Akvaario Kurki Tikkurilassa

Täällä keskustelu on vapaata, kunhan homma pysyy hyvän maun ja käytöksen rajoissa ja keskustelu jotenkin koskettaa akvaarioita. Muu yleinen keskustelu -> ""Off-Topic" ja äänestykset"-ryhmään.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
paul
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: N/A

Viesti Kirjoittaja paul »

Itse olen lähes kaikki kaupasta ostetut kalat ostanut Kurjesta. Ei ole ollut tauteja ja muutenkin terveitä kavereita.

Myyjiä on pääsääntöisesti kolme joista yksi ei oikein tiedä mitään, mutta kaksi muuta (joista toinen omistaja) on kyllä ammattitaitoisia.

Minunkin miinukset tulee juuri noista papukaijoista ja epämuodostuneista kultakaloista, mutta rauskuille ollaan kuulemma tekemässä uusia altaita.

Hinnat ovat kohdallaan kaloissa, mutta laitteet ovat kalliimpia kuin esim. akvaariokeskuksessa.
esim lehtikala 4,5 euroa kun yleensä niiden hinnat on 6-8 euroa.

Itse suosittelen kyseistä liikettä :mrgreen:
Pallokala
Advanced Member
Advanced Member
Sukupuoli: Nainen

Viesti Kirjoittaja Pallokala »

jkw kirjoitti:Takahuoneessa lisää altaita ja kuuleman mukaan (ei omakohtaista tietoa) siellä aika sameat vedet. Ja aika usein nähtynä myös sairaita kiekkoja,isoja yleensä.
Öh, kuulostaa aivan oikeaoppiselta sairaiden kalojen hoidolta,takahuoneessahan niiden on paras olla poissa ihmisten häiriköinniltä. Vedet varmaan sameita lääkkeistä...
P.A.L.L.O.K.A.L.A
Patalaiska Ahmatti, Lempeän Lattajalkainen Oliivinpoimija ja Kengurunkesyttäjä sekä Arvaamattoman Levoton Auringonpalvoja
Mari Kurki
Elite Member
Elite Member

Viesti Kirjoittaja Mari Kurki »

paul kirjoitti:mutta rauskuille ollaan kuulemma tekemässä uusia altaita.
Yllättävän pitkään tuntuu niiden altaiden teko kestävän. Samaa olen kuullut nyt puhuttavan ainakin 3 - 4 vuotta... :roll:
En käy enää juurikaan foorumilla. Yhteydenotot tärkeissä asioissa: riesale@hotmail.com En vastaile yksityisesti tuleviin kalasto-, tauti- ymv. kyselyihin.
Merri
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja Merri »

Mari kirjoitti:Yllättävän pitkään tuntuu niiden altaiden teko kestävän.
Niinpä. Entä sitten sen tulipuikkokalan kohtalo, joka ei mahdu melkein kääntymäänkään boksissaan?! Ihmetyttää myös akvaarioiden valaistus tai sen puute. Altaiden päällä on usein styroksilevyjä, jotka pimentävät koko altaan, mikähän ajatus tässä on takana. Entä sitten ne merialtaat, joissa kalat vaeltavat total ilman valaistusta?
"I'll rise but I refuse to shine"
totoro
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja totoro »

Merri kirjoitti:
Mari kirjoitti:Yllättävän pitkään tuntuu niiden altaiden teko kestävän.
Niinpä. Entä sitten sen tulipuikkokalan kohtalo, joka ei mahdu melkein kääntymäänkään boksissaan?! Ihmetyttää myös akvaarioiden valaistus tai sen puute. Altaiden päällä on usein styroksilevyjä, jotka pimentävät koko altaan, mikähän ajatus tässä on takana. Entä sitten ne merialtaat, joissa kalat vaeltavat total ilman valaistusta?
Haluavat pimittää ostajilta akvaarion huonokuntoisuuden? Vai koittavatko he saada myytyä sian säkissä asiakkaille? :mrgreen:
hx
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja hx »

Merri kirjoitti: Altaiden päällä on usein styroksilevyjä, jotka pimentävät koko altaan, mikähän ajatus tässä on takana?
Minulla on jotenkin sellainen kuva, että ne ikäänkuin korvaavat peitelasit, eli niitä on yleisesti ottaen sellaisten akvojen päällä, joissa asustaa poikkeuksellisen hyppelehtiviä lajeja.

