Sukaravusta asiaa, outoa sellaista!
Valvoja: Moderaattorit
-
- Junior Member
- Sukupuoli: Nainen
Sukaravusta asiaa, outoa sellaista!
Joo eli siis tää voi olla tosi tyhmä kysymys, mutta kysyn silti, eli voiko noi ravut jotenki "luoda" kuorensa, eli siis vaihtaa isompaan? Mulla oli kolme vihersukarapua(kuulemma...) (1 vihertävä ja 2 ruskeaa) Sain ne samassa kun otin platyja. Sitten yks päivä oli partis syömässä jotain ja se oli ihan varmasti kuollu rapunen, no olin varma että noista kolmesta oli yks sitten veivinsä heittäny, mutta kuinkas ollakaan tänään katoin niin kaikki 3 oli tallessa, eli mitä tuo mahto olla? Koska siinä mitä partis söi oli sarvet ja kaikki. Merkillistä! 

-
- Katalysaattori
- Viesti:
Re: Sukaravusta asiaa, outoa sellaista!
Ehkä se että olet onnistunut olemaan sukarapujen omistajana, ilmeisesti myös etsit niistä tietoa ennen hankintaa ja olet jotenkin ihmeen kautta onnistunut olemaan kuulematta/lukematta mitään kuorenvaihdosta.enkuli79 kirjoitti:Merkillistä!

-
- Junior Member
Joo kiitos!
Olen kyllä ravuista lukenut ja kysellyt jne, eli tietoa kyllä on. Tuo kuorenvaihto on vaan mennyt ohi korvien ja silmien! Ja nyttenhän taas asiasta kysyin että en tietämätön olisi.
Anteeksi jos tietämättömyydelläni jotain täällä taas ärsytin.....
Anteeksi jos tietämättömyydelläni jotain täällä taas ärsytin.....

-
- Katalysaattori
- Viesti:
Se on ehkä niin perus-perusasia, että sitä ei ihan aina mainita.
-
- Advanced Member
- Akvaarioseurat: HAS, SMAS, @#merivesi.fi
-
- Katalysaattori
- Akvaarioseurat: JAS, CorydoradinaeFinland
- Viesti:
Onhan sukaravuillakin harjakset (siis sukaset) kuten harjaravuillakin, pienemmät vain.Kalakaverit kirjoitti:Kyse on silloin harjaravuista. Rapujen suu sijaitsee kuonon ja ensimmäisen jalkaparin välissä. Jos vertaisi ihmiseen, niin sanoisin sen sijaitsevan rinnassa.
Rihmis, hurjan kokoisia leväsukarapuja sulla.

520- ja 110-litraiset, erinäisiä projekteja tulilla ja paljon kasveja.
Pieni akvaariotietopankki.
Kirjoitan Erään planeetan ihmeitä -tiedeblogia ja Viidakkokirjeet-huonekasviblogia. Tervetuloa lukemaan!
Pieni akvaariotietopankki.
Kirjoitan Erään planeetan ihmeitä -tiedeblogia ja Viidakkokirjeet-huonekasviblogia. Tervetuloa lukemaan!
-
- Junior Member
Mulla taitaa vaan olla laho pää! :)
Eilen katselin sitten uudemman kerran yhtä kirjaa minkä oon lukenu jo kannesta kanteen monta kertaa, siinä on kaloista ja ravuista jne. Siinähän se sitten luki myöskin että kuoren vaihtavat...
En vaan näköjään osannut kaivaa asiaa päästäni kun tuollain kuori omasta pöntöstä löytyi!

![Embarrased [:I]](./images/smilies/icon_redface.gif)

-
- Advanced Member
- Viesti:
Kirsikkanaaraat kasvavat isommiksi ja ovat värikkäämpiä. Naaraan pyrstöosa on paksumpi ja uimajalat ovat enemmän kuoren suojassa.
Katso vielä s. 29- seuraavasta lehdestä, siellä on hyvät kuvat:
http://www.aqua-web.org/aponogeton/Apono7_05.pdf
Katso vielä s. 29- seuraavasta lehdestä, siellä on hyvät kuvat:
http://www.aqua-web.org/aponogeton/Apono7_05.pdf