Akvaario Kurki Tikkurilassa

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Amos
Senior Member
Senior Member
Sukupuoli: Mies

Re: Akvaario Kurki Tikkurilassa

Viesti Kirjoittaja Amos »

Seepraimumonneja oli Kurjessa toissapäivänä a´15€
1000, 100 ja 10 litraa
heituliini
Senior Member
Senior Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja heituliini »

Ensi kesänä kesäloman paluumatkalla Kurjen kautta, sen verran loistavaa palautetta olen kuullut!
On ne vaan niiiiiiiiin ihania :)
Amos
Senior Member
Senior Member

Amos kirjoitti:Seepraimumonneja oli Kurjessa toissapäivänä a´15€
Tarkoitinkin seepranuolimonneja
1000, 100 ja 10 litraa
Tikru78
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Tikru78 »

Itse vasta alkavana harrastajana olen kyllä tykästynyt Kurjen palveluun :)
Aina olen saanut asiantuntevaa palvelua kun olen sitä pyytänyt ja ostamani kalat ja kasvit ovat olleet laadultaan hyviä. Ainoa liike akselilla Tikkurila-Helsinki mistä olen löytänyt kestäviä ja hyväkuntoisia kasveja. Ilmeisesti niille tulee uusia kasveja joka viikko.
Auttoivat minua myös kun ostin käytetyn akvaarion ja piti päästä eroon mukana tulleista kaloista (melkoinen kalasoppa olikin...) Sain vielä hyvitystä sinne viemästäni kalasta :)

Mielestäni tosi hyvä hinta/laatusuhde.

Pelkästään hyvää sanottavaa ainakin tähän asti siitä kaupasta!
300l malawila, 80l seurala, 54l sukarapula ompuilla höystetynä :)
arish3000
Junior Member
Junior Member
Akvaarioseurat: 850l,460l,2koiraa ja kissa

Viesti Kirjoittaja arish3000 »

Olen asioinut sielä Kurjessa vuosia siitä lähtien kun olen aloittanut harrastukseni ja olen aina ollut tyytyväinen:)
Maksan hiukan enemmän ja saan laatutavaraa mielummin kun menis ostamaan jostain muu alta mikä kalat ei tulis pärjäämään. Olen melkein kaikkissa akvaarioliikeessä käynyt vantaan,helsingin sekä espoo sijaitsevat enkä ikinä nähnyt missään liikkeessä yhtä puhtaita altaita sekä hyvä kuntoisia kaloja kun Kurjessa. Nämä ovat mielipiteni en tiedä mitä muut ajattelevat,mutten esim akvaariolinnassa ja lemmikkiexpressissa (espoo)enää toista kertaa käy.!!! Kurjessa en ikinä nähnyt kuolutta kaloja altaissa toisin kun muut liikkeet melkein jokaisessa altaissa kuolutta kalaa osa jopa mädännytkin eikä tullu otettu pois:/ Ällöttävää!!!! Karri on hirveä mukava mies ja Anu on hirveä iloinen oloisa aina hymyilee ja tervetiä asiakkaita sekä Mika aina antaa neuvoja ja tosi mukava nuori mies. Kalojen ruot alk loppuu artemia ja survaria täytyy huomenna käydä hakemassa :D
päivänvarjo
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja päivänvarjo »

Mäkin olen ruvennut käymään kurjessa. Musta siellä on kaloilla tarpeeks isot tilat, jos ei sitä rauskua lasketa... Siellä on myös asiantunteva palvelu, että ne oikeesti tietää mistä puhuu ja huolehtii kaloista. Joskus sanoivat että eivät välttämättä uusiin akvaarioihin myy esim herkkiä lajeja tai kaloja liian pieniin altaisiin. Mäkin suosittelen käymään siellä C:
160l seurala. Inkkareita, sitruunatetroja, albiinopartis tyttö, 2 ukkopartis poikaa, albiinotäplämonnisia, paljon paljon sukarapuja, sekä isolla egolla varustettu sokea :( kääpiösnautseri-tyttö C:
mariana
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja mariana »

Tänään tuli käytyä Kurjessa parin vuoden tauon jälkeen. Parannusta on mun mielestä ainakin kasvit altaissa, ennen oli vain juurakoita ja soraa, nyt on kasvejakin myyntialtaissa ja kalat varmasti viihtyvät paremmin. Palvelu pelasi ja myyjät edelleen mukavia. Kalavalikoima aika perus, ei mitään ihmeellisyyksiä tällä kertaa. Tietty pikku seepraplekoja tuijottelin, ihania. Kasvivalikoima ehkä vähän tylsä mun makuun, olis kiva jos olis enemmän köynnöstäviä. Nyt pelkkiä miekkakasveja jne. Mutta ehkä ei ole kysyntää tms. tai sit vaan just nyt ei ollut (11.1. tullut lähetys?). Mutta ei mitään oikeaa valittamisen aihetta, hyvä, asiantunteva liikehän se on. :mrgreen:
nirunaru
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja nirunaru »