Mutta jos se askarruttaa, niin eiks kannattais kysyä sieltä liikkeestä?
-Gone fishing-
paul
Advanced Member
Advanced Member

ryukin kirjoitti:minkä ihmeen takia altaassa luki "kultakala 12 e" eikä "karanteenin vuoksi emme myy tästä altaasta"!
Eivät ne myy vaikka ei lue karanteeni. Itselläni kävi kerran että olin ostamassa kaloja ja kun sonoin: Ottaisin vielä noita "tikruja" ,niin myyjä sanoi : Eivät myy koska ovat karanteenissa, että kannattaa tulla kysymään parin viikon päästä uudelleen. Kun ovat kunnolla parantuneet.

Sehän ihan sama lukeeko lapussa karanteeni vai sanooko myyjä. :roll:
memma
Advanced Member
Advanced Member
Akvaarioseurat: HAS

Viesti Kirjoittaja memma »

paul kirjoitti:Sehän ihan sama lukeeko lapussa karanteeni vai sanooko myyjä. :roll:
Paitsi jos karanteenissa olevia altaita on paljon, niitä ei kannata laputtaa esteettisyyssyistä [;)]
528 l: Corydoras sterbai, L-134, Liosomadoras oncinus, Platydoras costatus, Megalechis thoracata, Moenkhausia pittieri
125 l: Corydoras pygmaeus, Neocaridina davidi var. red, Poecilia wingei
120l: L. oncinus, P. wingei
111na
Elite Member
Elite Member

Viesti Kirjoittaja 111na »

Siinä on kivenheiton päässä myös Kobylin Kielotien ja Neilikkatien kulmassa, Neilikkatien puolelta sisään. Kertoivat aasianmutakalojen olleen kuukauden karanteenissa ja hinnat olivat myös mukavaa Tikkurilan tasoa.
-Antti-
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja -Antti- »

Akvaariokurki on liikkeiden eliittiä Suomessa. Oma tuonti, asiallinen ja riittävän pitkä karanteeni, useimmat kalat 1laji/allas ja kaiken lisäksi vielä edulliset hinnat. En tiedä missä olisi asiat paremmin kaloilla ja kalan ostajilla.

Antti
cinogen
Starting Member
Starting Member

tikruista

Viesti Kirjoittaja cinogen »

myi tutulleni juuri noita kyseisiä tiikeribarbeja, eivätkä olleet kunnolla karanteenissa. Tutun altaaseen tuli pilkkutauti ja antoi korvaukseksi vajaan lääkepullon!!! sitten piti mennä uutta hakemaan... Todella huonoa palvelua, en suosittele kenellekkään!!!
Demi
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Demi »

myi tutulleni juuri noita kyseisiä tiikeribarbeja, eivätkä olleet kunnolla karanteenissa. Tutun altaaseen tuli pilkkutauti ja antoi korvaukseksi vajaan lääkepullon!!! sitten piti mennä uutta hakemaan... Todella huonoa palvelua, en suosittele kenellekkään!!!
Ja minulla oli eno joka tippui veneestä! En suosittele kenellekkään! :mrgreen:

Jotenkin kumman paljon ihmiset heittää vihaisia kommentteja juuri tästä paikasta? Ilmeisen autuaaksi ovat tulleet niissä kaikissa muissa paikoissa, kuten siellä eräässäkin tikkurilan kaupassa jota mainostetaan tuossa ylempänä. Siellä esimerkiksi kuitenkin myydään Paronihaita.. Kuinka oikein tuokaan on?

http://www.aqua-web.org/forum/viewtopic.php?t=37595
kendau
Senior Member
Senior Member

Viesti Kirjoittaja kendau »

Demi kirjoitti: Jotenkin kumman paljon ihmiset heittää vihaisia kommentteja juuri tästä paikasta?
Ja osa kannanottajista kun vielä edustaa toisen liikkeen henkilökuntaa. No tällaiset asiat kertoo monesti kertojasta enempi kuin itse asiasta :roll:
paul
Advanced Member
Advanced Member

Re: tikruista

cinogen kirjoitti:myi tutulleni juuri noita kyseisiä tiikeribarbeja, eivätkä olleet kunnolla karanteenissa. Tutun altaaseen tuli pilkkutauti ja antoi korvaukseksi vajaan lääkepullon!!! sitten piti mennä uutta hakemaan... Todella huonoa palvelua, en suosittele kenellekkään!!!
Itse sain Tiikerinuoliaisista pilkkutaudin kun ostin Akvaariokeskuksesta, mutta en silti hauku sitäkään paikkaa.
Tauti lähti ja kalat on hengissä.

