse lappusia, joista päättelimme, että olivat A-shopissa hyvittäneet ensin hänen Visaansa alkuperäisen maton hinnan verran ja veloittaneet sitten pienemmän maton. Nyt jännityksellä odottelemme, että koska tuo hyvitys sitten näkyy - minä kun olen maksanut 15 euroa liikaa mattopalastani!
Meillä ongelmana on juuri tuo, että tilausta ei maksettu Visalla vaan postiennakolla. Täten eivät voi hyvittää Visa-korttiani.
Masa
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Masa »

Ymmärrän hyvin kauppiasta.
Liikkeessä halutaan palvella asiakasta mahdollisimman hyvin jotta kauppa kävisi vielä tulevaisuudessakin, mutta ei hinnalla millä hyvänsä.
Kauppa haluaa nyt palauttaa/hyvittää sinulle sen 10.30€ joka sinulle kuuluukin, mutta toisaalta on kohtuutonta jos sen palauttaminen maksaa liikkeelle 12.55€+postiennakkomaksun verran. Siihen hupenisi nopeasti kaikki katteet jos näin toimittaisiin. :|

En usko että joudut kärsimään tätä tappiona, vaan kun kuitenkin tulet vielä tarvitsemaan akvaariokamaa niin ehdota että pitävät asian muistissa ja hyvittävät sitten seuraavaa tilaustasi. Anttihan tästä jo kirjoittikin.

Älä tilaa postiennakolla! Luottokortti on halvempi. :D
dth
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja dth »

Älä tilaa postiennakolla! Luottokortti on halvempi.
Kaikilla kun noita kortteja ei ole, eikä edes halua. Tässä ilmoittautuu yksi! :D

Mulla ei ole kyseisen saksakaupan kanssa ollut moisia ongelmia, niin en varsinaiseen kysymykseen kommentoi. Ainakaan vielä. Kun on juuri tilaus sieltä tulossa, niin saa nähdä, jos sitten törmään samaan pulmaan. :|
Life is just a big illusion, and we all believe in it...
nannu
Member
Member

Masa kirjoitti:Ymmärrän hyvin kauppiasta.
Liikkeessä halutaan palvella asiakasta mahdollisimman hyvin jotta kauppa kävisi vielä tulevaisuudessakin, mutta ei hinnalla millä hyvänsä.
Kauppa haluaa nyt palauttaa/hyvittää sinulle sen 10.30€ joka sinulle kuuluukin, mutta toisaalta on kohtuutonta jos sen palauttaminen maksaa liikkeelle 12.55€+postiennakkomaksun verran. Siihen hupenisi nopeasti kaikki katteet jos näin toimittaisiin. :|

En usko että joudut kärsimään tätä tappiona, vaan kun kuitenkin tulet vielä tarvitsemaan akvaariokamaa niin ehdota että pitävät asian muistissa ja hyvittävät sitten seuraavaa tilaustasi. Anttihan tästä jo kirjoittikin.

Älä tilaa postiennakolla! Luottokortti on halvempi. :D
Olet ihan oikeassa tuossa palautusjutussa, mutta kun en muuta tapaa keksinyt ehdotin kaupalle tuota. Luottokortti on halvempi, mutta minulla on periaate, että käytän sitä vain äärimmäisessä hädässä/matkoilla ja ajatus kortin numeron jakelemisesta netissä ei oikein kiinnosta, siitäkin huolimatta, että se on yleinen käytäntö ja ongelmia ei yleensä luotettavien tahojen kanssa tule.

Toinen ongelma on se, että minä en varsinaisesti kärsinyt tappiota, vaan toinen kimppatilauksessa mukana ollut. Sisään jäänyt hyvitys on tietysti minun asiakasnumerollani ja en usko että tilaan tavaraa Saksasta lähitulevaisuudessa. Toiseksi, vaikka kimppatilaus saataisiinkin taas pystyyn, se tarkoittaisi sitä, että minun täytyisi se taas hoitaa, ja se on yllättävänkin aikaavievää hommaa ja jos jokin menee pieleen, jopa stressaavaa.
Paula Luotola
Member
Member