Eipä ihme ole että altaat on siistejä kun Mika vaihtaa joka päivä joka altaaseen kolmasosan vedestä. Se on kokopäivätyötä kelle vaan. Samalla hän käy läpi altaiden yleisilmeen joten ei siellä oikein ehdi sillit happanemaan. Jos meinaa pitää jonkinmoista valikoimaa, ahtaus on ihan luonnollista. Vaikka en ole hoikemmasta päästä, pääsen siellä kulkemaan vaivatta. Joku voi olla sitä mieltä että kaloja on liikaa altaissa mutta tuohan on myymälä. Kotona ne sitten on tilavammissa oloissa. Suurin osa kuulemma haluaa aika peruskamaa mutta on siellä tavalliselle tallaajalle kivoja löytöjä joita ei saa muualta kovin helposti ja tilausjututkin toimii hyvin. Aina olen saanut hyviä toimivia neuvoja, hyvää tavaraa, laadukasta ruokaa ja hyvää palvelua. Ei tulisi mieleenkään käydä tässä lähitienoon liikkeessä laskemassa ikuisia neontetroja ja kuuntelemassa saarnoja kuinka tietämätön olen. Meitä on joka lähtöön ja Kurki on akvaarioliikkeiden aatelia. On tietysti yksi toinenkin löytynyt matkan varrella mutta siellä jos jossain on hankala liikkua ja samaa kalaa sijoiteltuna moneen altaaseen että näyttäisi suurelta määrältä. Paikka on ykköstien varrella mutta suunta on hankala ja tilat onnettomat.
päivänvarjo
Senior Member
Senior Member

Itse kun kävin niin joku naismyyjä, en muista nimeä niin sanoi että siellä ne vaihtavat vettä harvemmin kuin kerran viikossa, perusteli kovasti mutta en enään muista mitä sanoi. Joo sieltä saa aina hyviä neuvoja, ja niille pitkät perustelut, viimeksi ostin kasveille hiililannoitetta ja kaikki kasvit ovat räjähtäneet kasvuun vaikka osaa olin jo heittämässä pois kun eivät oikein viihtyneet. Siellä ei ole yhtään levää missään altaistta koska käyttävät levänpoistoaineita niiden torjumiseen.

Kurjessa on tosi paljon ihan lajiakvaarioitakin joten jos siellä on paljon kaloja mutta ovat vain yhtä lajia niin ei sen niin väliä ole. Iso parvi samaa kalaa vie vähemmän tilaa kuin yhteensä vastaava määrä useampaa lajia, eri lajit kuitenkin pyrkivöt hakeutumaan omaan tilaansa joten kun lajeja on paljon ja kaikilla oma paikka niin tilaa on vähemmän.
160l seurala. Inkkareita, sitruunatetroja, albiinopartis tyttö, 2 ukkopartis poikaa, albiinotäplämonnisia, paljon paljon sukarapuja, sekä isolla egolla varustettu sokea :( kääpiösnautseri-tyttö C:
nirunaru
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja nirunaru »

päivänvarjo kirjoitti:Itse kun kävin niin joku naismyyjä, en muista nimeä niin sanoi että siellä ne vaihtavat vettä harvemmin kuin kerran viikossa, perusteli kovasti mutta en enään muista mitä sanoi.
Taidat sekoittaa johonkin toiseen 8O . Siellähän on koko ajan vedenvaihto menossa. Kun vettä vaihtaa tuollaisessa tilassa ei siellä levänpoistoaineita tarvitse. [;)] Pikku vinkki jonka opetin lapsenlapselle että alkuaikoina kannattaa pistää vihkoon ylös missä on käynyt ja mitä siellä oli. Millainen oli palvelu ja millainen kalavalikoima. Niin joskus kamalan kauan sitten itsekin opettelin. Silloin oli vielä Puotinharjussa se ihana kala/kukkakauppa ja innokas kalapuolen hoitaja vaikkakin melkein yhtä pihalla kuin itsekin.
päivänvarjo
Senior Member
Senior Member

Kyllä se oli akvaariokurki, siellä on nyt sen verran useasti käyty että en voi erehtyä. Ja kun akvaarioita on sen verran kun siellä on niin vaikka viikon välein vaihtaisi vettä niin melkein jokapäivälle riittää silti hommaa.
Mari Kurki
Elite Member
Elite Member

Viesti Kirjoittaja Mari Kurki »

En tiedä onko tilanne muuttunut nykyisin, mutta ainakin pari vuotta sitten vielä suosittelivat Kurjessa harvoja vedenvaihtoja.
En käy enää juurikaan foorumilla. Yhteydenotot tärkeissä asioissa: riesale@hotmail.com En vastaile yksityisesti tuleviin kalasto-, tauti- ymv. kyselyihin.
Amos
Senior Member
Senior Member

Mari Kurki kirjoitti:En tiedä onko tilanne muuttunut nykyisin, mutta ainakin pari vuotta sitten vielä suosittelivat Kurjessa harvoja vedenvaihtoja.
Käydessäni siellä puhuimme luonnon kiekkokalojen kohdalla tästä käytännöstä. Niiden limakalvot kun ovat saamani tiedon mukaan herkkiä, tiuhoille veden vaihdoille. Muistaakseni sanoivat vaihtavansa niille vedet kolmen viikon välein. Muita altaita en ottanut puheeksi.