Kaloihin voi aina tulla matkatressin takia tauteja kun ne tuodaa kotiin.

Ja mitä tulee kuoleisiin kaloihin, ei ole ollut yhtään akvaarioliikettä missä ei olis vähintään joka toisella kerralla ollut kuollutta kalaa tai useampia, kun olen käynyt niissä. Ne altaan on kuitenkin aina liika kansoitettu, koska ei olisi suomessa yhtään akvaarioliikettä jos kaikki kalat olisi lajin vaatimassa altaassa.

Itse käytän lähes aina Akvaariokeskuksen ja Kurjen palveluita. Enkä ole vielä pettynyt.

------------------

Niin ja piti vielä sanoa, että en ole kummassakaan töissä. :mrgreen:
Tpip
Senior Member
Senior Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tpip »

Kurjesta tosiaan vähän ristiriitaiset fiilikset itsellänikin. Altaita paljon, lajeja paljon ja suurin osa 1 laji/ allas. Lisäksi hinnat vaikuttivat edullisilta ja palvelu mitä sain oli oikein ystävällistä ja alennustakin sain, kun mainitsin olevani Lappeenrannasta (kuulemma kannattaa sanoa jos täältä päin on kotoisin, jotain sympatioita Lappeenrantaa omistajalla on :mrgreen:). Varsinkin monniset näyttävät hyvinvoivilta ja isoilta, taitavat saada kunnollisen ruokinnan altaisiin.

Toisaalta "lemmikit" ovat surullinen näky pienissä altaissaan ja paikan yleisilme suhteellisen nuhjuinen. Lisäksi pitkä miinus värjätyistä papukaijakaloista ja mutantti kultakaloista.

Yleisarvosana kuitenkin hyvä/kiitettävä ja liike maamme parhaimmistoa (niistä joissa olen siis vieraillut). [/u]
Mari Kurki
Elite Member
Elite Member

Viesti Kirjoittaja Mari Kurki »

kendau kirjoitti: Ja osa kannanottajista kun vielä edustaa toisen liikkeen henkilökuntaa. No tällaiset asiat kertoo monesti kertojasta enempi kuin itse asiasta :roll:
Viitannet minuun. Olen mielestäni antanut asiallista kritiikkiä täysin aiheesta enkä ymmärrä miten toisen liikkeen palveluksessa olemiseni estäisi minua kommentoimasta muita liikkeitä.
Etenkään kun en itse hyödy tai menetä taloudellisesti mitään riippumatta siitä mistä ihmiset kalansa ostavat.
Todettakoon nyt kuitenkin selvyyden vuoksi, että mielipiteeni ovat täysin omiani, eivätkä liikkeen.
Niin ja BTW, olen kirjoitellut tällä palstalla jo joitakin vuosia ja ottanut kantaa vastaaviin aiheisiin aiemminkin (jo ennen kuin siirryin tiskin toiselle puolelle). Miksi muuttaisin nyt tapojani vain siksi, että nykyisin työskentelen alan liikkeessä?
En käy enää juurikaan foorumilla. Yhteydenotot tärkeissä asioissa: riesale@hotmail.com En vastaile yksityisesti tuleviin kalasto-, tauti- ymv. kyselyihin.
Maisu
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: Ciklidistit, HAS, NCS, TAS

Viesti Kirjoittaja Maisu »

Kurjesta käytiin pitkiä ja monivivahteisia keskusteluja jo muinaisella nyyssiajalla, ja omistaja kävi muistaakseni kertaalleen esitelmöimässä näkemyksistään HAS:n kokouksessakin. Tuolloin selitykset kuolleille ja sairaille kaloille painottuivat henkilökunnan vähyyteen ja ajanpuutteeseen (muistan tämän hyvin sillä sain mahtavat naurut kun seuraavalla kerralla käydessäni koko henkilökunta istui yhtäaikaa portailla tupakoimassa).