Viesti Kirjoittaja Paula Luotola »

nannu: Älä ota stressiä ainakaan minun puolestani, omalta osaltani en pidä tätä maailmaa kaatavana juttuna. Tietysti se on tosiasia, että nämä kimppatilaukset tapaamisineen kaikkineen ovat pirullisia hoitaa, ja kaunis kiitos tästä tilauksenhoidosta sinulle! Kuitenkin, vaikka rahat jäisivät ikuisiksi ajoiksi saamatta, niin ei se budjettiani kaada suuntaan eikä toiseen. Ajattelin tänään kuitenkin paloitella tuon maton, mietin, että meni miten meni, näillä postimaksuilla ja odotusajoilla sitä ei kuitenkaan kannata takaisin laittaa. Hyvä, että kuitenkin uskoivat, että väärä matto tullut lähetettyä, miten senkin olisi voinut todistaa, jos olisi tullut kiistaa...
mjalava
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja mjalava »

Tulipa minullekin puutteellinen toimitus Aquaristikshopista. Hyvittävät kyllä, eikä sinänsä ole tuosta valittamista mutta tuli vaan samassa yhteydessä mieleen että voisikohan noita hyvityksiä siirtää asiakkaalta toiselle? Jos tällaisia virheitä sattuu ja tulee hyvitysvouchereita pieninä paloina, niitten hyödyntäminen voi olla "vähemmän kuluttavalle" aika hankalaa, mutta jos niitä voisivat asiakkaat keskenään kaupitella, saisi ne paremmin hyödynnettyä ja heiltäkin pois roikkumasta. Jos asiaan on mielenkiintoa, voin kysäistä Aquaristikshopista sen voucherin saatuani.

Mika
VilleJ
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja VilleJ »

dth kirjoitti: Kaikilla kun noita kortteja ei ole, eikä edes halua. Tässä ilmoittautuu yksi!
Minäpäs otin Visan juuri tuota varten, että ulkomailta tilatessa ei tarvitse maksaa kaikkia mahdollisia maksuja. Olen tosin tehnyt sillä jo peräti yhden suomalaisen ostoksenkin, ostin kannon 35e, heh... (<- Testasin vain, että toimiiko kortti, kun se piti aktivoida puhelimessa ensin.)

A-shopista viime paketissa tuli väärää tavaraa eli tilauksesta jäi puuttumaan ja sen tilalle tuli jotain ihan muuta. Heillä kuulemma oli hyllykössä tuotenumerot väärin.. Sitten postimaksuja velotetaan automaattisesti liikaa, josta seuraavassa tilauksesta saan muutaman euron hyvityksen. Harmi, etten ole katsonut tarkempaa paketteja aikaisemmin. En muuten olisi huomannut tuota, mutta sattumalta huomasin, että Suomen postin mukaan paketti painaa monta kiloa vähemmän kuin sakemannit ovat laskuttaneet. (Se siitä saksalaisesta täsmällisyydestä.)
mjalava
Advanced Member
Advanced Member

Luulen vähän että tuo painolaskutus on vähän sellainen summittainen, johon liittyy varaus päällystä yms. varten. Pienessä tilauksessahan useimmiten pahvilaatikon yms. osuus on suhteellisen suuri sisällön painoon nähden, isommissa puolestaan osuus jää pienehköksi. Ovat vaan sitten laittaneet jonkun prosenttiosuuden "ilmaa" tuohon per tuote painoarvioon jota laskutuksessa käytetään. Aika kohtuullisethan nuo postimaksut ovat, paljon pienemmät kuin mitä itse joutuu maksamaan postipaketista jonka lähettää Saksaan päin. Itse asiassa juuri muuten työkaverini kertoi suomalaisesta postimyyntiäkin harjoittavasta liikkeestä (ei liity akvaarioihin) joka veloittaa postitus- ja käsittelykuluja 30? kilon-parin kotimaanpaketista! Jopa "oikeiden" postimyyntifirmojen postikulut ovat sitä luokkaa, että jos joka tapauksessa postitse tilaamiseen päätyy, on edullisempaa tilata ulkomailta. Valitettava juttu kaikkiaan maamme yrittäjien kilpailukykyä ajatellen, ettei täällä pysty edes postimyynnissä kilpailemaan.

