Otanpa osaa keskusteluun, ettei kenellekään jäisi väärää kuvaa tavaroiden myyjästä, jos hän on se henkilö kuin oletan.
Kovin tuttuja piirteitä tuossa tarinassa. Ettei vaan olisi niin, että olisin osasyyllinen Kuntrin mielipahaan. Ostin nimittäin Tumpereen lähistöltä juuri kyseisen kokoisen altaan mainittuun hintaan. Mikäli kyse on samasta altaasta, niin homma meni osaltani näin:
Olin ilmeisesti ensimmäinen, tai ainakin ensimmäisiä yhteydenottajia k.o. altaan suhteen. Sovittiin tapaaminen seuraavalle viikolle, mutta mun kiireet esti sen, joten homma siirtyi sitten seuraavaan viikkoon. Kiireiltäni en edes muistanut soittaa akvan myyjälle. Ehkä hän kuvitteli minun unohtaneen kaupat, ja tarjosi allasta sitten muillekin.
Kun sitten sain vapaata aikaa, kävin noutamassa tavarat pois.
Myyjä oli todella mukava ihminen ja ilmeisesti akvaarioharrastaja (jäi vielä 3 allasta, vaikka veinkin kaksi pois)
Tahallaan hän ei varmastikaan ole mielipahaa aiheuttanut kenellekään.
Mutta ymmärrän tapahtuneen hyvin, kun muistelen keskustelua hänen kanssaan. Nimittäin kun on tarpeeksi kova kiire päällä koko ajan, niin mukavallekin ihmiselle sattuu lipsahduksia. Rautoja näytti olevan tulessa yhtäaikaa enemmän kuin "laki sallii". Mikään feikkaaja tai huijari tämä myyjä ei todellakaan ollut, vaan tavallinen mattimeikäläinen sieltä mukavammasta päästä. Mutta vahinkoja sattuu, ja tässäkin asiassa oli taas "monta monessa", joka sitten on johtanut väärinkäsityksiin.
Onneksi kyseessä ei ollut vakavampi asia. Joskus kun monet asiat vaikuttavat toistensa tapahtumiin sopivalla, putoilee matkustajakoneita taivaalta...
Ja mitä tulee Kuntrin versioon myyjän tavasta kertoa myyneensä jo altaan, epäilen hieman sanamuodon alkuperäisyyttä, _jos_ kyseessä on sama myyjä. Ymmärrän kyllä Kuntrin mielipahankiin, olisi harmittanut itseänikin, jos altaat olisivat ehtineet mennä kiireitteni takia.
Ja jos lasten kohtalo ketään lohduttaa, niin noiden kauppojen ansiosta 10-vuotiaat kaksostytöt ovat olleet kovin mielissään, kun saavat kultakaloilleen isomman altaan. Niinhän sitä sanotaan, kahden kauppa on kolmannen korvapuusti. Vaan tästä lähtien muistan vastaavissa tapauksissa ilmoittaa aikataulujeni muutoksista. Ei tarvitse sitten itse tuntea mielipahaa, jos on tahtomattaan aiheuttanut lapsille pahan mielen.
Aikuisista ei niin väliä..