Lopetin kyseisen liikeen käyttämisen kokonaan, kun omistaja käveli perässäni tarkistamassa raatotilanteen jokaisesta altaasta jonka eteen olin pysähtynyt katsomaan pitemmäksi aikaa.
Adrianna
Elite Member
Elite Member
Akvaarioseurat: LAS
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Adrianna »

maisu kirjoitti:Lopetin kyseisen liikeen käyttämisen kokonaan, kun omistaja käveli perässäni tarkistamassa raatotilanteen jokaisesta altaasta jonka eteen olin pysähtynyt katsomaan pitemmäksi aikaa.
O-T: Monet liikkeenpitäjät pitävät muuten lapsia parhaina ja pahimpina asiakkaina, ne kun huomaavat ja sanovat kaiken. Yksikään kalanraato ei jää ilman kovaäänistä huomautusta "Äiti tuus kattoo..."

Mikä siinä on etteivät aikuiset ihmiset sano tiskillä että "Tuolla on sitten muuten kuollut miljoonakala..." tms? Sen sijaan päivitellään kamalasti että jopas on kauhiaa (En nyt viittaa tähän keskusteluun vaan niihin joita olen käynyt useiden akvaristien kanssa kasvokkain)

Erään kauppiaan sanoin: Nämä uudet maahantuodut kalat ovat huonosti koulutettuja, ne kun kuolevat myös silloin kun asiakkaat ovat näkemässä eivätkä vain öisin, jotta ne voisi aamulla kerätä pois. [;)]
1-2-3 sydäntä särkyy , vielä löytyy se joka ehjänä säilyy
ehdin myöhemmin viettää aamuni jonkun kylkiluuhun kasvaneena.
Kun herään laivat on lähteneet, kortti kuivuu ja junia ei mee.
Laiturilta tuuli vie pois nekin jotka ei kelvanneet
Pallokala
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja Pallokala »

maisu kirjoitti: Tuolloin selitykset kuolleille ja sairaille kaloille painottuivat henkilökunnan vähyyteen ja ajanpuutteeseen (muistan tämän hyvin sillä sain mahtavat naurut kun seuraavalla kerralla käydessäni koko henkilökunta istui yhtäaikaa portailla tupakoimassa).
Oletko Maisu siis sitä mieltä, että eläinkauppojen henkilökunnalla ei ole samanlaista oikeutta pitää taukoja kuin muiden alojen työntekijöillä?
Saman verran sitä aikaa menee körssin imemiseen tekee sen siten kukin vuorollaan tai kaikki samaan aikaan.
adraianna kirjoitti:Mikä siinä on etteivät aikuiset ihmiset sano tiskillä että "Tuolla on sitten muuten kuollut miljoonakala..." tms?
Lasken itseni aikuiseksi ihmiseksi, ja sanon joka kerta myyjille jos näen kuolleen kalan. Ikävä kyllä useimmissa liikkeissä (ehkäpä "karvapainoitteiset") myyjät vain suuttuvat minulle siitä että sanon raadoista. Joissain liikkeissä olen kuullut sen suuntaista muminaa takaisin, että myyjä ei oikeasti käsitä mitä haittaa kuolleen kalan lillumisesta altaassa on, kun henkilökunta ei vain jaksa juosta pitkin liikettä kuolleita sinttejä poimimassa. Ehkä luulevat sitä vain esteettiseksi haitaksi?
P.A.L.L.O.K.A.L.A
Patalaiska Ahmatti, Lempeän Lattajalkainen Oliivinpoimija ja Kengurunkesyttäjä sekä Arvaamattoman Levoton Auringonpalvoja
samppi
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja samppi »

Minä myös sanon heti jos on kuolleita fisuja altaissa. Kurjen altaissa niitä on näkynyt harvoin kun taas useimmissa missä on myös muita eliöitä on ollut enemmän.

Kobylin joka mainittiin on ihan ok, mutta ne parooni hait oli kyllä kurjia. Nyt niitä ei edes ole liikkeessä. Liekö joku ostanut.
Mutta ne herpit oli kyllä suloisia, parta-agamoilla oli liian pienet tilat kuten käärmeilläkin. Tuossa viimeksi kun kävin niin satuin katsomaan papukaijoja niin arat harrastivat k-18 juttuja :P
275 ja 55 Litran tankit
Hugo
Junior Member
Junior Member

Viesti Kirjoittaja Hugo »

Pallokala kirjoitti:eläinkauppojen henkilökunnalla ei ole samanlaista oikeutta pitää taukoja kuin muiden alojen työntekijöillä?
Saman verran sitä aikaa menee körssin imemiseen tekee sen siten kukin vuorollaan tai kaikki samaan aikaan.
Se ei ole kyllä sama asia että ovatko kaikki työntekijät körssillä samaan aikaan vai vuorotellen. Asiakaspalvelutyössä kyllä eletään ihan asiakkaan ehdoilla ja vaikeaa on saada putiikista (tai mistä tahansa palvelusta) hyvää kuvaa jos hommat seisoo ja asiakkaat eivät tavoita myyjää/palvelijaa - niinno, paitsi tupakkapaikalta.