Mika
VilleJ
Advanced Member
Advanced Member

Kai heiltäkin vaaka löytyy, joten voisivat ennen postiin kiikuttamista punnita paketit ja laskuttaa todellisen painon mukaan.
mjalava
Advanced Member
Advanced Member

...jolloin tilauksen tekemisen yhteydessä ei saisi suoraan postimaksuja näkyviin?

Mika
VilleJ
Advanced Member
Advanced Member

Kyllähän se siinä voisi olla ns. "noin -painona", mutta kyllä minä ainakin maksan mieluummin todellisen painon mukaan kuin astetta korkeamman taksan. Miksi maksaisin A-shopille ylimääräistä, kun eivät itsekään maksa samaa hintaa postikuluja? Hyväntekijät ovat erikseen..

Ei ole sama maksatko 6kg vai 9kg perusteella - eihän se ole 4.3e kalliimpi? Tähän ylihinnoitteluunko halvemman hinnat perustuu? Jokaiselta asiakkaalta muutama euro aina ylimääräistä...
Jallu
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Jallu »

Mulle tuli vääränlainen ruokapurkki, vaikka tilaukseen ja lähetyslistaan oli merkitty oikea. Toimitettu oli tietenkin 7 euroa tilattua halvempi.
Kyselin asiaa sähköpostilla, ja vastauksena tuli pahoittelut ja "kuponki", jolla saa hintojen erotuksen verran hyvitystä seuraavasta tilauksesta. Kelpaa, mulle, koska aion käyttää aquaristik-shopin palveluja vastakin.

-Jallu-
nannu
Member
Member

Hei,
mitä, mikä "kuponki"/voucher??Mitä siinä pitäisi lukea?
Minäkin sovin sitten loppujen lopuksi, että hyvittävät seuraavasta tilauksesta, jonka pitäisikin kohta olla perillä täällä Suomessa, ellei jokin mene mönkään. En minä vaan mitään kuponkeja saanut, vain sähköpostiin ilmoituksen, että hyvitys tapahtuu seuraavan tilauksen yhteydessä. Toivottavasti se menee kanssa sieltä, en enää jaksaisi ruveta saikkaamaan.
Jallu
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Jallu »

Mulle tuli kaksi sähköpostia. toisessa pahoittelut, ja toisessa se "voucher", jossa oli kaksi numerosarjaa, kupongin numero ja salasana, jolla kaiketikin saadaan hyvitys hintaan suoraan nettitilauksessa.

-Jallu-
mjalava
Advanced Member
Advanced Member

Viimeksi tilatessani siinä henkilö- ja maksutietoja kysyttäessä oli myös mahdollisuus syöttää voucherin tiedot joilla kai tuo hyvitys tapahtuu. Sinänsä muuten ikävästi jättää mahdollisuuden pieneen epärehelliseen markkinointiin tuo voucher-systeemi, laskutetaan vaan järjestelmällisesti vähän liikaa ja annetaan vouchereita, joilla sitten voi tilata uudelleen jne.

Mika
Pallokala
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Pallokala »

Samaa ajattelin minäkin, taitavat tahalleen oll huolimattomia varsinkin ulkomaantilausten kanssa. Hyvää bisnestä.
P.A.L.L.O.K.A.L.A
Patalaiska Ahmatti, Lempeän Lattajalkainen Oliivinpoimija ja Kengurunkesyttäjä sekä Arvaamattoman Levoton Auringonpalvoja
juhani
Member
Member

Viesti Kirjoittaja juhani »

On näköjään monilla ollut tilausten, tai siis toimitusten, kanssa ongelmia. Minullekin tuli liian ohutta hampurilaismattoa, mutta he lähettivät ilman postimaksuja välittömästi (siis valitukseni jälkeen) oikeanlaisen palasen ja sain vielä pitää sen aikaisemmin väärin toimitetun maton. Nyt on niin paljon mattoa, että pitää vissiin alkaa hankkia lisää akvaarioita, että saisi sen kaiken maton käytettyä.
Juhani
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”