Onko sinulla jotain nimen perusteella olevia yhteyksiä Kurkeen, vai voiko sitä kysyä :D
1000, 100 ja 10 litraa
Alexander
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Alexander »

Amos kirjoitti:
Mari Kurki kirjoitti:En tiedä onko tilanne muuttunut nykyisin, mutta ainakin pari vuotta sitten vielä suosittelivat Kurjessa harvoja vedenvaihtoja.
Käydessäni siellä puhuimme luonnon kiekkokalojen kohdalla tästä käytännöstä. Niiden limakalvot kun ovat saamani tiedon mukaan herkkiä, tiuhoille veden vaihdoille. Muistaakseni sanoivat vaihtavansa niille vedet kolmen viikon välein
Ei muuta kuin onnea niille vaan. Mutta each to his own.
hx
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja hx »

Alexander kirjoitti:
Ei muuta kuin onnea niille vaan. Mutta each to his own.
Ihan vain kuriositeetistä, kuinka monta luonnonkiekkoa olet hoitanut akvaariokelpoiseksi hoidokiksi, että on varaa kuittailla Akvaario Kurjelle aiheesta?
-Gone fishing-
Alexander
Junior Member
Junior Member

Ei oo väliä. Veikkaan kuitenkin että ne olis paremmas kunnossa jos niitä jaksais hoitaa niinkuin pitäis. Mutta kuten sanoin, each to his own.
hx
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja hx »

hx kirjoitti:
Ihan vain kuriositeetistä, kuinka monta luonnonkiekkoa olet hoitanut akvaariokelpoiseksi hoidokiksi, että on varaa kuittailla Akvaario Kurjelle aiheesta?
Alexander kirjoitti:Ei oo väliä. Veikkaan kuitenkin että ne olis paremmas kunnossa jos niitä jaksais hoitaa niinkuin pitäis. Mutta kun sanoin, each to his own.
On sillä kuule väliä, aika paljonkin.
Siis uudelleen: mikä on sinun kokemuksesi noiden eväkkäiden kanssa? Niinku aikajänteellä ja määrissä.
Ja vihjailusi pohjaksi: mitä vikaa Kurjen kiekoissa mielestäsi on?
-Gone fishing-
Alexander
Junior Member
Junior Member

n. 40kpl. ~8v.

Ei mun mielestä mitään vikaa, jos ne haluavat vahtaa vettä niitten kaloille kolmen viikon välein niin siitä vaan.
hx
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja hx »

Ota pari askelta taakse, ja kerro nyt todella, mitä vikaa Kurjen kiekoissa on, kun kerran aloit niistä vihjailemaan.
Alexander kirjoitti: ne olis paremmas kunnossa jos niitä jaksais hoitaa niinkuin pitäis.
Siis: mitä niissä on vikaa ja miten ne olisivat paremmassa kunnossa kuin nyt, hoidettuna kuten ovat hoidettu?
-Gone fishing-
Alexander
Junior Member
Junior Member

Mitä tapahtuis jos ostan sieltä kalan ja pistän sen mun omaan 100 uS veteen?
Ei voi olla hyvin puhdasta se vettä jos tekee vesivaihdot kolmen viikon välein. Bakteerit, sairaudet.jne. villikiekoiden kaa hygienia on A ja O. Selviytymisprosentti ei voi olla hyvin korkealla.

Taidan ymmärtää miksi ihmiset pelkää kiekkoja. Ei kauhea nehän vaan kuolee!

etc.
hx
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja hx »

Mä olen kysynyt ihan yksinkertaisia kysymyksiä. Vastaa niihin.

Jätä nyt ne kiekkopelkoiset ihmiset tästä ulos ja kerro vaikkapa kokemuksiasi Kurjen kiekoista ja 100 uS:n vedestäsi.
Viimeksi muokannut hx, 03:46, 29.01.2012. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-Gone fishing-
Alexander
Junior Member
Junior Member

Vikaa: ne ei hoideta
miten: hoida ne paremmin
hx
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja hx »

Alexander kirjoitti:Vikaa: ne ei hoideta
Miten tämä ilmenee kalojen terveydessä tai ulkomuodossa? Mistä sinä olet tähän päätelmään ajautunut?
Viimeksi muokannut hx, 03:50, 29.01.2012. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-Gone fishing-
Alexander
Junior Member
Junior Member

Omistatko villikiekkoja?
hx
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja hx »

Alexander kirjoitti:Omistatko villikiekkoja?
Puhutaan ensin niistä Kurjen kiekoista, jätetään mun kiekot myöhemmälle.
-Gone fishing-
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”