:roll:

Sorppa. Tuli vähän offaria...
VilleJ
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja VilleJ »

Omat mielipiteeni Kurjesta.

Mitä tulee huomauttamiseen, niin muutaman kerran jälkeen oppii, missä liikkeessä kannattaa edes avata suunsa. Itäkeskuksen Faunattaressa olen pariin otteeseen pelastanut kalat joutumasta keskussuodattimeen, kun olen huomauttanut myyjälle, että kala on joutunut suodatuslevyn väärälle puolelle. Myyjä on välittömästi lähtenyt pelastusretkelle.

Faunatar ja Helsingin Akvaariokeskus taitavat olla ainoat liikkeet, jotka on ottanut asian hoitoon, kun heille on sanottu siitä. Muut liikkeet enemmän tai vähemmän vastahakoisesti - jos lainkaan. "No, joo...."

Mutta liikkeessä, jossa lähestulkoon joka altaasta löytyy jokin kummallisen näköinen kala, niin ei edes viitsi ilmoittaa, että "oottekos huomannut, että..." Eiköhän ne myyjät ole huomanneet ne jo aika moneen kertaan itsekin? Tuskin tulee yllätyksenä.

Miten olisi, jos painattaisi tarran, jossa lukee "Tässä altaassa sairaita kaloja!" ja iskisi jokaisen altaan kylkeen sellaisen kiinni? Kierroksen päätteeksi ilmoittaisi ystävällisesti myyjälle "Olen merkinnyt ne altaat, joissa.. Voisitteko tehdä asialle jotain?" :mrgreen: Lievemmin asian voi ilmaista laittamalla maalarinteippiä pala ja kehoittaa myyjää seuraamaan johtolankoja.
111na
Elite Member
Elite Member

aqua2002 kirjoitti:Faunatar ja Helsingin Akvaariokeskus taitavat olla ainoat liikkeet, jotka on ottanut asian hoitoon, kun heille on sanottu siitä.
En mitenkään usko että asia olisi näin ja varsinkin arveluttaa nostamasta mitään liikettä esimerkilliseksi. Sitä et tässä tietystikään tarkoittanut, mutta kritisoinnin ja epäkohtien huomioinnin yhteydessä on muistettava etteivät asiat ole kokonaisuudessaan hyvin missään. Jos hyvältä jokin näyttääkin, on se sattumaa ja seuraavana päivänä asia voi näyttää toiselta. (tai toisen työntekijän ollessa paikalla - tai toisen asiakkaan)
VilleJ
Advanced Member
Advanced Member

Viesti Kirjoittaja VilleJ »

liina kirjoitti:
aqua2002 kirjoitti:Faunatar ja Helsingin Akvaariokeskus taitavat olla ainoat liikkeet, jotka on ottanut asian hoitoon, kun heille on sanottu siitä.
En mitenkään usko että asia olisi näin
Aikakoneko pitää keksiä ja tallentaa videonauhalle tulokset?
ja varsinkin arveluttaa nostamasta mitään liikettä esimerkilliseksi. Sitä et tässä tietystikään tarkoittanut,
No, en nostanut liikkeitä esille siksi, että saisivat plussaa siitä, vaan totesin, että kun olen jotain huomattunut liikkeissä, niin nuo kaksi liikettä ovat oikeasti jotain tehneetkin.
Jos hyvältä jokin näyttääkin, on se sattumaa ja seuraavana päivänä asia voi näyttää toiselta. (tai toisen työntekijän ollessa paikalla - tai toisen asiakkaan)
No, luonnollisesti en muiden puolesta pysty sanomaan mitään, nuo ovat vain omia kokemuksiani liikkeistä.
111na
Elite Member
Elite Member

Ei tarvita aikakonetta, vaan sanamuoto ' ottaneet asiat hoitoon, kun siitä heille olen sanonut.' :)

Asia selveni hyvin. Ei pisteitä yhdellekään, oli oma yksinkertainen sanomani.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleistä keskustelua (akvaario)”