Feikkimyyjä feikkiakvaariolla

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Kuntri
Junior Member
Junior Member

Feikkimyyjä feikkiakvaariolla

Viesti Kirjoittaja Kuntri »

Taas tuli osoitettua todeksi se seikka, että jos jokin on liian hyvää ollakseen totta, se ei sitä ole. 225 litrainen 40 €:lla!

Kakka säkä kun sähköpostilla sekä puhelimella lukkoon lyödyn akvan myynnin myyjä peruu edellisenä päivänä sanoen: äsken kävi eräs toinen hakemassa akvaarion, että en sitten sitä huomenna voi teille tuodakaan.

Ei sanonut myyjä myyvänsä sille joka pääsee hakemaan tai eniten tarjoavalle. Meille sen lupasi, mutta... Meitä on moneen junaan.

Luojan kiitos ajattelin myös että vanhasta akvaariosta en kalaakaan sankoon siirrä ennenkuin uusi akvaario lepää vanhojen edessä ja myyjä on sulkenut oven perässään.

Grrrrrrr [}:)]
"No kyllä se oikeestaan on kaunis. Jos pimeessä katsoo ja siristää silmiä."
lagi
Member
Member

Viesti Kirjoittaja lagi »

Juu, löytyyhän noita moneen junaan...
"Jos et lähde tänään, et lähde huomennakaan..."
(Vanha arabialainen sananlasku)
skare
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: Tampereen Akvaarioseura ry
Sukupuoli: Nainen

Re: Feikkimyyjä feikkiakvaariolla

Viesti Kirjoittaja skare »

Kuntri kirjoitti:Taas tuli osoitettua todeksi se seikka, että jos jokin on liian hyvää ollakseen totta, se ei sitä ole. 225 litrainen 40 €:lla!

No tuo hinta on kyllä niin halpa, että luulisi sen saaneen hälytyskellot soimaan päässä... vaikka eihän sitä tiedä, joskus voi tietysti tehdä löytöjä.
Valmont
Senior Member
Senior Member
Akvaarioseurat: HAS
Sukupuoli: Mies
Viesti:

Re: Feikkimyyjä feikkiakvaariolla

Viesti Kirjoittaja Valmont »

skare kirjoitti:
Kuntri kirjoitti:Taas tuli osoitettua todeksi se seikka, että jos jokin on liian hyvää ollakseen totta, se ei sitä ole. 225 litrainen 40 €:lla!

No tuo hinta on kyllä niin halpa, että luulisi sen saaneen hälytyskellot soimaan päässä... vaikka eihän sitä tiedä, joskus voi tietysti tehdä löytöjä.
No jaa-a...minä maksoin aikoinaan tuosta 265ltr akvasta 150mk kotiin kuljettuna. 8)
Allas on itse tehty ja ja oli räikeän vihreät kehykset mutta silti...ei paha hinta.
Vuoden 2005 #aw:n kotiäitirouvakodinhengetärrakastajasymppis
Aphrodite
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Aphrodite »

Minäkin sain "säkällä" 220 litraiseni kirpputorilta 40 eurolla.
Altaan edellinen omistaja oli pitänyt siinä kukkia. Se oli ihan multainen. Myyjä väitti, ettei se ole vesi-akvaario ja sen takia hinta oli alhainen. Laseista kuitenkin näki, että se oli toiminut jossain vaiheessa ainakin ihan normaalina akvaariona.
Ostin sen pois ja vaihdoin silikoonit ja voilá.

Kurjaa kuitenkin tuommoinen, että ihmiset lupaavat jotain ja sitten toimivat toisin. Toivottavasti annoit "feikkimyyjän" kuulla kunniansa :twisted:
Männäänkö moottortietä, rantatietä vae tyrkkeenkö keskustan läpi?
VilleJ
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja VilleJ »

Kakka säkä kun sähköpostilla sekä puhelimella lukkoon lyödyn akvan myynnin myyjä peruu edellisenä päivänä sanoen: äsken kävi eräs toinen hakemassa akvaarion, että en sitten sitä huomenna voi teille tuodakaan.
Minä olisin niin ilkeä, että lähettäisin haasteen postissa ja pyytäisin sopimusrikkomuksesta, haitanteosta, mielipahasta jne. korvausta.
Kuntri
Junior Member
Junior Member

aqua2002 kirjoitti:Minä olisin niin ilkeä, että lähettäisin haasteen postissa ja pyytäisin haitanteosta, mielipahasta jne. korvausta.
Lapselleni kun kerroin etteivät kalat saakaan uutta kotia ja vastauksena tuli sellaista "miuku-mauku-itkutuherrusta" niin jos olisi ollut huono päivä... Ruohonleikkurin terien väliin nauloja, tuttujen lasten kakkavaippoja postiluukkuun ja sitä rataa... :twisted:

Jos joku on nähnyt Amelien: se muija teki muutamia ihan käyttökelpoisia ilkeyksiä sille huutavalle kauppiaalle. Täytyy laittaa korvantaa pahanpäivän varalle.
Jallu
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Jallu »

Otanpa osaa keskusteluun, ettei kenellekään jäisi väärää kuvaa tavaroiden myyjästä, jos hän on se henkilö kuin oletan.
Kovin tuttuja piirteitä tuossa tarinassa. Ettei vaan olisi niin, että olisin osasyyllinen Kuntrin mielipahaan. Ostin nimittäin Tumpereen lähistöltä juuri kyseisen kokoisen altaan mainittuun hintaan. Mikäli kyse on samasta altaasta, niin homma meni osaltani näin:
Olin ilmeisesti ensimmäinen, tai ainakin ensimmäisiä yhteydenottajia k.o. altaan suhteen. Sovittiin tapaaminen seuraavalle viikolle, mutta mun kiireet esti sen, joten homma siirtyi sitten seuraavaan viikkoon. Kiireiltäni en edes muistanut soittaa akvan myyjälle. Ehkä hän kuvitteli minun unohtaneen kaupat, ja tarjosi allasta sitten muillekin.
Kun sitten sain vapaata aikaa, kävin noutamassa tavarat pois.
Myyjä oli todella mukava ihminen ja ilmeisesti akvaarioharrastaja (jäi vielä 3 allasta, vaikka veinkin kaksi pois) :)
Tahallaan hän ei varmastikaan ole mielipahaa aiheuttanut kenellekään.
Mutta ymmärrän tapahtuneen hyvin, kun muistelen keskustelua hänen kanssaan. Nimittäin kun on tarpeeksi kova kiire päällä koko ajan, niin mukavallekin ihmiselle sattuu lipsahduksia. Rautoja näytti olevan tulessa yhtäaikaa enemmän kuin "laki sallii". Mikään feikkaaja tai huijari tämä myyjä ei todellakaan ollut, vaan tavallinen mattimeikäläinen sieltä mukavammasta päästä. Mutta vahinkoja sattuu, ja tässäkin asiassa oli taas "monta monessa", joka sitten on johtanut väärinkäsityksiin.
Onneksi kyseessä ei ollut vakavampi asia. Joskus kun monet asiat vaikuttavat toistensa tapahtumiin sopivalla, putoilee matkustajakoneita taivaalta...

Ja mitä tulee Kuntrin versioon myyjän tavasta kertoa myyneensä jo altaan, epäilen hieman sanamuodon alkuperäisyyttä, _jos_ kyseessä on sama myyjä. Ymmärrän kyllä Kuntrin mielipahankiin, olisi harmittanut itseänikin, jos altaat olisivat ehtineet mennä kiireitteni takia.

Ja jos lasten kohtalo ketään lohduttaa, niin noiden kauppojen ansiosta 10-vuotiaat kaksostytöt ovat olleet kovin mielissään, kun saavat kultakaloilleen isomman altaan. Niinhän sitä sanotaan, kahden kauppa on kolmannen korvapuusti. Vaan tästä lähtien muistan vastaavissa tapauksissa ilmoittaa aikataulujeni muutoksista. Ei tarvitse sitten itse tuntea mielipahaa, jos on tahtomattaan aiheuttanut lapsille pahan mielen.
Aikuisista ei niin väliä.. :)
Kuntri
Junior Member
Junior Member

Jallu kirjoitti: Ostin nimittäin Tumpereen lähistöltä juuri kyseisen kokoisen altaan mainittuun hintaan.
Hyvä että allas todella oli olemassa ja joku sai sen.
Jallu kirjoitti:Olin ilmeisesti ensimmäinen, tai ainakin ensimmäisiä yhteydenottajia k.o. altaan suhteen. Sovittiin tapaaminen seuraavalle viikolle, mutta mun kiireet esti sen, joten homma siirtyi sitten seuraavaan viikkoon. Kiireiltäni en edes muistanut soittaa akvan myyjälle. Ehkä hän kuvitteli minun unohtaneen kaupat, ja tarjosi allasta sitten muillekin.
Jos kerran soitit ennen meitä, miksei myyjä sanonut meille tarkistavansa onko ensinsoittanut vielä akvaariosta kiinnostunut. Tai kun sopi meidän kanssa akvaarion tuomisesta ja löi kaupat lukkoon, olisi sinun viimeisimmän soiton saadassaan sinulle sanonut että akvaario on jo luvattu toiselle.
Jallu kirjoitti:Myyjä oli todella mukava ihminen ja ilmeisesti akvaarioharrastaja (jäi vielä 3 allasta, vaikka veinkin kaksi pois) :)
Voi olla että olikin mukava ihminen, ei kuulu tähän asiaan. Myyntitapaa uskallan silti väittää epäasialliseksi ja suullisen sopimuksen kunnioitus puuttui kyseiseltä myyjältä. Jos me olisimme heti ilmoituksen nähtyämme päässeet hakemaan akvaarion, olisi sinulla varmastikin nyt aivan toinen mielipide myyjän mukavuudesta.
Jallu kirjoitti:Tahallaan hän ei varmastikaan ole mielipahaa aiheuttanut kenellekään.
Voi olla, silti tuotakin epäilen, koska myynti-ilmoituksessa luki että kuljetus tampereelle onnistuu ja meille lähettämässä pahoitteluviestissä taas luki, että: ...eli tällä kertaa ei sitten niitä tarvinnut lähteä itse kuljettelemaan. Kysyimme vielä aiemmassa viestissä että tulemmeko me hakemaan? Jos, niin hankimme sitä varten sitten isomman auton. Ja meille pahoittelut tulivat vasta myöhään ti illalla, vaikka pnumeromme tiesi ja oli kanssasi sopinut varmasti jo vielä paljon aiemmin.
Jallu kirjoitti:Vaan tästä lähtien muistan vastaavissa tapauksissa ilmoittaa aikataulujeni muutoksista. Ei tarvitse sitten itse tuntea mielipahaa, jos on tahtomattaan aiheuttanut lapsille pahan mielen.
Aikuisista ei niin väliä.. :)
Eihän tuo mielipaha sinun syysi ollut vaan myyjän. Itse henkilökohtaisesti pidän ihmisistä, jotka eivät aiheuta aikuisillekaan mielipahaa, eivätkä sovi asioita ristiin. Ja lupaile tavaroitaan monelle ihmiselle yhtäaikaa.

Muistuipa tässä mieleeni kissamme, Elsan, haku 10 vuotta sitten. Kävin katsomassa poikuetta lahjoitetaan paikassa ja ihailin Elsan kilpikonnaväritystä. Myyjä tuohon sanoi että kissa on jo varattu... (mietti hetken) ...mutta jos sinä sen haluat niin voinhan sen sinulle antaa. Hieman tuota silloin ihmettelin, mutta tottakai mukaani Elsan otin ja taas oli myyjä aiheuttanut jollekulle "tahatonta" mielipahaa.
Muusa
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Muusa »

Liian hyvää ollakseen totta...

Minä olen kantanut 100l akvaarion kaatopaikalta kotiin - ihan ilmaiseksi siis :D silikonit siihen piti kyllä uusia ja toinen kansilasi oli reissussa hajonnut mutta muuten ihan kelpo pytty :D

Liian hyvä ollakseen totta taas oli se pytty jonka bongasin marketin ilmoitustaululta "500l akvaario 500 mk" menin tottakai katsomaan akvaariota - sattumalta akvaarion omistaja kun oli seinänaapurimme kerrostalossa jossa silloin asuimme! - ja totesin altaan silmämääräisesti noin 150-litraiseksi jonka kerroin myyjällekin. Hän oli kuin halolla päähän lyöty, allas oli hänelle aikoinaan 500-litraisena myyty ja tässä hyvässä uskossa hän oli elänyt (järki ohoi) :roll:
Wisu
Starting Member
Starting Member

Viesti Kirjoittaja Wisu »

Hmm, onpa käynyt itsellenikin niin. Olin tosin ottamassa rottia, kaikki oli jo sovittu, ainoastaan hakemisen kellonaika puuttui. Kyseli ja kyselin mutta mitään noista rotista en ole enää kuullut. :frown:
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”